Jedna z pojišťoven působících na českém trhu právě přichází s nabídkou pojištění poruchy vybraných autodílů. Pojištění, které kryje náhlé mechanické a elektrické poruchy u ojetých vozidel, lze sjednat pro osobní a nákladní automobily do 3,5 tuny, 10 let stáří a 200 000 ujetých kilometrů. Přidat ho je možné k povinnému ručení i k havarijnímu pojištění. Sjednává se na dobu tří let s podmínkou ujetí maximálně 75 000 kilometrů od počátku pojištění. Pojišťovna hradí škodu při jedné události do výše 40 000 Kč, celkově pak do výše 100 000 Kč bez omezení počtu pojistných událostí. V případě, že se v okamžiku vzniku škody ukáže, že vozidlo má najeto již více než domluvených 75 000 kilometrů od počátku pojištění, pojišťovna vyplatí pouze 50 % plnění a pojištění tímto momentem skončí.

Pojištění se vztahuje na poruchy některé ze součástek/autodílů, jenž mají za následek náhlou nefunkčnost vozidla, přičemž obnovení původní funkčnosti vyžaduje jejich opravu nebo výměnu. Pojistit je možné (v závislosti na zvolené variantě) motor, převodovku, diferenciál, spojku, brzdy, pohon čtyř kol, palivovou soustavu, chladící systém, řízení (včetně posilovače řízení) a elektrickou instalaci.

Nic není úplně jednoduché a tak i tahle možnost má svoje „mouchy“. Pojištění nekryje například dekarbonizované, vytlučené nebo podpálené ventily, poruchy v důsledku selhání rozvodového řemene, vnější táhla, úpravy, vnější únik maziv a další definované záležitosti. Vyloučeny jsou samozřejmě také položky běžné údržby, těsnění a další běžná opotřebení.

Důležitou podmínkou je povinnost nahlásit poruchu pojišťovně a vyčkat na schválení před zahájením opravy v dohodnutém smluvním servisu. Nedodržení tohoto ujednání je automaticky důvodem k zamítnutí vyplacení pojistného plnění.

A jak například může pojistná událost vypadat? Třeba špatná funkce (porucha) na automatické převodovce BMW 530d. Po dohodě s pojišťovnou bylo auto přistaveno do domluveného servisu. Technik diagnostikoval poruchu třetího stupně převodovky a pojišťovna schválila oprávněnost opravy. Nic už nebránilo opravě zjištěné závady, kterou pojišťovna po odečtení spoluúčasti zaplatila. Pojistné plnění je poukazováno přímo servisu. Není-li tento způsob možný (zpravidla, pokud se vůz opravuje mimo území ČR), předloží pojištěný originál faktury za opravu a pojistné plnění bude vyplaceno do 15 dnů vyplaceno přímo jemu.

Cena pojištění se odvíjí od objemu motoru vozidla a v „nižší“ variantě představuje roční pojistné 1470 Kč (do 1350 ccm), 1730 Kč (1351 až 1850 ccm), 2530 Kč (1851 až 2500 ccm), 2930 Kč (nad 2500 ccm). U druhé nabízené varianty pak pjištěný zaplatí 2350 Kč (do 1350 ccm), 2770 Kč (1351 až 1850 ccm), 4050 Kč (1851 až 2500 ccm), 4690 Kč (nad 2500 ccm).

Myslíte, že se jedná o zajímavou a mezi řidiči v budoucnosti oceňovanou nabídku? Uvidíme.

Zajímalo by vás něco jiného z oblasti autopojištění? Napište nám svůj dotaz a my se ho pokusíme zodpovědět. Poradnu si pro vás připravil pojišťovací makléř, společnost Finkap s.r.o.

porsche-pdk