Policie si už před pár týdny převzala nové BMW řady 5, ale zatím s nimi nemohla měřit rychlost, protože zařízení Soitron mSpeedDetV na měření rychlosti, nemělo potřebné certifikáty od Českého meteorologického institutu. S auty sice policisté mohli jezdit, ale pokud by pokutovali za překročení rychlosti, bylo by to nezákonné. To se dnes změnilo. Magazín auto.cz zmíněný certifikát získal.
V polovině července letošního roku si Policie ČR převzala desítku nových policejních BMW 540i xDrive Touring. Šlo o modely ve zbarvení policie, ale i v civilním provedení, které mají sloužit na českých dálnicích a silnicích první třídy. Jsou vybavena i systémem pro měření rychlosti Soitron mSpeedDetV. Budou postupně nahrazovat starší Škody Superb třetí generace, které policie na dálnicích pro dohled a měření rychlosti využívá nyní.
Měření rychlosti u BMW bude ovšem probíhat jinak než u současných Superbů (ty využívají radar Ramer 10 C, jenž umí zjistit rychlost měřeného vozidla okamžitě a bez ohledu na rychlost služebního vozu), připomínat bude sytém, který využívaly první Volkswageny Passat R36. Policisté v BMW budou muset měřené vozidlo nějakou dobu podobnou rychlostí sledovat, přičemž stanovené minimum je 100 metrů. BMW budou umět měřit nejen dopředu, tedy auta před sebou, ale i dozadu, tedy auta za sebou.
Pane Pavle Srpe – Českého meteorologického institutu- proboha, snad Metrologického, ne? Nebo budou měřit počasí???
Nechci být zlý na autora, ale než něco dáte na web, tak by jste si to měl přečíst. Ať už chyba textového editoru nebo autora, vytváří to negativní reklamu stránek. Meteorolog rozhodně nemůže certifikovat radar.