Nová generace SUV Mercedes-Benz GLE se blíží, oficiálně by mělo být auto podle odhadů a dohadů představeno už za pár týdnů na pařížském autosalonu. Stuttgartská značka ho ale stále pilně testuje, třeba v Praze, kde jsme ho natočili.

Současný Mercedes-Benz GLE je vlastně v roce 2015 přejmenovaná třída M třetí generace (W166), která je s námi už od roku 2011. Auto má povyrůst, na délku se jeho rozměry mají zastavit na 4930 mm (+80 mm oproti současné generaci). Důvodem má být hlavně více místa na zadních sedadlech a také fakt, že GLE nově dostane za příplatek sedmimístnou verzi. Auto navíc bude stát na zcela nové platformě Mercedes High Architecture (MHA), která vychází z techniky použité u třídy S či třídy E. To mu umožní mezigenerační snížení hmotnosti až o 150 kg.

Vnější design zatím neznáme, musíme se spokojit pouze s fotkami kolujícími po internetu. Prohlédnout si auto můžete i v našem videu výše, moc toho ale stejně vidět není. Ve srovnání s Mitsubishi L200, kterým jsme jeli, působí nové GLE docela velkým dojmem.

Interiér naopak díky fanouškovskému webu mercedes-fans.de už známe, protože přesně tam se objevily jeho fotky. Nepřekvapí, že interiér se bude podobat všem nově představeným modelům značky. Před řidičem tak bude dvojice zcela digitálních obrazovek (s analogovými budíky se již nepočítá), které budou tvořit na pohled jeden celek. Po nové generaci třídy A bude mít i GLE nejnovější multimediální systém MBUX s rozšířenou realitou a pokročilým ovládáním hlasem.

A co se chystá pod kapotu? Těšit se můžeme nejen na nové řadové šestiválce, které se poprvé objevily v modernizované třídě S, ale i osmiválce ve verzích AMG. Start prodeje by měl být ve znamení benzinového GLE 450 s 270 kW a dvou vznětových motorů s 210 kW a 250 kW. Později se očekává také příchod plug-in hybridní verze.

Bude se umět samo vyhrabat

Nová generace Mercedes-Benzu GLE by měla být mnohem lepší mimo silnici a v terénu. Je to totiž místo, kde mu novější soupeři utekli.

Kromě obvyklého příplatkového vzduchového odpružení s možností změny světlé výšky, totiž značka chystá také speciální vzduchové odpružení. To bude umět vyprostit zapadlé auto. Podvozek totiž bude umět rychle měnit světlou výšku v rozmezí až 50 mm, což má pomoci k vyhrabání automobilu ze zapadnutí v písku, ale snad i v hlubokém sněhu a podobně. Jak to funguje se podívejte ve videu níže.

Nová generace třídy GLE bude také vůbec prvním SUV značky Mercedes-Benz, do které bude možné si připlatit za podvozek s funkcí Magic Body Control, jenž je znám z vrcholné třídy S. V rámci tohoto systému bude kamera v přední části auta neustále skenovat silnici a vyhledávat nerovnosti a překážky tak, aby na ně moh podvozek reagovat ještě předtím, než do nich kolo vjede. Bude to fungovat nejen na silnici, ale prý také v terénu. Jízda by tak díky tomuto systému měla být tak pohodlná, jako byste cestovali na létajícím koberci.