Šéfdesigner automobilky Kia Peter Schreyer získal prestižní ocenění magazínu Autocar, cenu Henryho Sturmeyho. Toto ocenění nesoucí jméno prvního šéfredaktora magazínu, jenž vychází již 122 let a je nejstarším automobilovým magazínem na světě, je udělováno výjimečným osobnostem automobilového světa za inovativní přístup a přínos automobilovému průmyslu. Peter Schreyer byl oceněn za transformaci image automobilky Kia, ke které nastoupil před 11 lety.
Za pouhou dekádu přitom Peter Schreyer dokázal značce Kia vtisknout výjimečný a svébytný charakter a více než kdokoli jiný před ním ukázal, že design prodává. Zatímco před nástupem Petera Schreyera byla Kia vnímaná jako automobilka vyrábějící kvalitní, ale na pohled nezajímavé vozy, nyní je mainstreamovou značkou, která pravidelně sbírá ocenění za design svých vozů a pro své zákazníky má punc Love Brand. Přelomem se přitom stala třetí generace modelu Kia Sportage, která se stala po uvedení na trh prodejním bestsellerem značky Kia a výrazně přispěla k vzedmutí vlny zájmu o rodinná SUV.
„Když jsem přicházel do automobilky Kia, získal jsem příležitost přetvořit kompletní modelovou řadu a změnit tak vnímání celé značky. Šlo zároveň o výzvu i dobrodružství. Lidé se mě přitom často ptali, jaký je plán, jakou máme strategii. Žádná však nebyla, jednoduše jsme to udělali – což je myslím také jediná cesta, která funguje. Tato práce je pro mě splněným snem. Se značkou Kia jsme ušli pořádný kus cesty a dostali se s ní do středu zájmu, což dokazuje i toto ocenění – něco, o čem se mi ani nesnilo,“ řekl mimo jiné Peter Schreyer při přebírání ocenění.