hyundai_i30_n-a-hyundai_kona_n-nurburgring-na_trati- (1)

Pojistit auto na závodní okruh je takřka nemožné. Řešení přesto existuje, ale jen někde

Autor: Anina Russová - Zdroj: Direct pojišťovna, Autodrom Most, Automotodrom Brno - Foto: Pavel Srp - 26. 8. 2023


Většina závodních okruhů nabízí volné jízdy pro veřejnost, které lákají řadu lepších či horších řidičů. Asi není potřeba zdůrazňovat, že při takových jízdách se může stát asi cokoliv. A vzhledem k tomu, že řidiči na tyto akce jezdí svými běžnými auty, jsou takové jízdy i velkým strašákem. Povinné ručení či havarijní pojištění na okruzích neplatí. A jít do pojišťovny s tím, že potřebujete pojistit auto na závodní okruh, prakticky vždy skončí neúspěchem. Pojišťovny mají totiž závodní okruhy standardně ve výlukách. Minimálně na okruhu v Mostě a v Brně ale umí najít řešení.

Jedna velká výluka

Na to, jak funguje případné pojištění na okruh jsme se zeptali Michala Kárného z pojišťovny Direct. „Obecně platí, že z povinného ručení nezaplatíme újmy způsobené provozem vozidla při jeho účasti na organizovaném motoristickém závodu nebo soutěži. Výjimkou újmy způsobené při takovéto účasti je, jestliže je řidič při tomto závodu nebo soutěži povinen dodržovat pravidla provozu na pozemních komunikacích. Pokud se tedy při jízdě na uvedeném okruhu dodržuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, tak případné škody zaplatíme,“ řekl Kárný.

Jedním dechem ale dodal, že s havarijním pojištěním je to jinak, tam jsou veškeré okruhy ve výlukách, takže případné škody pojišťovna neuhradí. „V podmínkách máme, že nehradíme škody, které vznikly v rámci testovací a obdobné jízdy na specializovaných okruzích nebo mimo veřejnou pozemní komunikaci,“ vysvětluje Michal Kárný.

Nürburgring je sice silnice, ale na pojištění zapomeňte

Obdobně to mají všechny české pojišťovny. Uplatnit u nich škodu po jízdě na okruhu je opravdu takřka nemožné. A týká se to i legendární Severní smyčky okruhu Nürburgring. Ačkoliv právě tam by se pojistka hodila. Především v rámci turistických jízd, kdy se na trati potkávají motorky, obyčejná auta, supersporty, dodávky a také jezdci různých kvalit, je k pořádnému průšvihu vždy jen kousek. Nehledě na to, že ten, kdo tam bourá, také pořádně platí. Jak škodu na svodidlech, tak odtah z okruhu i ušlý zisk provozovateli za to, že se na okruhu nemůže jezdit.

Kia představila model ProCeed GT Line a GT. Už jsme se s ním svezli

Určitě už jste slyšeli, že Nürburgring je vlastně plnohodnotnou jednosměrnou silnicí. Je tak veden i na úřadech, konkrétně jako veřejná placená jednosměrka. Logika by tak napovídala, že by tam pojištění mělo platit, ale opak je pravdou. Problém je v tom, že silnice je sice veřejná, ale veškeré platby za průjezd jdou do kapsy provozovateli okruhu, nikoliv obci nebo státu. Proto tento okruh není možné brát mezi jiné placené úseky silnic, jakou jsou dálnice s mýtem nebo horské průsmyky.

V Česku pomůžou samotné okruhy

Pokud nemáte tendence vyrážet na zahraniční okruhy, ale raději si užíváte české okruhy jako Most nebo Brno, máme dobrou zprávu. Obě místa jsou schopna vám auto pro veřejné jízdy na okruhu pojistit.

V Brně existují čtyři varianty pojištění. První je do spoluúčasti 100 000 Kč pro vozidlo s limitem plnění do 500 000 Kč, přičemž v tomto případě vyjde pojistka na 600 Kč za den. Druhá do spoluúčasti 200 000 Kč pro vozidlo s limitem plnění do 1 000 000 Kč, což vyjde na 1200 Kč za den. Třetí verze je do spoluúčasti 300 000 Kč pro vozidlo s limitem plnění do 1 500 000 Kč a to za 1800 Kč za den. Poslední verze je do spoluúčasti 350 000 Kč pro vozidlo s limitem plnění do 2 000 000 Kč, přičemž tato verze vyjde na 2400 Kč za den.

Mezi povinným ručením a havarijním pojištěním jsou rozdíly. Bez jednoho se navíc neobejdete

Tyto pojistky zařizuje okruh ve spolupráci s pojišťovnou Generali a upozorňuje: „Připojištění se nevztahuje na závodní speciály, ale sjednává se výhradně pro vozidla určená pro provoz na běžných komunikacích a opatřená platnou českou registrační značkou, která se zúčastní volných jízd pro veřejnost na dráze Masarykova okruhu.“

A pojistit auto umějí i na okruhu v Mostě. V tomto případě okruh spolupracuje se společností OK Group a k pojištění píše: „Připojištění se sjednává výhradně pro vozidla určená pro provoz na běžných komunikacích a opatřená platnou registrační značkou, která se zúčastní kurzu bezpečné jízdy na cvičných plochách polygonu, jízdy v terénu na offroadové dráze, nebo volné jízdy na velkém závodním okruhu v areálu mosteckého autodromu.“

Pro veřejné jízdy přímo po okruhu má Autodrom Most pro osobní auta do 3500 kilogramů také čtyři varianty. První je se spoluúčastní 100 000 Kč s limitem plnění do 500 000 Kč, což vyjde na 600 Kč za den. Druhá se spoluúčastí 200 000 Kč a s limitem milion korun za 1200 Kč na den. Třetí verze je se spoluúčastí 300 000 Kč s limitem plnění do 1 500 000 Kč a to za 1800 Kč na den. Poslední možností je spoluúčast 350 000 Kč s limitem plnění do 2 000 000 Kč, což vyjde na 2400 Kč za den.

Štítky: , , , , , , , , , ,

1 názor na “Pojistit auto na závodní okruh je takřka nemožné. Řešení přesto existuje, ale jen někde”

  1. Anglická pojišťovna Loyd Vam jakékoliv auto pojisti. Počítejte ale že na rally, na víkend zaplatíte 1 000 000 korun..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru