2016-Porsche-718-Cayman

Porsche ustupuje z elektrických plánů. Cayman a Boxster dostanou hybridní šestiválec z 911

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: autoblog.com, carscoops.com - Foto: Porsche - 8. 10. 2025


Porsche se ocitlo na rozcestí. Ještě nedávno hlásalo odvážný přechod na výhradně čistě elektrickou budoucnost, teď ale tento kurz, zdá se, výrazně mění. Automobilka podle několika zdrojů plánuje vrátit spalovací motory do příští generace modelů 718 Cayman a 718 Boxster, které měly být původně výhradně elektrické. Důvod? Klesající zájem o dražší elektromobily a snaha zůstat blízko svým nejvěrnějším fanouškům.

Generální ředitel Oliver Blume to shrnul bez okolků: „Vidíme jasný pokles poptávky po exkluzivních elektromobilech a musíme na to reagovat.“ Právě tato věta symbolicky otevírá novou kapitolu v příběhu značky, která v posledních letech balancuje mezi tradicí a moderními trendy.

Návrat spalovacích motorů, ale jen pro vyvolené

Návrat benzinu pod kapotu ale nebude kompletní. Podle dostupných informací dostanou spalovací motory pouze nejvýkonnější verze obou modelů. Pro běžné varianty zůstává plán elektrifikace, což znamená, že řidiči hledající tradiční zážitek si budou muset připlatit.

Zároveň se objevují zprávy, že nové modely 718 Cayman a 718 Boxster by mohly využít hybridní systém T-Hybrid známý z modelu Porsche 911 GTS. Kombinace dvakrát přeplňovaného šestiválce s objemem 3,6 litru a elektromotoru má nabídnout výkon až 532 koní a točivý moment 609 Nm. To je oproti dosavadnímu atmosférickému čtyřlitru ve vrcholných verzích modelů 718 s 495 koňmi znatelný nárůst.

Technicky vzato je hybridní jednotka o 11 centimetrů kratší než klasický šestiválec, což umožní zachovat typické uspořádání s motorem uprostřed. Porsche tak může spojit moderní hybridní technologii s ikonickým jízdním charakterem, na který jsou řidiči těchto modelů zvyklí.

Porsche 911 GT3 Cabrio? Možná ano, Porsche hledá cestu, jak dát manuál ještě více zákazníkům

Hybridní šestiválec místo čtyřválce

Čtyřválcové verze z nabídky ovšem úplně zmizí. Nejen proto, že se dostávají do rozporu s přísnějšími emisními limity Euro 7, ale i kvůli image. Porsche chce novou éru modelů 718 představit jako návrat k „pravému“ sportovnímu zážitku. A to spolu s malými motory moc nejde dohromady.

Přechod na hybridní šestiválec navíc automobilce umožní snížit náklady na vývoj, protože velká část komponentů bude sdílena s 911. To usnadní nejen výrobu, ale i homologaci v rámci přísných evropských předpisů.

Konec manuální éry?

Jeden detail ale kvůli tomu puristům možná v ústech zhořkne. Hybridní jednotka T-Hybrid je zatím k dispozici pouze s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Manuální řazení se tak u nového Caymanu a Boxsteru pravděpodobně neobjeví. Přesto to bude pro mnoho fanoušků menší zlo než úplný přechod na elektřinu.

Realismus místo revoluce

Zatímco část automobilového světa dál tlačí na plnou elektrifikaci, Porsche se rozhodlo to proměnit. Elektromobily zůstávají součástí portfolia, ale německá automobilka otevřeně přiznává, že flexibilita je v současné době klíčem k úspěchu. Vedle hybridních sportovních modelů chystá i novou generaci SUV s klasickými motory, včetně projektu K1, který byl původně plánován jako elektrická vlajková loď.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru