bmw-m5-and-bmw-m6-coupe-competition-package

Každý z nich je vysokovýkonným sportovním vozem, každý má svůj vlastní charakter a všechny se chlubí schopností převést skvělé výkonové vlastnosti na nedostižnou radost z jízdy. V modelech BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabrio a BMW M6 Gran Coupé se technologie světa závodních vozů dostávají na běžné silnice. Jízdní charakteristika vozů BMW M se nyní představuje ještě intenzivněji a v působivějším podání. Od července 2013 bude BMW M GmbH pro všechny čtyři výše zmíněné modely nabízet doplňkový paket Competition. Jeho vlastnosti otevírají nové dimenze dynamiky v charakteristickém stylu BMW M.

Paket Competition byl koncipován výslovně pro další posunutí jízdního projevu při zachování zásad používaných při vývoji všech vozů BMW M. Dokonalé sladění podvozku s výkonovou charakteristikou motoru je zárukou prvotřídní dynamiky. Charakteristickým rysem jsou také extrémně rychlé reakce motoru na pohyby plynového pedálu.

U vysokootáčkového vidlicového osmiválce M TwinPower Turbo, který pohání modely BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabrio a BMW M6 Gran Coupé, zvyšuje paket Competition výkon o 11 kW/15 koní na výsledných 423 kW/575 koní. Spolu s tím provedli inženýři BMW M GmbH další úpravy také na nastavení podvozku. Kromě odpružení a tlumičů byly použity i tužší stabilizátory. U BMW M5 se toto nastavení odrazilo v podobě snížení vozu o přibližně 10 mm. Paket Competition umožňuje naplno využít potenciál, který skýtá konstrukce zadní nápravy, vycházející z principu ze závodních vozů s pomocným rámem pevně přišroubovaným do karoserie, a dále optimalizovaná elastokinematika přední nápravy.

Ve spojení s paketem Competition je u všech modelů použit také aktivní M diferenciál s vlastní ovládací jednotkou. Ve spojení s modifikovaným nastavením odpružení, tlumičů a stabilizátorů se tak dále zlepšuje trakce vozu. Kromě toho má nové hydraulické hřebenové řízení Servotronic se specifickým M naladěním přímější nastavení, aby byl zajištěn pevnější a bezpečnější kontakt s vozovkou, stejně tak jako větší ochota k zatáčení.

Upraveno bylo také nastavení systémů podvozku, které ladí s novou charakteristikou podvozku. S paketem Competition je režim M Dynamic Mode systému DSC (Dynamic Stability Control) ještě více zaměřen na sportovní projev. Součástí paketu Competition jsou navíc i exkluzivní 20-palcová M kola z lehkých slitin spolu s výfukovým systémem s černě chromovanými dvojitými M koncovkami výfuků, které nezaměnitelně odkazují svým vzhledem i zvukem na sportovní charakter vozu.

Přečtěte si také:  Bentley dalo vzniknout duhovému Continentalu GT. Návrh pochází od malého dítěte

Dále posílené vlastnosti motoru, podvozku i zvukového projevu, jež paket Competition přináší, se samozřejmě promítají také do nastavení jízdních režimů Comfort, Sport nebo Sport+. K dispozici je tak celá škála nastavení v rozmezí od dokonale uklidňujícího jízdního stylu až po emocionálně nabitý sportovní projev. Tyto výrazné rozdíly v nastavení se nejvíce projeví v případě, kdy mezi nimi přepnete skokově s využitím tlačítek M Drive umístěných na volantu.

Paket Competition zaručuje optimalizované jízdní charakteristiky všech modelů. Například zrychlení z 0 na 100 km/h je kratší o 0,1 sekundy a zrychlení z nuly na 200 km/h o 0,2 sekundy. Dynamika a přizpůsobivost v zatáčkách jsou také na vyšší úrovni – tyto změny jsou jasně patrné nejen při běžném ježdění, ale také na závodním okruhu. Zejména ve spojení s na přání dodávanými M karbon-keramickými brzdami zažijete veškeré atributy spojené s automobily BMW M na nejvyšší možné úrovni.