V posledních několika letech se v Německu mluví o tom, že by na tamějších dálnicích měl být zaveden rychlostní limit. Zatím ale stále platí, že na vybraných úsecích mohou řidiči jet bez rychlostního omezení, což se s největší pravděpodobností v blízké budoucnosti nezmění.
Zastánci zavedení limitů nejčastěji mluví o tom, že doprava v posledních letech narostla do rozměrů, které jistá omezení už nutně potřebují. Ale tamní ministr dopravy Volker Wissing si to nemyslí. A argumentuje právě nárůstem dopravy, ale i elektromobilitou.
V prvé řadě zmínil, že rychlost jízdy je v osobní odpovědnosti každého občana, pokud tedy při tom neohrožují ostatní. Stát by se měl podle něj v omezování této odpovědnosti držet zpátky. Navíc je podle něj novým faktem také to, že vysoké ceny energií nutí řidiče krotit své rychlostní vášně. A to především i řidičů elektromobilů, kteří jezdí pomaleji, aby nemuseli tak často dobíjet.
Wissing navíc řekl, že je na stole rozšiřování německých dálnic, a to navzdory ekologickým aktivistům i politickým konkurentům. Nejde prý přehlížet to, jak narůstá doprava, a právě rozšířená dálnic by mělo pomoci od neustálých kolon. „V Německu doprava neustále roste, stejně, jako počet aut. A to i těch nákladních. V roce 2023 bude po silnicích přepraveno o 50 milionů tun nákladu více. A i když se to některým nelíbí, musíme se s tímto provozem vypořádat. Jinak se zastaví ekonomika,“ řekl Wissing pro magazín Automobilwoche.
Problém ale je, že růst dálniční sítě a neomezená rychlost je v rozporu s enviromentálními cíli ostatních politických stran. A to vede k velkým třenicím a dohadům. Může se tak stát, že tyto plány ministra dopravy vezmou za své. Nemělo by se tak ale stát v nejbližších letech.