Peugeot_208_Rally4-Peugeot_Sport- (1)

100. exemplář modelu Peugeot 208 Rally4 bude dodán tento týden, tedy přesně rok od prodeje prvního vozu. Vůz s pořadovým číslem 100 putuje do Peru, kde je v letošním roce pořádán cup, stejně jako v několika dalších zemích včetně České republiky. Úspěch nového bestselleru divize Peugeot Sport na sebe nenechal dlouho čekat. V roce 2020 získala posádka s Peugeotem 208 Rally4 ve třídě 2WD titul v mistrovství Francie na šotolině a další pak zvítězila v šampionátu Itálie. Letos se nový rallyový speciál zúčastní nejméně sedmi pohárů v Evropě a Latinské Americe. Na obou kontinentech dostanou závodníci příležitost předvést kvality vozu na náročných tratích různých typů.

Na vývoji modelu Peugeot 208 Rally4 se v průběhu sezóny 2019 podíleli ti nejlepší inženýři divize Peugeot Sport. Stal se hned od chvíle, kdy se postavil na start prvních závodů, absolutním měřítkem kvality mezi vozy s pohonem dvou kol. Navzdory celosvětové pandemii COVID-19, která měla na motoristický sport zdrcující dopad, se Peugeot 208 Rally4 zúčastnil více než 250 soutěží v 18 různých zemích.

Přečtěte si také:  CUPRA bude v první sezoně mistrovství elektrických off-roadů Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

I když se sezóna 2020 zkrátila o téměř šest měsíců, dokázal Peugeot Sport uspokojit očekávání svých zákazníků po celé Evropě i mimo ni a zachoval si vysoké tempo dodávek vozu Peugeot 208 Rally4, které dosáhly již čísla 100. Nejnovější kus se vydá tento týden na cestu do Peru a je určen pro tým Castro Yangali, který se zapojí do zbrusu nové soutěže Peugeot 208 Rally Cup Peru.

Peugeot_208_Rally4-Peugeot_Sport-3

Peugeot 208 Rally4 má již ve světě motoristického sportu špičkové renomé a stal se ideálním závodním strojem pro mladé piloty, kteří chtějí soutěžit na nejvyšší úrovni. V rámci 208 Rally Cup France 2021 se na start postaví obhájce titulu Mathieu Franceschi. Pohár 208 Rally Cup, o který se bojuje na asfaltu i šotolině, předvede těsné souboje nejlepších francouzských týmů, které se do něj přihlásily. Také tým Lycée Saint-Vallier, který už je po mnoho let věrný Peugeot Sportu, se zúčastní s vozem Peugeot 208 Rally4. Konkrétní vůz, který se postaví v letošním roce na start, postavili studenti automobilové sekce školy. Mezi ambiciózní týmy přihlášenými do ročníku 2021 patří i Chazel Technology, PH Sport, Pit Stop, Rossel Compétition, CHL Sport Auto, Onyx Racing, Trajectoire Racing a Saintéloc Racing.

Po Francii, a Španělsku s Portugalskem, kde se v roce 2020 odehrál Cup Iberica, se v letošním roce Peugeot 208 Rally Cup bude konat také v Itálii, Maďarsku, České republice a Peru. Tam všude se budou moci utkat piloti vozu Peugeot 208 Rally4 v rámci uznávaného poháru značky a bojovat o vypsané finanční odměny.

Přečtěte si také:  Škoda Octavia Touring Sport znamenala úspěšný návrat škodovky na světová soutěžní kolbiště

Belgie a Lucembursko inovují a uspořádají zbrusu nový pohár značky, který má na programu 5 závodů a na jehož startu se objeví modely Peugeot 208 Rally4 a Opel Corsa Rally4, dva vozy vyvinuté společně v divizi Stellantis Motorsport.

V České republice bylo do cupového kalendáře zahrnuto 6 soutěží. S ohledem na předpokládané dodání objednaných vozů by Peugeot Rally Cup CZ odstartoval v květnu.

Peugeot_208_Rally4-Peugeot_Sport-2

Peugeot Sport, povzbuzený prodejním úspěchem speciálu 208 Rally4, se snaží neustále plnit očekávání svých zákazníků, a proto bude během sezóny pokračovat v optimalizaci vozu, aby zůstal ideálním sportovním náčiním s pohonem dvou kol, při zachování dostupné pořizovací ceny a nízkých provozních nákladů.

François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Za necelý rok se Peugeot 208 Rally4 etabloval jako ideální vůz do závodů třídy 2WD. I když se se po celém světě zrušilo mnoho sportovních akcí, piloti vozu Peugeot 208 Rally4 dosáhli skvělých výsledků ve zhruba 20 zemích, kde si zajistili řadu vítězství a titulů. Moc se těšíme na to, jak se ukáže v nových pohárových soutěžích po celé Evropě i ve světě. Zákazníky Peugeot Sport si získal výkonem, spolehlivostí a cenou a já bych jim rád poděkoval za důvěru. Jsme i nadále odhodláni podporovat naše klienty různými službami, které nabízejí Peugeot Sport a Racing Shop, a plnit tak jejich očekávání.“

Přečtěte si také:  Opel o víkendu na Barum Rally ve Zlíně ukáže Corsu Rally4 a elektrickou Corsu-e Rally

Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop: „Přestože celý motorsport zasáhla nebývalá krize, která trvá již rok, všechny naše týmy neúnavně pracovaly a prokázaly velkou vynalézavost a hbitost, aby naplnily očekávání našich zákazníků po celém světě. Do 31. prosince 2020 jsme dodali 82 vozů Peugeot 208 Rally4 a nyní jsme na čísle 100. Tento konkrétní stý exemplář míří do Peru. Přidá se k flotile sedmi vozů, které se zúčastní zbrusu nového poháru Peugeot 208 Rally Cup Peru. V této náročné a nezvyklé době se nám daří plnit objednávky, jejichž celkový počet se blíží 200. Budoucí majitelé vozu Peugeot 208 Rally4 tak budou včas připraveni na zahájení svých programů. Budeme i nadále poskytovat kvalitní technickou podporu na všech kontinentech, abychom pilotům Peugeot 208 Rally4 umožnili dál určovat tempo ve třídě 2WD.“

Peugeot_208_Rally4-Peugeot_Sport-4

Harmonogram závodů v roce 2021:

208 Rally Cup France

  • 10.–12. června: Rallye Vosges-Grand Est (asfalt)
  • 2.–4. července: Rallye Castine Terre d’Occitanie (šotolina)
  • 23.–25. července: Rallye Langres-Haute Marne (šotolina)
  • 2.–4. září: Rallye Mont-Blanc Morzine (asfalt)
  • 24.–26. září: Rallye Coeur de France (asfalt)
  • 29.–30. září: Critérium des Cévennes (asfalt)
  • 25.–28. listopadu: Rallye du Var (asfalt)

208 Rally Cup Iberica (Španělsko, Portugalsko)

  • 30. dubna – 1. května: Rali Terras d’Aboboreira
  • 20.–23. května: WRC Vodafone Rally Portugal
  • 16.–17. července: Rally de Ourense
  • 10.–11. září: Rally Blendio Princesa des Asturias
  • 24.–25. září: Rally Serras de Fafe e Felgueiras
  • 15.–16. října: WRC Rally RACC Catalunya-Rally de España

208 Rally Cup Italia

  • 10.–11. dubna: Rally Sanremo
  • 8.–9. května: Targa Florio
  • 26.–27. června: Rally San Marino
  • 24.–25. července: Rally di Roma Capitale
  • 4.–5. září: Millemiglia
  • 9.–10. října: Rally Due Valli

Stellantis Motorsport Cup-Belux Peugeot 208 Rally4 & Opel Corsa Rally4

  • 26. června: South Belgian Rally
  • 24. července: TAC Rally
  • 16. října: Sezoens Rally
  • 5.–7. listopadu: Rallye du Condroz
  • 4.–5. prosince: Spa Rally

Peugeot Rally Cup Czech Republic

  • 8.-9. května: Rallye Šumava Klatovy
  • 21.-22. května: Rallye Český Krumlov
  • 18. – 19. června: Agrotec Petronas Rally Hustopeče
  • 10. – 11. července: Rally Bohemia Mladá Boleslav
  • 27. – 29. srpna: Barum Czech Rally Zlín
  • 8.- 10. října: Invelt Rally Pačejov

208 Rally Cup Hungary

  • 16.–18. dubna: Rallye de Miskolc
  • 4.–6. června: Rallye de Salgo
  • 25.–27. června: Rallye de Mecsek
  • 30. července – 1. srpna: Rallye de Vertes
  • 22.–24. října: Rallye de Nyireghyaza
Přečtěte si také:  70 let kombíků u Peugeotu: Od rodinného modelu Peugeot 203 po nový Peugeot 308 SW

Registrace do 208 Rally Cup France

  • Zápisné týmů: 1 900 €
  • Jednorázové startovné: 600 €
  • Další starty (od 2. účasti po Rallye Mont-Blanc): 1 300 €

Registrace do Peugeot Rally Cupu CZ

  • Zápisné týmů: 20 000 Kč (cca 765 €)
  • Jednorázové startovné: 5 000 Kč (cca 190 €)

Peugeot 208 Rally4: Technické specifikace

  • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm³
  • Výkon: 208 koní při 5 450 ot./min
  • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot./min
  • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
  • Diferenciál: mechanický samosvorný
  • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
  • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
  • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
  • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg

Ceny

  • Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
  • Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH
  • Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních
  • stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
  • Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
  • Software pro analýzu dat: 270 €
  • Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €