Peugeot_208-ovladani_automaticke_prevodovky

Peugeot představuje vylepšený ovladač automatické převodovky pro modely 208 a 2008

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Peugeot - Tisková zpráva - 2. 4. 2022


Peugeot 208 byl v roce 2021 nejprodávanějším vozem na evropském trhu, a to z hlediska všech segmentů (osobní vozy + LUV). Peugeot 2008 byl zase lídrem segmentu B-SUV. Tyto úspěšné modely jsou nyní vybaveny novým ovladačem automatické převodovky, který je elegantnější, atraktivnější, ergonomičtější a uživatelsky příjemnější.

Vyčnívající páka byla nahrazena elegantním ovladačem, který je dokonale zabudován do středové konzoly. Díky efektivnímu a modernímu designu nového ovladače převodovky se na středové konzole uvolnilo místo.

Přečtěte si také:  Dvojtest Peugeot 208 Active Puretech 75 a 208 GT Line Puretech 130 (2020)

Tato inovace automatické převodovky se týká jak verzí se spalovacím, tak i s elektrickým motorem. Zabudování nového prvku do kabiny Peugeot i-Cockpit 3D vozů 208 a 2008 představuje subtilní spojení technologie a ergonomie.

Kombinace saténového chromu, „klavírní“ černé a karbonového vzhledu opěrky zápěstí vypovídá o vysoké kvalitě použitých materiálů. Povrchová úprava splňuje nejvyšší standardy na trhu.

Peugeot_2008-ovladani_automaticke_prevodovky
Nový ovladač automatické převodovky v Peugeotu 2008 | Foto: Peugeot

U všech motorů s automatickou převodovkou (elektrických i spalovacích) umožňuje toto nové ovládání volbu různých režimů:

  • Reverse (R) pro zařazení zpětného chodu
  • Neutral (N) uvádí uvést vůz do neutrální polohy
  • Drive (D) pro automatickou volbu 8 převodových stupňů podle stylu jízdy, profilu vozovky a zatížení vozu
Přečtěte si také:  Svolávací akce za 34. týden. Tentokrát se v Evropě týká pěti modelů aut

Funkce doplňují dvě tlačítka:

  • Parking (P) pro zařazení převodovky do parkovací polohy,
  • U spalovacích motorů lze po stisknutí tlačítka Manual (M) řadit manuálně pomocí páček u volantu. U elektromotorů se tlačítkem Brake (B) aktivuje rekuperační brzdění.

Ať je zvolena jakákoli funkce (R, N, D, P, M nebo B), rozsvítí se kontrolka signalizující její aktivaci. Řidiče také upozorní znázornění zvoleného režimu na přístrojovém panelu.

Všechny verze 208 a 2008 s tímto novým ovládáním jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, která šetří místo a zajišťuje rovněž komfort a klid při každodenní jízdě.

Test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 EAT8 (2020)

Ovládání rekuperačního brzdění u elektromobilů e-208 a e-2008

U dvou plně elektrických modelů e-208 a e-2008 je tlačítko M (Manual) nahrazeno tlačítkem B (Brake), které umožňuje zvýšit rekuperaci energie při zpomalování:

  • Pokud není režim B aktivován, zpomalení je po uvolnění pedálu plynu mírné; pocit zpomalení se blíží pocitu ve voze se spalovacím motorem s automatickou převodovkou.
  • Zpomalení se zvýší, když je tlačítko „B“ zapnuté, po uvolnění pedálu plynu se zpomalení zvýrazní, větší je také rekuperace energie.
Přečtěte si také:  Peugeot zahajuje oficiální působnost v Pákistánu

Novinkou ve fungování je to, že režim Brake (B) je nyní zachován i po stisknutí páčky během manévru (bez zastavení motoru). Při opětovném rozjezdu již není nutné jej znovu zapínat. Zůstává aktivní a uchovává tak v paměti parametry jízdy řidiče.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek