O značce Hyundai, její marketingové politice, ale například také o jejích soudních sporech si myslíme své. Nutno ale říct, že její sportovní divize – označená písmenem N – je zjevně na úplně jiné úrovni. Poděkovat za to ale Hyundai může Albertu Biermannovi, který sem přešel z divize M značky BMW. A hned po jeho příchodu se začaly dít věci.
Sám Albert přiznal, že mu u Hyundai a Kia – pracuje totiž pro obě značky – je dobře, a to hlavně proto, že má pro svou práci mnohem více prostoru a volnější ruku. A moc si takový přístup obou značek pochvaluje. A nejen to. Celkem ostře vyjádřil svůj názor na nesmyslnou honbu takřka všech značek za pokud možno co nejrychlejším časem na okruhu, převážně pak na Nürburgringu.
Podle něj jsou totiž auta, která jsou určena pro takové náročné testování, nejsou ideální pro běžného řidiče, který si ovšem rád vychutná ostrou jízdu. Okruhové nastavení aut ocení spíše profesionální závodní jezdec než běžný smrtelník. A proto se svými ostrými modely obou korejských značek za rekordy vydávat nebude. Spíše se chce soustředit na to, aby „jeho“ auta byla nastavená tak, aby byla pořád zábavná, rychlá a ovladatelná, leč nutně ne nejrychlejší na uzavřené trati.
Sám Albert Biermann přiznal, že kdyby chtěl, mohl by pro takové potřeby stvořit hotovou bestii, ale nevidí v tom smysl. Chce, aby si jeho práci vychutnal i ten, který se za volantem chce bavit, který si chce užívat každé otočení volantu a sešlápnutí plynového pedálu. My se to každopádně pokusíme zjistit už za necelé dva týdny, kdy bychom si k redakčnímu testu měli přebrat nový Hyundai i30 N.