Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC

Pokud se podíváme na názvy, které používá Mercedes-Benz pro modely AMG, je jasné, že nově představená verze AMG 53 zapadá mezi „plnotučné“ 63 AMG a „startovní“ 43 AMG. Nový motor bude dostupný pro nové CLS, ale i modely třídy E kupé a kabriolet.

A co, že se pod označením AMG 53 skrývá? Jde o jedním turbodmychadlem a jedním 48V elektrickým kompresorem přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec s výkonem 320 kW/435 koní. Točivý moment vrcholí 520 Nm a přenáší se výhradně na všechna čtyři kola přes systém 4Matic+. Mezi motorem a devítistupňovou automatickou převodovkou (manuál v nabídce nebude) je navíc ještě pomocný elektromotor s 16 kW/22 koňmi a 250 Nm. Značka ho nazývá jako EQ Boost a auto je tak vlastně takový mikro-hybrid.

A že s tímto pohonem budou auta svižná, to je bez jakýchkoliv pochyb. Vždyť Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, za příplatek lze posunout na 270 km/h.

Úkolem elektromotoru je nicméně zejména#minimalizovat zpoždění po sešlápnutí plynového pedálu. Odezva na plyn má být ostrá jako právě nabroušená břitva. Elektromotor má také roztáčet benzinový motor ve chvílích, kdy ho systém start/stop deaktivuje, slouží pak i jako startér. A naopak v případě, kdy benzinový motor běží, se naopak chová jako alternátor. Slouží však také ke snížení spotřeby paliva. V rámci ekologie navíc auto dostalo filtr pevných částic. Je to tak jedno z prvních sériových benzinových aut, které ho má.

Jenže zatímco pro třídu E jsou vrcholnými modely verze AMG 63 S, pro nové CLS je to v současnosti právě „jen“ AMG 53.