Polaris_RZR_Factory_Racing-zavodni-Polaris_RZR_Pro_XP-Rallye_Dakar_2020

Polaris RZR Factory Racing představuje dakarský speciál RZR Pro XP

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Polaris -  25. 11. 2020


Polaris RZR, značka s největším počtem vítězství v závodech UTV, představila speciál RZR Pro XP, se kterým tři tovární jezdci odstartují v kategorii SSV na Rallye Dakar 2021, na jednom z nejdrsnějších a historicky nejstarších pouštních závodů. Zkušený tým RZR Factory Racing je do bitvy s neúprosným terénem Dakaru dokonale vyzbrojen speciály postavenými na základu modelu RZR Pro XP, které budou demonstrovat závodní potenciál značky Polaris při její premiéře v Rallye Dakar

„Vložili jsme do projektu naše inovativní myšlení a těšíme se na příležitost vybudovat na legendární historii naší značky další úspěchy. Zkušenosti získané v závodech jsou hnacím motorem vývoje našich produktů a umožňují nám neustále nabízet zákazníkům techniku na nejvyšší úrovni,“ řekl Steven Menneto, President divize Polaris Off Road.

Polaris představuje nové modely Sportsman XP 1000 S a Scrambler XP 1000 S

Polaris, coby nejúspěšnější značku v závodech side-by-side vozidel, a tým RZR Factory Racing spojuje posedlost po inovacích a zvyšování laťky v oblasti výkonu závodních strojů. Znalosti získané v závodech mají zásadní význam pro další vývoj sériových strojů. Za současným modelem RZR Pro XP stojí nesčetné hodiny výzkumu, vývoje a testování na závodní trati. RZR Pro XP je prověřený stroj, který má na kontě vítězství v loňských závodech Baja 1000, Baja 500, kratších závodech, závodech série WORCS, závodech East Coast XC a Mistrovství světa UTV.

„Rozhodli jsme se startovat na Dakaru v kategorii T4, protože chceme ukázat schopnosti modelu Polaris RZR Pro XP a to, co má v genech — neustálou touhu po vítězství. Pro stavbu našeho speciálu jsme použili co nejvíce sériových dílů, abychom předvedli jejich odolnost a konkurenceschopnost ve srovnání s těmi nejtěžšími soupeři na světě,“ vysvětluje Robert Wilmot, konstruktér závodního Polarisu RZR a hlavní konstruktér pro Dakar. Spolu se sériovými díly Pro XP bude tým používat také některé standardní komponenty, jako motor ProStar, mezichladič, turbodmychadlo, převodovku, náboje kol, brzdové třmeny a další. Vozidlo má také sériový rozvor kol.

Přečtěte si také:  Ford Performance SuperVan 4 se v červnu vydá na závod Pikes Peak International Hill Climb

Model RZR Factory Racing RZR Pro XP pohání čtyřtaktní dvouválec DOHC o objemu 925 cm3 s turbodmychadlem, zásobovaný 130litrovou palivovou nádrží, jehož maximální rychlost činí 130 km/h. Řídící jednotku Motec doplňuje speciální kabeláž, přístrojový panel, palubní diagnostika a ovladače. K vzadu umístěnému chladiči přivádí maximální proud vzduchu speciální střešní spoiler. Během dakarské premiéry bude RZR Pro XP napájet lehká lithiová baterie od Braille Battery.

Tým dále používá šasi s FIA homologací, upravené firmou Jimco Racing, které má základ v modelu Polaris RZR Pro XP. S rozvorem 2438 mm, rozchodem 1880 mm, a speciálním odpružením se zvýšenými zdvihy o 38 mm je stroj připraven na drsný dakarský terén. Speciální odpružení FOX RACING SHOX s většími nádobkami se lépe chladí a má širší možnosti nastavení i lepší vlastnosti. Závodní sedadla a bezpečnostní pásy Sparco® se postarají o komfort a bezpečnost jezdce během dvanáctidenního závodu. V podvozku jsou rovněž integrované náhradní díly a skříňka na nářadí, které se nepochybně mohou hodit vzhledem k tomu, že v depu nebudou žádní mechanici a jezdci si servis na trati budou zajišťovat sami.

„Protože jsme v závodech vozidel side-by-side jasným lídrem, čelíme před premiérou na Dakaru velkým očekáváním a tlakům, ale model RZR Pro XP je dokonalou zbraní na nejtvrdších a nejnáročnějších závodních podmínek na světě,“ řekl Steve Kemp, viceprezident RZR. „Těšíme se na tuto úžasnou výzvu a věříme, že díky spojení zkušeností a znalostí týmu Polaris RZR Factory Racing a Jimco Racing jsme našli recept na úspěch.“

Na závod dlouhý téměř 8000 kilometrů tým zvolil 30palcové pneumatiky BF Goodrich, obuté na bytelných hliníkových ráfcích 15” Method Race Wheels s beadlocky. Vozidlo je vybaveno čtyřmi hydraulickými brzdami s dvojitým hlavním válcem a nastavitelnou úrovní brzdného účinku, které jezdci pomohou vyrovnat se s nepředvídatelnými překážkami, které z Dakaru dělají tak speciální závod.

Jezdecký tým Polaris RZR Factory Racing, složený z posádek Wayne Matlock s navigátorem Samem Hayesem, Kristen Matlock s navigátorem Maxem Eddym, a Craig Scanlon s navigátorem Keithem Redstromem, povede dakarská legenda Darren Skilton.

Přečtěte si také:  Instaforex Loprais Team je na Dakar 2023 připraven. Závodní i doprovodná technika už je na cestě

Zázemí týmu tvoří některé z nejvíce uznávaných značek v oblasti terénních vozidel, jako jsou 4 Wheel Parts – největší obchodní řetězec s off-roadovým příslušenstvím, BF Goodrich Tires – oficiální značka pneumatik pro Rally Dakar, Method Race Wheels, a FOX RACING SHOX. Oficiálním dodavatelem týmového bezpečnostního vybavení je Sparco, design jezdeckého oblečení, přileb a grafiku závodních strojů navrhla firma Troy Lee Designs. RZR Factory Racing Pro XP dále podporují značky Motul, Braille Battery, Motec a Jimco Racing. Na seznamu sponzorů nechybí ani Rigid Industries, Trayco, Shiftpod a Factory Canopies.

Nejtěžší závod světa se jede od 3. do 15. ledna 2021 v Saudské Arábii.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *