Opel Astra GSe a Opel Astra Sports Tourer GSe (2022)

Opely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe se ukazují. Jde o sportovněji naladěné plug-in hybridy

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Opel - Tisková zpráva - 28. 9. 2022


Po oznámení, že Opel oživí GSe jako nové označení svých dynamických a elektrifikovaných modelů dnes německá automobilka zveřejňuje první informace a oficiální fotografie nových modelů Opel Astra GSe a Opelu Astra Sports Tourer GSe.

Jako nejmodernější plug-in hybridy nabídnou nové kombi Astra Sports Tourer GSe i pětidveřový hatchback Astra GSe optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem a špičkovou ovladatelností orientovanou na výkon v kombinaci se odpovědností k životnímu prostředí.

„Nová Astra GSe i kombi Astra Sports Tourer GSe jsou ideálními modely pro uvedení naší nové dynamické ‚značky‘ – plně v souladu s naší strategií stát se do roku 2028 čistě elektrickou značkou,“ říká generální ředitel automobilky Opel Florian Huettl.

Přečtěte si také:  Test Opel Mokka 1.5 CDTI (2022)

Se systémovým výkonem 165 kW/225 koní a maximálním točivým momentem 360 Nm se nová Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe vyrovnají nejlepším představitelům svých tříd, a to nejenom pokud jde o zrychlení nebo maximální rychlost.

Kromě toho nováčci Opelu nastavují i nové měřítko řidičských zážitků, a to především díky své mimořádné agilitě, ještě přesnějšímu řízení, speciálně naladěnému odpružení a výkonným brzdám. Nové modely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe dostaly o 10 milimetrů snížený podvozek. Ve srovnání se svými bezprostředními konkurenty tak nováčci Opelu poskytují vynikající stabilitu v zatáčkách i při brzdění a – jako každý Opel – i při jízdách vysokými rychlostmi po dálnicích.

Sportovní řízení je specifické pro modely GSe, pružiny i olejové tlumiče předního i zadního zavěšení jsou speciálně vyladěny jak pro dynamickou jízdu, tak pro odpovídající komfort. Tlumiče KONI jsou vybaveny technologií FSD (Frequency Selective Damping), která umožňuje různé charakteristiky tlumení vysokých frekvencí (zavěšení kol) proti nízkým frekvencím (pohyby karoserie). Také stabilizační systém ESP je speciálně upravený pro použití v modelech GSe, jeho práh aktivace byl posunut směrem nahoru, aby vše odpovídalo dynamickému jízdnímu stylu.

Výrazný a stylisticky čistý design, specifické rysy GSe

Opel Astra nové generace je odvážným a ryzím designovým statusem své značky. A charakteristické stylingové prvky GSe mu dodávají ještě atraktivnější vzhled. Design 18palcových kol z lehké slitiny (inspirovaný uznávaným elektrickým konceptem Manta GSe), specifický přední nárazník a přístrojová deska a znak GSe na zadních dveřích zvenčí nenechává žádné pochybnosti o dynamice vozu. Uvnitř pak sportovní ambice zvýrazňují výrazně tvarovaná přední sedadla potažená Alcantarou – tato sedadla mají samozřejmě ergonomický certifikát AGR, což potvrzuje dlouhodobou pověst Opelu jako dodavatele špičkových technologií i do vozů kompaktní třídy.

Přečtěte si také:  V Česku vzrostl prodej elektromobilů o dvě třetiny. V EU je každé desáté prodané auto na elektřinu

Označení „GSe“ bývalo u Opelu zkratkou „Grand Sport Einspritzung“ a avizovalo použití nejmodernějšího systému vstřikování u modelů Opel Commodore GS/E či Opel Monza GSE. Nyní se GSe, nově definované jako „Grand Sport electric“, stává označením sportovně laděných nejvýkonnějších verzí modelové škály automobilů Opel.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek