V pár dní starém testu vrcholné vznětové motorizace BMW řady 5, kterou je M550d xDrive, jsem psal, že i díky vážně vysokému příplatku by mohla stačit slabší verze. Teď se můžete podívat na to, jak zrychlují všechny vznětové verze.
Z Nizozemí vzešlo video, které nám ukáže rychloměry jednotlivých vznětových motorizací od čtyřválce 520d, přes šestiválce 530d (oba s jedním turbodmychadlem a pohon pouze zadních kol) a 540d (dvě turbodmychadla, xDrive) až po M550d (čtyři turbodmychadla, xDrive) při zrychlování v přímce. Výsledek samozřejmě nepřekvapí dosahovaným zrychlením a výslednými rychlostmi.
Rozdíl mezi nejslabším čtyřválcem a nejvýkonnějším šestiválcem je velký. Ale ještě větší je při pohledu do ceníku. Ceny nejlevnějšího a nejdražšího provedení s motorem spalujícím naftu se liší téměř o jeden milion korun. I podle videa se zdá jako ideální alternativa – zejména z pohledu výkon/cena – verze 530d. Ta je o cca 200 tisíc levnější než 540d a o 800 tisíc levnější než M550d.
[table caption=“Technické údaje jednotlivých verzí:“ width=“98%“ colwidth=“20%|20%|20%|20%|20%“ colalign=“left|center|center|center|center“]
BMW,520d,530d,540d xDrive,M550d xDrive
Motor:,2.0 R4‚ 1x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 1x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 2x turbodmychadlo,3.0 R6‚ 4x turbodmychadlo
Výkon:,140 kW/190 koní,195 kW/265 koní,235 kW/320 koní,294 kW/400 koní
Točivý moment:,400 Nm, 620 Nm, 680 Nm, 760 Nm
Převodovka:,automatická,automatická,automatická,automatická
Pohon:, zadních kol, zadních kol, 4×4 (xDrive), 4×4 (xDrive)
[/table]