Už nový Ford Focus ST je hodně ostrý hatchback, který pohání dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 250 koní a s točivým momentem 366 Nm. Nyní se objevily informace o chystaném Focusu RS, který by mohl mít až 350 koní – tedy podobný výkon, co připravovaný Mercedes-Benz A45 AMG…
Možná jste se už někde dočetli, že nový Focus RS bude mít pod kapotou řadový čtyřválec o objemu 2,3 litru přeplňovaný turbodmychadlem. Očekává se, že tento motor se dokonce někdy v budoucnu objeví i v kultovním Fordu Mustang. Již dříve prosákly informace, že by měl mít výkon od 320 do 330 koní, poslední zprávy ale říkají, že by nový Focus RS mohl mít až 350 koní!
Předešlá generace Focusu RS používala k pohonu 2,5 l přeplňovaný pětiválec s výkonem rovných 300 koní, případně 350 koní v limitované edici RS 500. Proč však starý RS zanikl? Kvůli motoru. Nesplňoval nejnovější emisní limity, stejně jako třeba Honda Civic Type-R.
Přenos stáda 350 koní pouze na přední kola lehkého hatchbacku zní jako dokonalý recept na spálené pneumatiky. Ford má prý řešení v technologii E-diff, neboli elektronicky řízeného předního samosvorného diferenciálu. Tato elektronická vychytávka umožní řídící jednotce rozhodovat jak moc uzamknout diferenciál v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Hlavní výhodou by mělo být především zrychlení. Sprint z 0 na 100 km/h by nový Focus RS měl zvládnout pod 5 sekund!
V budoucím Focusu RS by se také mohla objevit svalnatější verze dvouspojkové automatické převodovky PowerShift. Díky ní by mohl být ještě o něco málo rychlejší. Tato převodovka je standardně nabízena v běžných modelech Focus, ale ve verzi ST se řadí pouze manuálně.
Nový Ford Focus RS by se měl dostat do prodeje někdy v roce 2014 a měl by být o cca o 20% dražší než stávající ST, to je něco málo přes 1 milion Kč. Už cena aktuálního Focusu je ve srovnání například s Opelem Astra OPC hodně vysoká… Ale co… Už se na nejostřejší hatchback od Fordu těšíte tak jako já? :)
-TJ-