Jen před několika málo dny představila korejská automobilka Hyundai svůj nový elektromobil s názvem Ioniq 5. Velmi rychle se o něm začalo mluvit jako o konečně pořádném elektromobilu a jako o vozidle, které si konkurenci namaže na chleba. Jestli tomu tak ve skutečnosti bude, ukáží až následující měsíce. Ioniq 5 ještě musí projít homologací, ale nejpozději v létě by se měl dostat na trh, přičemž do té doby automobilka zveřejní také jeho cenu. A ta nakonec bude jedním z rozhodovacích faktorů ohledně jeho konkurenceschopnosti.

IONIQ představen. První elektromobil značky nabídne dvě verze, dojezd až 480 km a může mít pohon všech kol

Zatím Hyundai svou novinku postupně představuje. Naposledy to udělal dvojicí videí, v nichž nový elektromobil posloužil jako elektrocentrála pro běhací pásy. Zní to poněkud bizarně, ale jde o ukázku schopnosti nové technologie V2L (Vehicle-to-Load), tedy schopnosti auta dobíjet nebo pohánět externí elektrické věci. A je jedno, jestli je to kávovar, běhací pás nebo třeba sekačka na trávu. Možné je opravdu vše.

Výdrž baterie bude pak samozřejmě omezené a bude velmi záležet na tom, co konkrétně bude dobíjeno. Funkce V2L poskytne možnost nabíjení elektrických spotřebičů s příkonem až 3,6 kW. Zásuvka V2L je umístěna pod sedadly ve druhé řadě a lze ji využívat při zapnutém elektrickém systému vozidla. Další zásuvka V2L je přístupná zvenku u nabíjecí zásuvky na karoserii vozidla. Díky měniči mohou uživatelé nabíjet i vysokovýkonná elektrická zařízení. Vnější zásuvka dodává elektrickou energii i u vypnutého vozidla.