Automobilka Porsche oslavuje 50 let legendárního modelu 911 s novým provedením typu GT3. Již pátá generace je zcela nové konstrukce a posunuje se na vrchol produkce vozů Porsche s atmosféricky plněnými motory. Porsche tak opět stanovuje nové standardy pro výkonné sportovní vozy, určené pro závodní okruhy. Porsche představí světovou premiéru 911 GT3 na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Zcela nový je motor, převodovka, karoserie, stejně tak jako podvozek – na vyšší úroveň se tak posunuje typický charakter a dynamika modelu 911 GT3. Výkon: 475 koní. Výkonová hmotnost: 3,0 kg/koně. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost: 315 km/h. Čas dosažený na Nordschleife okruhu Nürburgring: 7:30 min!

Technickou zajímavostí nové GT3 je u vozu značky Porsche poprvé použitý systém řízení zadních kol. K dispozici jsou též LED světlomety. Nové 911 GT3 si zachovává všechny své tradiční schopnosti pro použití na závodních okruzích, vyznačuje se ještě větší jízdní dynamikou, zlepšením praktičnosti a schopností nabídnout ještě více potěšení z jízdy.

Pro pohon nového 911 GT3 je použit plochý šestiválec boxer o objemu 3,8 litru s výkonem 350 kW/475 koní při 8250 otáčkách za minutu a dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Samozřejmostí je pohon zadních kol. Šestiválcový motor po technické stránce vychází z jednotky určené pro model 911 Carrera S, sdílí s ním však pouze velmi málo částí. Zejména kliková hřídel, rozvody a mnoho dalších hlavních částí bylo navrženo nově nebo byly pro použití v modelu GT3 přizpůsobeny.

Porsche vyvinulo speciálně pro tento typ nové titanové ojnice a kované písty. Provedené změny umožňují dosažení nejvyšších otáček 9 000 za minutu! Speciálně pro tento model byla upravena také dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Její charakteristika řazení je přímo odvozena ze světa automobilových závodů a řidiči tak přináší zlepšení dynamiky a jízdních výkonů.

Vůbec poprvé Porsche používá aktivní řízení zadních kol, které významně zvyšuje přesnost ovládání a dynamiku v příčném směru. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď ve směru nebo proti směru zatočení předních kol. Tím se dosahuje zlepšení stability a zvýšení ochoty k zatáčení. Dalším novým modulem navrženým pro zvýšení jízdní dynamiky je diferenciál s elektronicky řízenou svorností, stejně tak jako dynamické aktivní závěsy motoru. U nově vyvinutého podvozku lze nastavit světlou výšku, sbíhavost i odklon. Kontakt s vozovkou zajišťují nová hliníková 20palcová kola s centrálními maticemi.

Přečtěte si také:  Elegantní, extravagantní a jedinečné: nové Porsche 911 Targa

Model 911 GT3 jako svůj základ využívá lehkou, avšak velmi tuhou karoserii aktuální generace modelu 911, která je vyrobena z kombinace oceli a hliníku. Samozřejmě disponuje nově vyvinutými díly na přídi a zádi vozu. V zadní části je model 911 GT3 o 44 mm širší než 911 Carrera S. Dalším rozpoznávacím znakem je pevně umístěné velké zadní přítlačné křídlo. Tím nová 911 GT3 dosahuje příkladných aerodynamických vlastností s nižším odporem vzduchu a větším přítlakem.

Spojením všech nových řešení dosahuje nová 911 GT3 nových horizontů v oblasti jízdní dynamiky. Při maximálním zrychlení je tento model schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 3,5 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhnout za méně než 12 sekund. Nejvyšší rychlosti 315 km/h se dosahuje na sedmý převodový stupeň nově navržené dvouspojkové převodovky PDK. Neméně pozoruhodný je výkon dosažený na Nordschleife okruhu Nürburgring. Nová 911 GT3 jej projela za 7 minut a 30 sekund.

Nový model 911 GT3 bude v prodeji již od srpna 2013. Cena modelu je stanovena na 137 303 €.

Tisková zpráva/-PS-