Opel v Ženevě: ADAM ROCKS, ADAM S, Astra OPC EXTREME, motory 1.0 SIDI Turbo…

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2014


Na letošním ženevském autosalonu Opel představuje novou úroveň konektivity automobilů. Na dnešní tiskové konferenci Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva a CEO značky Opel oznámil zavedení systému OnStar. „OnStar a Opel zvýší komfort a bezpečnost našich zákazníků v Evropě,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann. „Se systémem OnStar budou mít zákazníci k dispozici vysokorychlostní datové spojení OnStar 4G LTE, čímž uděláme velký krok směrem k realizaci naší vize konektivity – tak, jak jsme ji představili minulý podzim u studie Opel Monza Concept. OnStar je předním poskytovatelem telematických, bezpečnostních a zabezpečovacích služeb a vyspělých informačních technologií.

Opel ve své expozici v hale 2 ženevského výstaviště představuje i tři horké novinky. Dr. Karl-Thomas Neumann představil charizmatický ADAM ROCKS, sportovní ADAM S a supersportovní kupé Astra OPC EXTREME. ADAM ROCKS v Ženevě prezentuje i další novinku: Nový zážehový tříválec Opel 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. ADAM je prvním modelem značky Opel, který dostane malý tříválec, jenž bude postupně zavedený i do dalších modelových řad značky Opel. Velká motorová ofenzíva značky Opel pokračuje i na „naftové frontě“: Návštěvníci ženevského autosalónu si budou moci poprvé zblízka prohlídnout model Astra s novou verzí úsporného turbodieselu 1.6 CDTI o výkonu 81 kW/110 koní.

Opel a OnStar: Nová úroveň konektivity automobilů

Služby OnStar již nyní využívá více než 6,5 milionů zákazníků v USA, Kanadě, Číně a Mexiku. Opel plánuje zavést systém OnStar do všech svých modelových řad na vybraných evropských trzích od začátku roku 2015. Karl-Thomas Neumann vysvětluje, které služby zvýší bezpečnost a komfort zákazníků Opel v Evropě:

  1. Připojení 4G LTE: S OnStar 4G LTE se automobil stává výkonným mobilním hotspotem wi-fi, který umožní pohodlný přístup ke službám založeným na vysokorychlostním datovém přenosu až 7 mobilním koncovým zařízením.
  2. Pomoc v nouzi: Je jedno, jaký problém řidiče na cestě potká, OnStar mu vždy pomůže. Pokud se aktivuje airbag, OnStar může automaticky vyslat nouzové volání. Stlačením knoflíku se řidič může spojit se záchranným dispečinkem služby OnStar, který k vozu vyšle potřebnou pomoc.
  3. Spojení na dálku: Řidič se může spojit i na dálku se svým vozem a ovládat některé funkce prostřednictvím aplikace OnStar RemoteLink pro smartfony. Řidič může například odečítat životnost motorového oleje, tlak v pneumatikách nebo zamknout či odemknout vozidlo. Adresy cílů pro navigaci lze poslat přímo do navigačního systému ve voze.
  4. Pomoc při krádeži: Pokud dojde ke krádeži vozu, systém OnStar poskytne policii informace o poloze vozu a tak umožní jeho vypátrání a zajištění.
  5. Silniční asistenční služba: Pokud řidič zůstane stát na cestě s poruchou, nikdy není sám. Nezáleží, zda jde jenom o prázdnu nádrž paliva nebo defekt pneumatiky, jednoduchým stlačením knoflíku OnStar si řidič může přivolat asistenční službu.
  6. Diagnostika vozidla: OnStar měsíčně zasílá e-mail diagnostiky vozu s nejdůležitějšími daty a informacemi. Diagnostický test lze kdykoli vyvolat stlačením knoflíku.
  7. Služby na dálku: Řidič se už nemusí znepokojovat, pokud si omylem zamkne klíče ve voze. Stačí zavolat OnStar dispečink, kde operátor ověří jeho identitu a vyšle signál k dálkovému odemknutí vozu. Adresy navigačních cílů lze okamžitě zaslat do navigačního systému vozu prostřednictvím aplikace RemoteLink nebo stlačením tlačítka OnStar.

Horké premiéry: ADAM ROCKS, ADAM S a Astra OPC EXTREME

„Toto auto dává věci do pohybu,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann, když představuje nejnovější sériový model řady ADAM. ADAM ROCKS kombinuje požitek z jízdy s otevřenou střechou s dobrodružným charakterem mini-crossoveru. Automobil dlouhý jen 3,74 metru demonstruje  radost ze života – ve městě i mimo něj. Se standardní elektricky ovládanou shrnovací textilní střechou Swing Top, výraznými plastovými obklady karoserie a o 15 mm zvětšenou světlou výškou otvírá ADAM ROCKS nový segment trhu – je to první malý třídveřový městský crossover s délkou pod 4 metry. Může jej pohánět nový tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo značky Opel. Tento malý high-tech motor bude k dispozici ve dvou výkonových verzích: 66 kW/90 koní a 85 kW/115 koní. Už dnes plní limity budoucí přísné emisní normy Euro 6 a posouvá na novou úroveň laťku kultury chodu tříválcových motorů. ADAM ROCKS se začne prodávat už v létě tohoto roku.

„Ale ani ROCKS neznamená konec rozmanitosti modelové řady ADAM,” pokračuje předseda představenstva a CEO značky Opel. Studie ADAM S, blízká sériové verzi, představuje nový výkonný model na špičce lifestylové modelové řady Opel. S motorem 1.4 Turbo ECOTEC o výkonu 110 kW/150 koní, sportovně vyladěným podvozkem a brzdovou soustavou OPC ideálně kombinuje vysoký výkon s bezprostředními reakcemi. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec propůjčuje sportovnímu modelu ADAM S maximální rychlost 220 km/h. „A design modelu ADAM S perfektně vyjadřuje jeho ultimativně sportovní charakter,” dodává Dr. Karl-Thomas Neumann.

Třetí horkou premiérou je Astra OPC EXTREME. Tento automobil, odvozený přímo od závodní verze Astra OPC Cup, si přináší ryze závodní technologie i na běžné silnice. O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který z objemu 2,0 l dává výkon více než 221 kW/300 koní. Díky použití karbonu v řadě dílů je hmotnost vozu nižší o 100 kilogramů oproti standardní Astře OPC. „OPC EXTREME je nejrychlejší Astrou všech dob a vyzařuje ryzí vášeň pro sportovní jízdu,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann. Pokud budou reakce veřejnosti pozitivní, vyrobí Opel malou sérii supersportovních vozů Astra OPC EXTREME, které budou určeny i pro běžný silniční provoz.

Invalid Displayed Gallery

Opel ale není jen extrémně sportovní, ale také hospodárný! To odkládá nová verze „šeptajícího“ turbodieselu 1.6 CDTI naladěná na výkon 81 kW/110 koní. Opel Astra, poháněný motorem 1.6 CDTI 81 kW/110 koní, který má premiéru v Ženevě, spotřebuje jen 3,7 l nafty na 100 km jízdy a svými emisemi CO2 97 g/km leží pod symbolickou hranicí 100 gramů na kilometr.

 

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru