Odhalit facelift některého z modelů většinou nebývá složité. Všimnout si ale faceliftu znaku na kapotách už je složitější. A právě takovým nenápadným faceliftem prošel ikonický znak automobilky Porsche. Žádné velké změny nečekejte.
Podle automobilky trval výběr změn znaku asi tři roky a jde o jemné přepracování znaku z roku 1952, které se na nových modelech objeví koncem tohoto roku. Základní prvky znaku zůstaly beze změny. Název značky zůstal nahoře a černý kůň uprostřed. Kolem nej jsou stále čtyři kvadranty s černými a červenými pruhy a parožím.
Novinkou je ale použití broušeného kovu místo původního zlatého provedení. Odstraněno také bylo zrnité pozadí znaku a k hřebci uprostřed přibyl nápis Stuttgart. Lehce upraveno bylo také provedení paroží a při důkladném prozkoumání nového znaku si všimnete, že kůň je detailněji propracován a nemá tak vzpřímený postoj.
Je to spíše evoluce než revoluce. Nový znak je uhlazenější, má čisté linie, ale přesto je ihned na první pohled jasné, jaké značce patří. U Porsche nejde o první změnu loga, v předchozích letech jej upravovala několikrát. A jen pro zajímavost dodáme, že černý kůň je na znak automobilky převzat ze Stuttgartské pečeti. Černé a červené pruhy a jelení paroží pak z tradičního znaku Württemberska-Hohenzollernska, tedy bývalé spolkové země v Německu.