Jeremy_Clarkson

Peklo zamrzlo. Jeremy Clarkson říká, že si oblíbil elektromobil. Chválí si ho všichni…

Autor: Radim Plachý - Zdroj: The Times - Foto: Wikimedia Commons - Petr Magera, CC BY 2.0, odkaz - 16. 7. 2024


Jen těžko byste mezi motoristickými novináři našli někoho, kdo tak moc pohrdá elektromobilitou, jako je Jeremy Clarkson. Všichni ho známe jako velkého milovníka všeho, co burácí a hřmí. Jenomže i Jezza musel uznat, že minimálně jeden elektromobil za pozornost rozhodně stojí.

Jeremy Clarkson má pravidelný sloupek v The Times. A často si v něm brilantním slovem, slušně, ale přesto kousavě utahuje z hloupých vládních nařízení, ale i z automobilového světa. Tentokrát ale sáhl ke slovům chvály a překvapivě se jich dočkal elektromobil. Tedy typ auta, které Jeremy jinak naprosto ignoruje, a navíc jej vážně nemá rád. Pak se ale svezl s Hyundai Ioniq 5 N a svět se otřásl.

Ve svém sloupku přiznal, že zpočátku byl k autu hodně skeptický, ale jakmile mu stálo na příjezdové cestě, uznal, že minimálně hodně dobře vypadá. Dokonce tvrdí, že plně elektrický a velmi ostrý Hyundai vypadá jako Golf, kterého navrhl některý z bývalých designérů Lamborghini, který byl z italské značky vyhozen pro nepříčetnost. Zkušený novinář přiznal, že jeho znalosti o elektromobilech nejsou moc dobré, protože se nikdy neobtěžoval zjišťovat si nějaké podrobnosti. Zároveň ale pochválil Ioniq 5 N za to, co jiná auta nedokáží. Je totiž zábavný. A pochválil i dobré fungování driftovacího režimu.

Hyundai IONIQ 5 N se oficiálně představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Clarkson také tvrdí, že tento elektrický model je velmi rychlý, ale zároveň promyšlený. Navíc ve světě, kde se každý soustředí na zlepšení účinnosti za každou cenu,což často znamená stále menší a menší pohonné jednotky. Hyundai Ioniq 5 N nakonec označil za závan čerstvého vzduchu.

Vlastně se mu není co divit. Vždyť Ioniq 5 N byl laděn na Nurburgringu, pro okruhovou jízdu, ale je dobře naladěn i pro městské popojíždění a k tomu má poměrně příznivou cenu, která nyní v ČR startuje na 1 799 990 Kč.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

18 názorů na “Peklo zamrzlo. Jeremy Clarkson říká, že si oblíbil elektromobil. Chválí si ho všichni…”

  1. Kolik těch kol na severní smyčce naplno to auto dá a jak dlouho ho budu nabíjet z 220v zásuvky než je dá znovu? Odpověď na tyto otázky znamená že tu cenovku i Jeremyho názor si můžete strčit…

    1. Váš hot hatch má spotřebu 8l/100km a tankuje se zahradní hadicí? A natankujete si ho doma? Fakt chytrej komentář :-D

    2. Hele, jsem Petrolhead a ještě dlouho budu jezdit na spalovák…
      Ale…
      – proč je důležitý, kolik kol dá na severní smyčce?
      – proč je důležitý, jak dlouho se bude nabíjet z 220V zásuvky?

      Normální člověk ráno sedne do auta, jede několik kilometrů do práce, potom z práce, nakoupit, vyzvednout děti, rozvézt po kroužkách a večer postaví auto před barák – to je pro většinu lidí méně, než 50 km, napojí do 400V zásuvky a ráno má zase „plnou“. O víkendu jede na chalupu, která bývá do 100 km.

      Jo, když 1x ročně jede do Chorvatska, musí tankovat cestou, když jede v zimě na hory, možná musí tankovat cestou… Ale to není běžný provoz auta, že jo…

      Naproti tomu při spotřebe 18kWh (což je docela velká spotřeba) je cena 1km cca. 1 Kč. Žádný serviwní intervaly, žádný výměny olejů apod…

      Ony ty elektro-auta mají něco do sebe. Nejhorší službu jim však dělají politici s ekoteroristama, kteří je tlačí na sílu a přehnaně nadšení majitelé, kteří plácají až nesmysly.

      Regulerně – kdo má kde parkovat a zároveň rovnou nabíjet, a nejezdí nesmysl, při kterém by neměl kdy a kde nabíjet (každý den víc jak 200km, pravidelně víc jak 500km), pro něj už to prostě dává smysl.

      1. Smysl to dává pokud počítáme jenom provoz vozidla. Ale co pořízení, a případná zůstatková hodnota po x letech? A co uhlíková stopa při výrobě? Pokud se to všechno vezme do úvahy, pak to už takový smysl nedává. A mimochodem i servisní náklady jsou prakticky stejné. Plus životnost auta- dobře vyrobený spalovák má +- dvojnásobnou . A co nevyrobím, nemusím likvidovat a nemám emise z výroby. Nad tím je potřeba taky uvažovat.

        1. Nad tím je ale potřeba uvažovat také u normálních aut. Líbí se mi, jak lidé často křičí tyhle „argumenty“ směrem k elektroautům, ale sami nemají ani trochu pojem o tom, jaký je to u těch tradičních aut. Víte, kolik je potřeba energie na frakční destilaci ropy? To je neskutečný číslo. Neni od věci snažit se bejt objektivní a koukat na to opravdu s nadhledem a co nejvíce nezúčastněně.

  2. Je krásné pozorovat nadšence do spalovacích motorů, když se jedná o výkon auta jak ho vlastně nepotřebují. Ale když vyjde auto na spalovák a má 1000 koní náhle se situace obrátí a začnou si trhat rodidla. Ale když tu je BEV co má 650 nebo více koní tak tvrdí, že je to k ničemu.

  3. Proti jiným elektromobilům podobných schopností je cena příznivá.
    Konkurence je o 0,5 – 1 milion dražší a stále o něco méně schopná i zábavná.

  4. 1,8 mega za auto co by od pohledu melo zacinat max na 400.000 ? 🤣🤣🤣🤣🤣 a to je levne ?? elektroblazni

    1. Ukazte mi tedy protejsek ioniquN ve spalovaku za 400. To se pobavime. Za 400 tak mozna fabii a jeste oholenou.

      1. A on někdo potřebuje 650 koní?? Já nevím, mám přes 200 koní ve svém a využiju je pouze, když narazím na hlupáka, co si honí ego a začne zrychlovat, protože si dovolím ho předjíždět. Proto mám silné auto, předjet a co nejrychleji se zařadit. Mraky tupců jede 70-80 a když je dojedu a začnu předjíždět, tak na to šlápnou. A to jezdím normálně a předpisově. Ani v Německu nelze pořád lítat 180 a víc, protože se tam kamiony předjíždějí, spousta německých řidičů jezdí 120-130 a brzda, plyn není můj šálek kávy. Ano s věkem se člověk uklidňuje, ale mě to naučilo Německo, prostě jsou k sobě ohleduplní. Blbci se najdou i u nich, ale je to tak 1/100.
        A ano, 1,8 mil je drahý auto, každý nepatří mezi horních 10 tis.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru