V pár dní starém testu vrcholné vznětové motorizace BMW řady 5, kterou je M550d xDrive, jsem psal, že i díky vážně vysokému příplatku by mohla stačit slabší verze. Teď se můžete podívat na to, jak zrychlují všechny vznětové verze.
Z Nizozemí vzešlo video, které nám ukáže rychloměry jednotlivých vznětových motorizací od čtyřválce 520d, přes šestiválce 530d (oba s jedním turbodmychadlem a pohon pouze zadních kol) a 540d (dvě turbodmychadla, xDrive) až po M550d (čtyři turbodmychadla, xDrive) při zrychlování v přímce. Výsledek samozřejmě nepřekvapí dosahovaným zrychlením a výslednými rychlostmi.
Rozdíl mezi nejslabším čtyřválcem a nejvýkonnějším šestiválcem je velký. Ale ještě větší je při pohledu do ceníku. Ceny nejlevnějšího a nejdražšího provedení s motorem spalujícím naftu se liší téměř o jeden milion korun. I podle videa se zdá jako ideální alternativa – zejména z pohledu výkon/cena – verze 530d. Ta je o cca 200 tisíc levnější než 540d a o 800 tisíc levnější než M550d.
| BMW | 520d,530d,540d xDrive,M550d xDrive |
| Motor: | 2.0 R4‚ 1x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 1x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 2x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 4x turbodmychadlo |
| Výkon: | 140 kW/190 koní,195 kW/265 koní,235 kW/320 koní,294 kW/400 koní |
| Točivý moment: | 400 Nm, 620 Nm, 680 Nm, 760 Nm |
| Převodovka: | automatická,automatická,automatická,automatická |
| Pohon: | zadních kol, zadních kol, 4×4 (xDrive), 4×4 (xDrive) |
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

