Známe firemní muzeum automobilky Lamborghini se nachází v její továrně v Sant‘ Agatě. Nyní bylo v rámci oslav 50. výročí značky zcela přepracováno a nabízí detailní pohled do historie automobilky.
Letošní rok je pro Lamborghini obzvláště slavnostní. Rok 2016 se totiž nese ve znamení rovnou dvou důležitých jubileí. Tím prvním je rovných 100 let od narození zakladatele značky, Ferruccia Lamborghiniho. Tuhle slávu už Lamborghini oficiálně oslavilo speciálním modelem Centenario LP 770–4. To druhé jubileum je poloviční. Letos se oslavuje také padesát let od premiéry jednoho z nejslavnějších modelů značky, praotce supersportů, modelu Miura. A na počest Miury bylo kompletně předěláno muzeum a automobilka pořádá speciální tour.
Muzeum se již od roku 2001 nachází v prostorech továrny automobilky. Letos však bylo poměrně zásadně renovováno. I proto o něm architekt Antonio Ghini Lamborghini mluví jako o zcela novém. „Muzeum bude klíčovou atrakcí pro rostoucí počet návštěvníků z celého světa. Nová dispozice nabízí bohatší zážitek ze světa Lamborghini, kde se naše historie, motory, design a technika setkávají na cestě z minulosti značky k její budoucnosti,“ taková vznešená slova o muzeu trousí přímo generální ředitel automobilky, Stefano Domenicali. Areál muzea je dvoupodlažní. Při vstupu do přízemí vás ihned uzemní reálné zvuky motorů Huracánu a Aventadoru. Dále pokračujete přes první sériový modelu ze Sant‘ Agaty, kupé 350 GT.
Nechybí různá technická specifika a důležité milníky značky. Například Diablo s pohonem všech kol, koncept P 140 s kompletně hliníkovým šasi, Sesto Elemento s celokarbonovou karoserií a nebo koncept Asterion s hybridním pohonem. V muezu můžete také potkat všechny sériové modely, které byly kdy vyrobeny. Vzhledem k výročí je však nyní podstatná část expozice vyhrazena oslavám 50 let modelu Miura. Proto zde nechybí první pojízdné šasi nebo jediný vyrobený exemplář Miury Roadster.
Druhou částí oslav je tzv. Miura Tour. V období od 8. do 12. června přejede celou Itálii 20 kusů tohoto legendárního supersportu v perfektním stavu. V plánu jsou v rámci trasy delší než 500 km také města Parma, Portovenere, Lucca nebo Florencie. Samozřejmě nesmíme zapomenout na rodiště všech vozů, město Sant’Agata Bolognese.