Lexus přivezl do České republiky horkou novinku, přitom v českých showroomech se objeví až na jaře. Osmá generace sedanu Lexus ES se u nás ukazuje na několikadenní roadshow a zároveň startují předprodeje. Na silnice by se první kusy měly dostat na jaře 2026.
Lexus ES přitom není žádný nováček. S Lexusem je od úplného začátku značky v roce 1989, kdy prodeje odstartovaly právě s největším a nejluxusnějším LS s pohonem zadních kol a rovnou i menším Lexusem ES s pohonem předních kol, který vycházel z Toyoty Camry. V Severní Americe a Asii se z něj stal tahoun už dávno, do Evropy ale přicházel postupně a se zpožděním. V Česku to bylo právě až s předchozí generací, která však zvládla velmi slušně zabodovat. Prodalo se přes 900 kusů a v posledních třech letech si držela zhruba ve svém segmentu 10% podíl. Právě na tuhle stopu chce novinka navázat, jen s výrazně širší nabídkou pohonů a citelně „dospělejšími“ rozměry.
Co se změnilo: větší auto, vyšší posez a poprvé volba mezi hybridem a elektřinou
A nový Lexus ES je opravdu velké auto. Na délku má 5140 mm, tedy jen zhruba o 10 cm méně, než mívala dřívější vlajková loď Lexus LS. Proti předchůdci narostlo o 165 mm a prodloužil se i rozvor na 2950 mm. Šířka se zvětšila na 1920 mm a nejvíc je znát výška. Nová generace měří 1555 mm, tedy o 110 mm víc než v předchozí generaci. Světlá výška se dostala na 200 mm.
Přečtěte si také:
Za tím není snaha udělat z ES SUV, spíš důsledek techniky. Trakční baterie se u elektromobilů umisťuje do podlahy, tady samozřejmě také, a i celkové pojetí vozu posunulo posed o něco výš. Výsledek je nezvyklý, ale praktický. Sedí se výš než v klasickém sedanu, současně níž než v běžném SUV. Lexus tvrdí, že takhle našel ideální kompromis pro pohodlné nastupování. Z praktického hlediska to dává smysl, zvlášť u auta, které se netají tím, že chce být komfortní limuzínou, ne sportovním strojem.

Pod kapotou zůstává jistota, kterou zákazníci znají, ale přijde i revoluční novinka. Ti ověřené je hybrid ES 300h. Ten je postaven na přepracované pohonné soustavě s atmosférickým čtyřválcem s objemem 2,5 litru a výkonem 148 kW/201 koní. Zásadní novinka je možnost pohonu všech kol, což odcházející sedmá generace neměla, standardem je přitom stále předokolka. Hybridní verze s pohonem předních kol váží od 1785 kg.
Druhá, pro Evropu mnohem důležitější zpráva, jsou plně elektrické verze. Lexus ES 350e má pohon předních kol a výkon 165 kW/224 koní. A pak je vrcholné ES 500e, které přidává standardně pohon všech kol a výkon 252 kW/343 koní. Obě varianty používají 400V architekturu. Slabší 350e má baterii s kapacitou 77 kWh a výrobce uvádí dojezd 500 až 600 km (ještě není finálně homologován). Silnější 500e má baterii s kapacitou 75 kWh a dojezd má být 500 km (také není homologován). Lexus mluví i o rychlém nabíjení na 80 % zhruba za 30 minut. Mimochodem, palubní nabíječka pro AC nabíjení je 22kW. Elektrické provedení startuje hmotností od 2105 kg.
Lexus ES přitom míří do stejného segmentu, kde jsou modely jako Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E (ale oproti nim nenabízí verzi kombi), kde dnes hraje velkou roli právě i pohon všech kol.
Přečtěte si také:
Výbavy a ceny v Česku: akční start, luxusní prvky a leasing pro firmy
Předprodej odstartoval s cenami, které mají zaujmout i mimo tradiční klientelu. Hybridní Lexus ES 300h začíná ve výbavě Prestige na akční ceně 1 499 000 Kč s DPH s pohonem předních kol. Varianta s pohonem všech kol startuje na 1 579 000 Kč s DPH. Mimo akční nabídku se objevuje základ 1 690 000 Kč s DPH pro 300h FWD, přičemž za AWD se připlácí 80 000 Kč s DPH.
U elektromobilů se v materiálech objevují dvě cenové hladiny podle konkrétní nabídky a výbavy. V předprodejních akcích se uvádí ES 350e ve výbavě Prestige od 1 649 000 Kč s DPH a ES 500e od 1 749 000 Kč s DPH. Současně se pro elektrické verze zmiňuje standardní struktura výbav Prestige, Luxury a Luxury Top s cenami od 1 860 000 Kč s DPH, přes 2 160 000 Kč s DPH až po 2 300 000 Kč s DPH.
Co výbavy znamenají v praxi? Už Prestige má mířit na komfortní každodenní používání. Počítá se například s ventilovanými předními sedadly, elektricky ovládaným víkem kufru, panoramatickým střešním oknem a digitálním přístrojovým štítem 12,3 palce. Infotainment má 14palcový dotykový displej. Nad tím stojí pakety „Top“, které přidávají prvky, jež u podobně zaměřeného sedanu dávají smysl. Jde typicky o head-up displej, prémiové audio Mark Levinson nebo digitální vnitřní zpětné zrcátko.
U elektrických verzí má vyšší výbava Luxury zahrnovat adaptivní podvozek a pokročilé světlomety AHS, což jsou vlastně matrix LED (ty ale k nižším výbavám nemohou být ani za příplatek). Vrchol Luxury Top jde ještě dál směrem k posádce vzadu. Přidává komfortní pravé zadní sedadlo typu Ottoman s podložkou pod nohy, vyhřívání i ventilaci zadních sedadel a třízónovou automatickou klimatizaci.
Přečtěte si také:
Zajímavé jsou i drobnosti, které řeknou o autě víc než tabulka. Lexus ES je podle zástupců automobilky naladěn hlavně na pohodlí, jezdí na poměrně vysokých pneumatikách 235/55 R19 (jsou z RAV4) a nepočítá se s runflat pneumatikami. U verze 500e mohou být alternativou i větší 21palcová kola. Z bezpečnostní výbavy musíme zmínit Lexus Safety System nové generace, včetně zpomalování podle mapových podkladů. Pro pojišťovny a provozní jistotu je důležitý i (automatický) kamerový záznam, který má umět uchovat až 90 minut a zároveň vyříznout krátký úsek okolo nehody (10 sekund před nehodou a 10 sekund po nehodě).
Je tu i několik „ale“. Nový Lexus ES nemůže mít střešní nosič – ani integrovaný ani žádný aftermarket – a zadní sedadla se nedají sklopit, je tu jen maličkatý otvor na delší předměty. Kde budete přavážet lyže? Pravděpodobně budete muset na hory jet jiným autem, nebo si je tam půjčit. A nebude možné mít ani tažné zařízení.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek










