Peugeot-308-GTi-Massimo-Arduini-tuning

Peugeot 308 GTi je hodně rychlý, ale na pohled docela nenápadný hot-hatch. Italský závodník Massimo Arduini se rozhodl to změnit a jeho design přiblížil závodnímu autu. A vypadá to vážně dobře!

Z hlediska vnějšího designu upoutá hned na první pohled celková šířka auta, protože přední i zadní blatníky dostaly výrazné rozšíření. Nové jsou i oba nárazníky, ten zadní s výrazným difuzorem. Je jen škoda, že širší nástavce nedostaly také prahy, protože ty jsou původní, úzké.

Kvůli výraznému rozšíření musela být vyměněna původní sériová kola, na jejichž místě lze nyní nalézt jiná. Bílé 18″ disky navíc obouvají lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Aby do blatníků parádně zapadly, putoval na auto sportovní snížený podvozek KW.

A protože auto stavěl závodník se svým týmem, musí vám být jasné, že musely zmizet i zbytečnosti, které řidič k jízdě nutně nepotřebuje. Odlehčením se podařilo dosáhnout velmi slušného úbytku hmotnosti a auto podle dostupných informací váží jen 1155 kg (původně 1280 kg), tedy dokonce méně než byste navážili menšímu sériovému Peugeotu 208 GTi.

V tomto světle zní navíc velmi lákavě i fakt, že motor dostal výkonovou injekci. 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec nabízí v sériovém provedení 270 koní, který byl po chiptuningu zvýšen na 300 koní. O zastavení se pak starají 340 mm přední brzdy Brembo.