Nový Jaguar XF Sportbrake se představuje + video

Autor: Tisková zpráva - 14. 6. 2017


Jaguar XF Sportbrake kombinuje atraktivní design, výbornou dynamiku jízdy a vyspělé technologie, které z něj dělají mimořádně schopný vůz.

Model je velmi praktický a zajišťuje pohodlí všem pasažérům díky uživatelsky přívětivým funkcím a technologiím. Každý výlet je tak bezpečnější, kultivovanější a klidnější. Sportbrake je určen pro zákazníky, kteří vyznávají aktivní životní styl. Silnými stránkami vozu je prostor a hospodárnost.

Nový XF Sportbrake vpředu zachovává charakteristické křivky sedanu. Zároveň zdůrazňuje základní designovou DNA značky Jaguar. Vůz má výraznou linii střechy a jeho elegantní silueta vytváří dynamický a dramatický profil.

Interiér nabízí velký prostor zalitý přirozeným světlem díky panoramatické střeše po celé délce s plochou 1,6 m². Cestující na zadních sedadlech uvítají více místa pro kolena a hlavu, zatímco praktický zavazadlový prostor dokáže pojmout až 565 litrů.

„Každá linie verze Sportbrake má stejně jako u sedanu XF jasný účel a vytváří razantně protáhlou siluetu. Vozu to dodává velmi dynamický vzhled. V konečném důsledku podle mě vypadá stejně sportovně jako sedan, ne-li ještě víc,“ dodal Ian Callum, Director of Jaguar Design.

Nový XF Sportbrake navazuje na úspěch sedanu a je vybaven vyspělými technologiemi pohonu všech kol (AWD) a architekturou s rozsáhlým využitím hliníku, díky kterým si model XF vysloužil řadu ocenění.

Systém zavěšení kol byl speciálně kalibrován, aby ho mohli zákazníci právě využívat pro aktivní životní styl. Tuhý a lehký systém dodává prostornému kombi dynamiku a velmi agilní ovládání. Designéři se nechali inspirovat sportovními vozy. Součástí základní výbavy je zadní pneumatické zavěšení se samočinnou regulací výšky karoserie, aby bylo zaručeno, že si XF Sportbrake i při plném zatížení zachová svou stabilitu.

Volitelný systém konfigurovatelné dynamiky umožňuje řidiči vyladit nastavení řízení, převodovky a plynového pedálu. Instalováním systému adaptivního tlumení Adaptive Dynamics mohou zákazníci upravit také nastavení zavěšení.

Díky vyspělým softwarovým funkcím vyvinutým společností Jaguar Land Rover, jako jsou systémy All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) a Intelligent Driveline Dynamics (IDD), nabízí verze Sportbrake stejnou úroveň trakce v situacích s nízkou přilnavostí jako sedan.

Zákazníci, kteří hledají maximální jistotu, mohou zvolit pohonnou jednotku AWD a systém Jaguar IDD. Ten eliminuje nedotáčivost a elektronické zásahy, které obvykle charakterizují dynamickou jízdu v modelech s pohonem všech kol. Díky tomu si AWD XF Sportbrake zachovává typickou citlivost pohonu zadních kol a agilní reakce řízení.

Konstruktéři vytvořili karoserii s rozsáhlým využitím hliníku. Karoserie je tak tužší a lehčí než jeho předchůdci. Verze Sportbrake má nové jednodílné polymerové dveře zavazadlového prostoru, které zaručují téměř dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou.

Nový Sportbrake je s délkou 4955 mm o 6 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor byl prodloužen o 51 mm na 2960 mm. Vzniká tak větší prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech a objem zavazadlového prostoru. Aerodynamika s nízkým koeficientem aerodynamického odporu 0,29 přispívá ke snížení emisí CO2 až na pouhých 118 g/km.
V nabídce je řada vyspělých čtyřválcových a šestiválcových zážehových a vznětových motorů od společnosti Jaguar Land Rover. Řada začíná vznětovým motorem Ingenium o výkonu 163 koní s pohonem zadních a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek poskytuje mimořádnou hospodárnost. Tato moderní pohonná jednotka produkuje emise CO2 pouhých 118 g/km a nabízí spotřebu paliva 4,5 l/100 km.

Na opačném konci výkonového spektra si zákazníci mohou vybrat přeplňovaný šestiválcový zážehový motor o výkonu 380 koní. Tato kombinace, napojená na osmistupňovou přímo řazenou převodovku ZF a vyspělý systém pohonu všech kol, poskytuje výkon sportovního vozu se zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Jaguar XF Sportbrake je výbornou volbou pro zákazníky s aktivním životním stylem, neboť nabízí řadu nových užitečných funkcí, které vylepšují praktičnost tohoto prémiového kombi. Patří mezi ně technologie Tow Assist a nový odolný nositelný náramek Jaguar Activity Key. Ten umožňuje uživatelům zamknout vozidlo a jít si užívat outdoorové sporty nebo aktivity, aniž by se museli bát ztráty hlavního klíče. Řidiči mohou také nastavit maximální výšku otevření gesty ovládaných dveří zavazadlového prostoru, aby nedošlo k poškození v oblastech s omezenou výškou, například v parkovacích domech a garážích.

Filtrace a ionizace vzduchu v kabině odstraňuje znečištěné látky, které pronikají do vozidla. To zlepšuje zdraví a kondici, zatímco ovládání gesty dveří zavazadlového prostoru a sluneční clony panoramatické střechy podtrhuje důraz modelu XF Sportbrake na pohodlí zákazníka.

Technologie Jaguar Land Rover opět přináší celou řadu asistenčních a bezpečnostních systémů, rozšířenou o systém sledování bdělosti řidiče, který analyzuje rozsah zásahů a detekuje známky ospalosti, přičemž následně upozorní řidiče, aby si udělal přestávku.

Modelová řada – přehled:

  • XF Sportbrake Pure
  • XF Sportbrake Prestige
  • XF Sportbrake Portfolio
  • XF Sportbrake R-Sport
  • XF Sportbrake S

Pohonné jednotky zahrnují tyto motory:

Vznětové

  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 163 koní, přímo řazená a samočinná převodovka; pohon zadních kol
  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 180 koní, samočinná převodovka; pohon zadních a všech kol
  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 240 koní, samočinná převodovka; pohon všech kol
  • Třílitrový šestiválcový vznětový motor s výkonem 300 koní, samočinná převodovka; pohon zadních kol

Zážehové

  • Dvoulitrový zážehový motor s výkonem 250 koní, samočinná převodovka; pohon zadních a všech kol (ten je k dostání pouze v Číně)
  • Třílitrový šestiválcový zážehový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka; pohon všech kol (pouze v USA, Číně a oblasti MENA, není k dispozici ve Velké Británii a EU)

Nový Jaguar XF Sportbrake se vyrábí stejně jako stávající sedan v závodě společnosti Jaguar Land Rover v Castle Bromwichi.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru