Porsche předjíždí do rychlého pruhu v oblasti digitalizace. Dozorčí rada společnosti schválila založení Porsche Digital GmbH. Cílem je, aby Porsche nadále spělo k vedoucímu postavení na poli digital mobility solution v prémiovém automobilovém segmentu. Výkonným ředitelem Porsche Digital GmbH bude Thilo Koslowski, který k Porsche přišel před nedávnem z americké IT konzultační společnosti Gartner Inc. Koslowski, je respektovaný expert v sektoru automotive, stejně tak jako v oblasti internetu a moderních technologií. Nově vzniklá dceřiná společnost bude sídlit v Ludwigsburgu nedaleko Stuttgartu. Další pobočky bude mít v Berlíně, Silicon Valley a Číně.
„Prostředí, v němž se pohybujeme, se mění rychleji než kdy před tím,“ vysvětluje Dr. Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG. „Porsche Digital GmbH posílí značku vývojem pokrokových služeb pro zákazníky a kooperací s novými partnery. Kombinujeme tradičního ducha značky Porsche se silou nových technologií.“
Předseda představenstva Porsche Oliver Blume vidí vznik nové společnosti jako „logický krok Porsche k úspěšnému etablování v digitální budoucnosti“. Blume dodává, že pro Porsche má digitalizace tři dimenze: produkt, zákazníka a společnosti.
Přístup k inovativním a zkušeným partnerům
„Porsche Digital GmbH je naším kompetenčním centrem, kde se vize stávají skutečností,“ vysvětluje Oliver Blume. Společnost se bude zaměřovat na digitální požadavky produktů, zákazníků, obchodních oblastí a procesů a bude je dále rozvíjet. Nová dceřiná společnost Porsche bude těsně spolupracovat se všemi odděleními při testování a implementaci nových modelů s přidanou hodnotou a inovativních produktů. Kromě toho bude úkolem Porsche Digital GmbH také identifikace a vyhodnocování trendů na celosvětové úrovni a tímto si zajistit přístup k relevantním technologiím.
Porsche věří nejen ve vlastní inovační potenciál, ale také v partnerství. Digital GmbH bude proto také sloužit jako spojovací článek mezi Porsche a inovátory z celého světa. To se týká především oblasti konektivity, smart mobility a autonomních vozidel. Součástí digitální transformace Porsche je vytváření dlouhodobých strategických partnerství s vhodnými společnostmi v jednotlivých oblastech a tvorba vlastního digitálního ekosystému. Jsou připravené rovněž plány na účast ve vybraných venture kapitálových fondech a start-upech, což umožní spolupráci s inovativními společnostmi, které mají velký růstový potenciál a s novými talenty a technologiemi.
„Digitalizace povede k renesanci automobilismu a stane se hlavní součástí našeho digitálního světa,“ říká výkonný ředitel nové společnosti Thilo Koslowski. „Budeme pro zákazníky vytvářet nové, fascinující a inteligentní zážitky ve stylu Porsche, a to nejen uvnitř, ale i vně vozidla.“
Porsche útok inovací
Založení nové dceřiné společnosti je jednou z hlavních částí inovační ofenzivy Porsche. Společnost vyvinula toto úsilí, aby ustanovila management inovací napříč jednotlivými divizemi a také systematické sbírání a prosazování nápadů. „Inovace nepřijde sama o sobě. Nápady je třeba vyvíjet systematicky,“ dodává předseda představenstva Porsche Oliver Blume. „Porsche má mnoho nápadů. Důležité je přemýšlet o nich napříč divizemi, využívat externích zdrojů a velmi rychle podnikat konkrétní kroky – to platí speciálně pro digitální prostředí,“ dodává Blume.