Peugeot 208 R2: Testy v ostrých závodech

Autor: Pavel Srp - 19. 5. 2012


Vůz Peugeot 208 R2 prochází testováním. Poté, co tento nováček z dílen Peugeot Sport najel 1 074 km v rychlostních etapách i na silničních úsecích jako předjezdec Korsické rally, zůstává až do pátku na Korsice a pokračuje v programu testovacích jízd s cílem vyladit co nejlépe seřízení pro závody na asfaltu. Test je součástí naplánovaného programu v délce 6 000 km, který vůz absolvuje před první oficiální účastí v Ulster Rally.

Celá řada testů

Peugeot 208 R2 vzbuzoval během Korsické rally značnou pozornost veřejnosti, pilotů, týmů i organizátorů rally. Všichni chtěli vidět novou R2 v servisním parku i na trati. A nováček ze stáje Peugeot nezklamal. Celý týden přesvědčoval o své spolehlivosti a výkonnosti, i přes horko, které závod provázelo. Rallye posloužila jako možnost vyzkoušet si vůz v závodní konfiguraci a ten se v rukou zkušených jezdců Stéphana Sarrazina a Benjamina Veillase projevil zcela bezchybně.

Testovací tým Peugeot Sport pokračuje celý týden v oblasti jižní Bastie v testovacích jízdách, během kterých hodlá vyzkoušet různá nastavení. Na pětidenní program, který odstartoval v pondělí, dohlíží manager projektu 208 R2 Yann Goraguer. Pro vůz je to druhá zkouška na asfaltu. První absolvoval před několika týdny ve francouzském regionu Var. Testovací jízdy byly svěřeny vítězi soutěže Volant 207 z roku 2011 Germainu Bonnefisovi. Yann Goraguer vysvětlil volbu místa pro testovací jízdy takto: „Hlavním cílem tohoto testu je pracovat na seřízení vozu v podmínkách strmých a velmi klikatých tratí, které se objevují u velkého počtu evropských závodů.“

Před týmy Peugeot Sport stojí velmi intenzivní program testovacích jízd, který za 3 týdny pokračuje ve francouzském pohoří Vosges.

Názory pilotů

Na vývoji a přípravě vozu 208 R2 na šotolině i asfaltu se podílela celá řada pilotů včetně vítězů WRC Academy 2011Craig Breena a Stéphana Sarrazina. Ti se střídali za volantem s dalšími piloty rallye, aby tak společně pokryli celou škálu stylů řízení a úrovně zkušeností.

Craig Breen k tomu uvedl: „Vůz 208 R2 si stojí skvěle. Jsem schopný ho porovnat se vším, co v kategorii R2 existuje. Je silný a nesmírně stabilní. Řídí se lehce, člověk se cítí za volantem v pohodě a v potřebném tempu. Skoro zapomenete, že je to auto s předním pohonem.“

Stéphane Sarrazine: „Řízení je naprosto přesné, auto rychle reaguje, 1.6l motor se rychle dostane do otáček, takže to můžete rozjet. Je to vyvážený závodní vůz. Se sekvenční převodovkou se rychlosti řadí samy, což je pohodlné. Silné jsou i brzdy. Je to super auto, které je jedna radost řídit.“.

Prodej

Verze vozu 208 R2 pro šotolinu i asfalt bude k dispozici ve formě sady dílů za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH. Cena zahrnuje smontovaný motor a technický průkaz. Bude možné si i zakoupit kompletní automobil 208 R2 ve verzi pro šotolinu, či asfalt za cenu 57 500 € bez DPH, s registrací Peugeot Sport.

V nabídce budou rovněž dvě sady umožňující přestavět asfaltovou verzi na šotolinovou a naopak.
Dodání: listopad 2012 před Peugeot Sport Racing Shop.

[nggallery id=826]

Technické údaje:

Motor
Typ: EP6C (specifické písty, ojnice, vačkové hřídele)
Obsah válců: 1 598 cm3
Vrtání/zdvih: 77 mm x 85,8 mm
Maximální výkon: 185 k / 7800 ot/min
Max. točivý moment: 19 m/daN / 6300 ot/min
Výkon na litr: 116 k/l
Palivová nádrž: 60 l
Vstřikování paliva: nepřímé (Magneti Marelli), jednoduchá škrticí klapka poháněná motorem
Rozvod: 2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné řetězem s variabilním řízením ventilů sání a výfuku

Převodovka
Převodovka: sekvenční pětistupňová s mechanickým ovládáním, 3 homologované stálé převody
Diferenciál: samosvorný s předem stavitelnou účinností
Spojka: hydraulické ovládání, jednokotoučová keramicko-kovová (Ø 184 mm)

Brzdy / Řízení
Přední brzdy: kotoučové plovoucí vzduchem chlazené
– asfalt: Ø 310 x 30 mm
– šotolina: Ø 285 x 26 mm
čtyřpístový třmen s radiálním uchycením
Zadní brzdy: nechlazené kotouče Ø 290×8 mm
dvoupístový třmen s radiálním uchycením
Ruční brzda: hydraulické ovládání
Posilovač řízení: hydraulický

Nápravový systém
Přední zavěšení: pseudo McPherson, specifická trojúhelníková ramena s čepy
přední vzájemně vyměnitelné torzní stabilizátory s kluznými ložisky (3 stupně tuhosti na výběr)
specifická vzpěra z hliníkové slitiny (seřízení odklonu na straně čepu).
Zadní zavěšení: zesílený nosník ve tvaru H upravený pro vyměnitelný torzní stabilizátor (3 stupně tuhosti na výběr)

Podvozek
Struktura: skelet zesílený vícebodově svařovaným obloukem (norma FIA)
zvláštní ocelový kryt
Hmotnost: minimální dle normy FIA: 1 030 kg nezatížený, 1180 kg s podsádkou
Přední/zadní rozdělení: 64 % / 36 %

Rozměry
Délka / šířka: 3 962 mm / 1 739 mm
Rozvor: 2 538 mm
Přední/zadní rozchod: 1 475 mm / 1 470 mm

Kola
Kola / pneumatiky asfalt – kola: 6,5x 16 / pneumatiky Michelin 17/60-16
šotolina – kola: 6×15 / pneumatiky Michelin 16/64-15

 

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru