Porsche v Ženevě představilo 911 GT3 – bude mít řízenou zadní nápravu! – video

Autor: Pavel Srp -   5. 3. 2013


Automobilka Porsche oslavuje 50 let legendárního modelu 911 s novým provedením typu GT3. Již pátá generace je zcela nové konstrukce a posunuje se na vrchol produkce vozů Porsche s atmosféricky plněnými motory. Porsche tak opět stanovuje nové standardy pro výkonné sportovní vozy, určené pro závodní okruhy. Porsche představí světovou premiéru 911 GT3 na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Zcela nový je motor, převodovka, karoserie, stejně tak jako podvozek – na vyšší úroveň se tak posunuje typický charakter a dynamika modelu 911 GT3. Výkon: 475 koní. Výkonová hmotnost: 3,0 kg/koně. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost: 315 km/h. Čas dosažený na Nordschleife okruhu Nürburgring: 7:30 min!

Technickou zajímavostí nové GT3 je u vozu značky Porsche poprvé použitý systém řízení zadních kol. K dispozici jsou též LED světlomety. Nové 911 GT3 si zachovává všechny své tradiční schopnosti pro použití na závodních okruzích, vyznačuje se ještě větší jízdní dynamikou, zlepšením praktičnosti a schopností nabídnout ještě více potěšení z jízdy.

Pro pohon nového 911 GT3 je použit plochý šestiválec boxer o objemu 3,8 litru s výkonem 350 kW/475 koní při 8250 otáčkách za minutu a dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Samozřejmostí je pohon zadních kol. Šestiválcový motor po technické stránce vychází z jednotky určené pro model 911 Carrera S, sdílí s ním však pouze velmi málo částí. Zejména kliková hřídel, rozvody a mnoho dalších hlavních částí bylo navrženo nově nebo byly pro použití v modelu GT3 přizpůsobeny.

Porsche vyvinulo speciálně pro tento typ nové titanové ojnice a kované písty. Provedené změny umožňují dosažení nejvyšších otáček 9 000 za minutu! Speciálně pro tento model byla upravena také dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Její charakteristika řazení je přímo odvozena ze světa automobilových závodů a řidiči tak přináší zlepšení dynamiky a jízdních výkonů.

Vůbec poprvé Porsche používá aktivní řízení zadních kol, které významně zvyšuje přesnost ovládání a dynamiku v příčném směru. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď ve směru nebo proti směru zatočení předních kol. Tím se dosahuje zlepšení stability a zvýšení ochoty k zatáčení. Dalším novým modulem navrženým pro zvýšení jízdní dynamiky je diferenciál s elektronicky řízenou svorností, stejně tak jako dynamické aktivní závěsy motoru. U nově vyvinutého podvozku lze nastavit světlou výšku, sbíhavost i odklon. Kontakt s vozovkou zajišťují nová hliníková 20palcová kola s centrálními maticemi.

Přečtěte si také:  TAG Heuer uvedl krásné hodinky na počest legendárního modelu Porsche. Levné opravdu nejsou

Model 911 GT3 jako svůj základ využívá lehkou, avšak velmi tuhou karoserii aktuální generace modelu 911, která je vyrobena z kombinace oceli a hliníku. Samozřejmě disponuje nově vyvinutými díly na přídi a zádi vozu. V zadní části je model 911 GT3 o 44 mm širší než 911 Carrera S. Dalším rozpoznávacím znakem je pevně umístěné velké zadní přítlačné křídlo. Tím nová 911 GT3 dosahuje příkladných aerodynamických vlastností s nižším odporem vzduchu a větším přítlakem.

Spojením všech nových řešení dosahuje nová 911 GT3 nových horizontů v oblasti jízdní dynamiky. Při maximálním zrychlení je tento model schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 3,5 sekundy a rychlosti 200 km/h dosáhnout za méně než 12 sekund. Nejvyšší rychlosti 315 km/h se dosahuje na sedmý převodový stupeň nově navržené dvouspojkové převodovky PDK. Neméně pozoruhodný je výkon dosažený na Nordschleife okruhu Nürburgring. Nová 911 GT3 jej projela za 7 minut a 30 sekund.

Nový model 911 GT3 bude v prodeji již od srpna 2013. Cena modelu je stanovena na 137 303 €.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *