Jako testovací základny pro sezonu 2016 byl zvolen Erfoud v Maroku a Španělsko. Tato místa nabízejí všechny vlastnosti Dakaru (podnebí, různorodost terénu…) a současně podmínky příznivé pro vývoj vozů určených pro vytrvalostní rallye. Oba testy vozu Peugeot 3008 DKR, které se konaly letos v létě, potvrdily správnost celoroční práce inženýrů značky Peugeot, ačkoli nic nenahradí reálné podmínky závodu, které vůz poprvé čekají v Maroku.
Vývoj vozu Peugeot 3008 DKR se zaměřil na několik technických parametrů: úpravy tlumičů a geometrie odpružení pro lepší chování vozu na nerovných tratích rallye, zlepšení točivého momentu pro lepší akceleraci v nízkých otáčkách, zejména v dunách, novou karoserii zlepšující aerodynamiku vozu, klimatizační systém v kabině, který je nezbytný pro to, aby „Dream Team“ podal v horkém počasí maximální výkon.
Reakce členů „Dream Teamu“:
„Na základě našich zkušeností ze závodů v této sezoně jsme se věnovali řadě důležitých detailů, abychom vytvořili nový vůz pro Dakar, Peugeot 3008 DKR. Zlepšila se zejména ovladatelnost vozu, chování motoru a odpružení. Optimalizací těchto parametrů lze dosáhnout významného pokroku,“ vysvětlil Carlos Sainz (se spolujezdcem Lucasem Cruzem). „Jistěže se nejedná o obrovské změny, jako tomu bylo v loňském roce, kdy jsme na Dakar 2016 vyrazili se zcela přepracovaným vozem ve srovnání s verzí z roku 2015. S novým vozem máme za sebou testy ve Španělsku a Maroku a Rallye Maroko je důležitá, protože si zde můžeme potvrdit, že vůz je před Dakarem v tom nejlepším možném stavu. Období do konce roku máme hodně našlapané.“
Cyril Despres (a jeho spolujezdec David Castera) – který má na svém kontě pět vítězství v Dakaru na motocyklu – se s vozem Peugeot 2008 DKR zúčastní marocké rallye poprvé v kategorii automobilů. Prvně v této kategorii zvítězil letos v létě v Silk Way Rally (Moskva – Peking), což je velmi vyčerpávající závod.
„Nechci odhalovat všechna tajemství našeho nového vozu, ale inženýři odvedli od lednového návratu z Jižní Ameriky skvělou práci. Při testech jsme okamžitě pocítili pozitivní účinky zlepšení odpružení, které zlepšilo stabilitu vozu. Vidět byla i práce zaměřená na spolehlivost motoru. Dakar je nejtěžší závod na světě a jeho obtížnost se každý rok zvyšuje. Potřebujeme tudíž auto na příslušné úrovni, které prochází neustálým vývojem, abychom se mohli na start vracet pokaždé lépe připraveni. Platí to pro auto i pro lidi kolem, proto se hodlám po Maroku soustředit na fyzickou přípravu. Do Maroka, kde jsem získal úspěchy kategorii motocyklů, se moc těším. Je to skvělá rallye, poprvé se tu objevím v autě, do něhož usednu s důvěrou posílenou i svým letošním vítězstvím v Silk Way Rally.“
Stéphane Peterhansel – nejúspěšnější jezdec v historii Dakaru – se rovněž podílel na vývoji vozu Peugeot 3008 DKR, a to společně se svým spolujezdcem Jean Paulem Cottretem. „Mé dvanácté letošní vítězství v Dakaru mi udělalo obrovskou radost, navíc s tak prestižní značkou, jakou je Peugeot. Cílem pro rok 2017 bude pochopitelně se pokusit tento úspěch zopakovat, i když největší konkurence přijde možná zevnitř týmu, když vidím, jakého pokroku dosáhli v této sezóně mí kolegové z týmu Peugeot Total. Naprosto důvěřuji technickým změnám u nového vozu a jsem velmi spokojen s průběhem testovacího programu Peugeot. S velkým zájmem budu sledovat Carlose a Cyrila v Rallye Maroko.“
Jednou z největších hvězd letošního Dakaru byl Sébastien Loeb (se spolujezdcem Danielem Elenou), devítinásobný mistr světa v rallye, který v průběhu prvního týdne získal nejvyšší počet etapových vítězství. Loeb pokračoval v průběhu celé sezóny v získávání zkušeností v Silk Way Rally a současně se účastnil programu týmu Peugeot Hansen ve světovém šampionátu v rallycrossu. Jeho talent a zkušenosti z řady špičkových závodů velmi urychlily vývoj nového vozu Peugeot 3008 DKR.
„Očividně se toho musím ještě ve vytrvalostní rallye spoustu naučit a zkušenosti ze Silk Way Rally byly s ohledem na příští Dakar jednoznačně velmi pozitivní. Když k tomu přidám testování v průběhu celého roku, začínám si tuto disciplínu opravdu užívat a cítím se v ní velmi dobře. Je to moc zajímavé, závod na dlouhé vzdálenosti se řídí jinak, tuhle zkušenost jsem prozatím neměl. S Danielem musíme přidat hlavně v písku a na dunách, takže jsme se během naší přípravy zaměřili právě na tento typ terénu.“
Marocká rallye – Itinerář závodu
Marockou rallye tvoří pět etap vedoucí z Agadiru do Erfoudu. Celková délka činí přibližně 1885 kilometrů. Technické a administrativní kontroly proběhnou 1. října a prolog 2. října určí startovní pořadí pro první etapu.
- 1. etapa – 3. října: 240 km, podél pobřeží.
- 2. etapa – 4. října: maratonská etapa v délce 554 km, která závodníky přivede od oceánu k dunám.
- 3. etapa – 5. října: 390 km po „orientální trase“.
- 4. etapa – 6. října: zákrut do Erfoudu v délce 376 km.
- 5. etapa – 7. října: „ERG Chebbi Final“ čili posledních 275 km závodu.
Setkání s týmem Peugeot Total na pařížském autosalonu 9. října
Piloti týmu Peugeot Total Carlos Sainz, Cyril Despres, Sébastien Loeb a Stéphane Peterhansel a vůz Peugeot 3008 DKR se objeví na pařížském autosalonu ihned po marocké rallye. 9. října 2016 budou přítomni na stánku Peugeot.