PEUGEOT_208_RALLY_4-03

Dodávky nových vozů Peugeot 208 Rally 4 se právě rozbíhají. Vzhledem k téměř 100 objednávkám přijatých od začátku roku 2020, kdy byl tento rallyový speciál uveden na trh, se do zajištění dodávek intenzivně zapojil celý tým Peugeot Sport i jeho partneři. Vozy Peugeot 208 Rally 4 poprvé odstartují v červenci. Prvními destinacemi, do kterých nový vůz vytvořený divizí Peugeot Sport směřuje, jsou Portugalsko, Itálie a Česká republika.

Po více než ročním vývoji je Peugeot 208 Rally 4 na cestě ke svým prvním zákazníkům. Časový plán dodávek se však musel přizpůsobit krizi Covid-19. S ohledem na postupné obnovování aktivit v motoristickém sportu v Evropě vyvíjí tým Peugeot Sport společně se svými partnery a dodavateli veškeré úsilí, aby zajistil montáž a dodání vozů pro nadcházející podniky. První soutěží je Rally de Castelo Branco, která se koná v Portugalsku od 3. do 5. července. Účast vozů Peugeot 208 Rally 4 v této soutěži zajistí týmy PT Racing a Racing Factory.

Přečtěte si také:  Mostecký autodrom počítá milionové ztráty a pomalu zahajuje sezonu

Peugeot 208 Rally 4 se připravuje na rallyové tratě i v dalších evropských zemích. Brzy se objeví i v České republice. Předpokládá se, že česká závodní premiéra se odehraje 24. a 25. července na rallysprintu Bohemia Drive Rally Příbram 2020 s týmy Minařík Racing a Brynda Racing.

Peugeot 208 RALLY 4: nový závoďák pohání 208koňový tříválec

První mezinárodní soutěž se bude konat v rámci mistrovství Evropy v rally (ERC) na konci srpna v Římě, kde s novým vozem Peugeot 208 Rally 4 odstartuje několik týmů.

Na konci léta zahájí rallyovou sezónu poháry značky Peugeot „208 Rally Cup“ ve Francii a na Pyrenejském poloostrově. Španělsko-portugalský seriál pro jezdce s vozem Peugeot 208 Rally 4 začne 28. a 29. srpna na Rali do Alto Tamega. Francouzský cup by měl odstartovat 4. a 5. září na Rallye du Mont-Blanc. Každý z těchto pohárů značky Peugeot bude zahrnovat čtyři soutěže, přičemž se bude kombinovat šotolina a asfalt. Jedná se tedy o velice odlehčené cupové kalendáře, nicméně i přes obtížnou situaci se poháry pro jezdce s novými vozy Peugeot letos budou konat.

Mayeul Tyl, Peugeot Citroën Racing Shop Manager: „Procházíme nesmírně obtížnou dobou, ale jsme vděční za důvěru našich zákazníků. Máme už téměř 100 objednávek. První vozy právě dodáváme, ale v létě se tempo zintenzívní. Vyvíjíme veškeré úsilí, ať už z hlediska dodání vozů, či poskytování technické podpory, abychom našim zákazníkům umožnili co nejdříve jezdit a vyhrávat závody. Díky rozsahu využití vozu 208 Rally 4 ho mohou týmy nabízet velmi široké škále jezdců a my budeme maximálně připraveni zajistit jim efektivní zákaznický servis během celého projektu.“

François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Po více než roce vývoje jsme spustili první dodávky. Práce celého týmu tak dostává konkrétní rozměr. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme Peugeot 208 Rally 4 v akci po celém světě, na regionálních, národních i mezinárodních soutěžích. Víme, že charakteristiky a výkon vozu ocení jak ti nejzkušenější, tak i méně zkušení či začínající jezdci. Jsme přesvědčeni, že nový Peugeot 208 Rally 4 je přeurčen k tomu, aby získával tituly a trofeje, stejně jako jeho předchůdce. Jsme připraveni být u toho a podpořit všechny naše zákazníky.“

Peugeot 208 Rally 4: Technické údaje

  • Motor: tříválec turbo, 1199 cm³
  • Výkon: 208 koní při 5450 ot./min
  • Točivý moment: 290 Nm při 3000 ot/min
  • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
  • Diferenciál: mechanický samosvorný
  • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
  • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
  • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
  • Hmotnost: min. 1080 kg, s posádkou 1250 kg
Přečtěte si také:  PSA zavádí přísnější zdravotní opatření, aby vytvořilo podmínky pro postupné obnovení činnosti

Ceny

  • Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
  • Kit šotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH
  • Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
  • Výbava: 3 990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
  • Software pro analýzu dat: 270 €
  • Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €

Harmonogram

208 Rally Cup France

  • Rallye Mont-Blanc I 4.– 5. září (asfalt) I Francie
  • Rallye Terre des Cardabelles I 9.–10. října (šotolina) I Francie
  • Rallyes des Cévennes I 30.–31. října (asfalt) I Francie
  • Rallye du Var I 27.–28. listopadu (asfalt) I Francie

208 Rally Cup Iberica (Španělsko – Portugalsko)

  • Rali do Alto Tamega I 28.–30. srpna (asfalt) I Portugalsko
  • Rally Princesa de Asturias I 10.– 12. září (asfalt) I Španělsko
  • Rallye Vidreiro Centro I 9.–10. října (šotolina) I Portugalsko
  • RACC Catalunya I 24.– 25. října (asfalt) I Španělsko