Noví inspektoři dopravy budou moci zastavovat auta a rozdávat pokuty. V případě potřeby i zabaví registrační značky

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy - 30. 5. 2024


Když se řekne rozdávání pokut, zabavování registračních značek nebo zastavování aut ke kontrole, většina si okamžitě vybaví policii, městkou policii nebo celníky. Existuje ale také ještě státní organizace s názvem Centrum služeb pro silniční dopravu. To se zabývá hlavně vážením aut, kontrolou tachografů a doby řízení. Od 1. července 2025 se tato organizace změní na Inspekci silniční dopravy (INSID), přičemž kontroloři budou moci za účelem kontroly zastavovat vozidla, ukládat pokuty příkazem na místě a vybírat kauce, zabránit v další jízdě či odebrat doklady nebo registrační značky. Nebudou přitom závislí na policii nebo celní správě.

„Kontrolní činnost Centra služeb pro silniční dopravu je v současné situaci plně závislá na asistenci příslušníků policie nebo celní správy, kteří jako jediní mohou zastavovat vozidla a vést kontroly. Silniční inspekce bude mít všechny pravomoci k provedení kontroly, takže bude moci provádět kontroly samostatně. Systém kontroly dodržování pravidel v silniční dopravě díky tomu bude mnohem efektivnější,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že pro zahraniční dopravce jsme stále zemí, kde jim hrozí malé riziko v případě porušování předpisů. „Důvodem je zejména omezená vynutitelnost právních norem upravujících podmínky provozování silniční dopravy. Vznik silniční inspekce bude významným reformním krokem z hlediska vymahatelnosti předpisů a tím také zvýšení bezpečnosti na českých silnicích a dálnicích,“ vysvětlil resort dopravy.

Sám ministr pak doplnil, že vznikem inspekce nevznikne žádný nový úřad, nedojde k navyšování počtu zaměstnanců a také provozní náklady budou na obdobné úrovni jako dosavadní provoz Centra služeb. „Kontroloři budou při své práci využívat stejnokroj, jejich vozidla budou jasně označená a vzhledem k možnosti odklánění vozidel v provozu za účelem kontroly, budou součástí jejich výbavy modré majáky,“ doplnil ministr Kupka.

Štítky: , , , , ,

60 názorů na “Noví inspektoři dopravy budou moci zastavovat auta a rozdávat pokuty. V případě potřeby i zabaví registrační značky”

  1. Máme tu ústavu, máme tu listin práv a svobod, základ právního systému ČR, zde jsou zakotvena základní práva občanů. Tato práva nohou být omezena jen ze zákonných důvodů. Jsou zákonné bezpečnostní sbory, které mají za úkol chránit bezpečnost ČR a občanů, plní úkoly podle zákonných norem a mohou v určitých případech při porušení zákonů omezit základní práva jen v jasné vymezených mantinelech. Zahrneme tedy novou složku odborně vyškolených většinou bývalých důstojníků komunistické armády ČR do těchto složek? Policie a další zákonné složky nohou omezovat osobní svobodu řidiče v určitých momentech, mohou použít donucovací prostředky, zbraň. Bude mít tyto pravomoce i tato nová instituce? Řidič kamionu nezastaví na znamení, co dál? Vytvoří vláda obdobu lidových milicí?

  2. Pro lidi se nic nemění. To co dělali Céčka doposud, budou dělat dál. Jen s jiným jménem. Ale další rezort navíc, tzn. bordel navíc, tam se ztratí peněz.
    Holt vás nesmí chytit, jinak platíte. Vždycky se něco najde. Kdo chce psa bít…..
    Oni to bez vybraných fin. prostředků dělat nebudou.

      1. BAGouni jsou i u nás. A je to to ta nejpřísnější složka kontroly, jak v tom Německu, Rakousku, tak u nás.

  3. To co vidím na českých silnicích za kontroly od PČR vůbec necha
    ápu. Stojí jako buzeranti úplně všude a staví bez udání dúvodu. Hlavně na Karvinsku. Vra
    átil jsem se z USA po skoro 25 letech. Za celou dobu mě kontrolovali večer na Indepence Day ale pouze vizualní kontrola na alkohol. Žádné foukáni. Jinak ano asi 3x za rychlost. Slušnost a respekt navzájem. V Česku mě za 10 měsíců stavěli 3x. Whath the fu.k. Jednou se jim zdálo mé auto podezřelé /Škoda Superp/, podrfuhé jsem prý přejel plnou čáru na kruháči která tam není….Masakr. Prostě komanči jsou zpět. Prý svoboda. Možná demokracije ale svoboda vypadá jinak. Uvažuji o návratu zpět do USA. Bylo mě 60let a už nemám sílu sledovat ty blbce kolem cest co mají radost z toho že zabaví řidičák. Magoři. Jen tak v USA jsem najel přes 350000 mil bez žádných problému. Tady něco kolem komína možná 8K a samý problém. Policejní stát. Ave

    1. To je blábol, v ČR mne naposledy zastavili někdy před rokem, a i když jezdím hodně, bude to nejspíš tím, že dodržuji předpisy. BTW reálie v USA znám velmi dobře, nicméně vymáhání dodržování předpisů je zde mnohem nekompromisnější než v ČR. PS, jediný kdo je zde „blbec“ je člověk, který napíše takový blábol jako Vy

  4. Hlavně ,že mohou jezdit a jezdí po ČR Ukrajinci bez pojištění, a to je v pohodě..A nás tady budou pokutovat za kdejakou kravinu. Musím se jenom smát, jaký jsme hlupáci, co všechno si necháme líbit.

    1. Presne co vsechno si nechate libit, zdrazim vam vsechno co potrebujete, protoze mam monopol. a proto jsem zavedl ty komisaře :-)

  5. Dovoliji si přidat krátký komentář, s CSPSD jsem se již opakovaně pracovně setkal. CSPSD je organizace zřízena před mnoha lety ministerstvem dopravy právě ke kontrole silniční nákladní a autobusové dopravy a jsou tam lidé proškolení ke kontrola technického stavu, sociálních předpisů a tachografú, ADR a vážení vozidel a jsou vybavení již nyní potřebnou technikou. Od vzniku CSPSD spolupracuje s policií a státním odborným dozorem při těchto kontrolách, neboť nemají nyní oprávnění zastavovat vozidla a ani projednávat zjištěna protiprávní jednání. To je to nejzásadnější, co by se mělo přeměnou CSPSD na INSID změnit, předpokládám, že budou stále vykonávat to samé, akorát bez potřeby účasti dalších subjektů, zejména policie a budou si za svou činnost odpovídat sami. O této trasformaci se jinak mluvi minimálně posledních pět let, takže nic nového…Samozřejmě to souvisí se změnou mnoha právních předpisů, které tuto problematiku upravují.

  6. Buďte rádi, že vám zatím nekontrolují, jestli jste si náhodou do pneumatik nenafoukali víc vzduchu, než je povoleno. Zatím…

  7. Zastavovat auta a rozdávat pokuty může:
    1) Policii ČR
    2) Městská policie
    3) Vojenská policie
    4) Celní správa (je bezpečnostním sborem)
    5) Do roku 2012 mohla Železniční policie ČR
    A ono je to pořád málo, tak se zřídí další úřad.

    1. Co to je LM? To existuje?
      Zastavovat, případně regulovat může výjimečně také každý občan při odvracení jiného nebezpečí, nehoda, neprůjezdný úsek cesty, přechod skupiny dětí přes cestu a pod.

  8. Nelze na takovouhle pič….u slušně reagovat, takže dobře nám tak, se svou 108 si myslí, že můžou všechno, už to předvedli s důchody, migranty a jiné majstrštyky třeba s pevně stanovenou dobou hlasování ve sněmovně, vyřvávání plešatého lidovce a tlusté báby – volám vás k pořádku a nebudete mluvit, včetně vypínání mikrofonů – včetně toho že jim to posvětí Rychetského pohrobci……dufám, že už je brzy smete vlna do toalety….

    1. Že žádná další organizace že v podstatě hloupost já seno nezeru už jen ten rezort tak někdo musí zpracovávat veškeré údaje ať se to bude týkat čeho koliv dal ošacení náklady na jejich mobilitu údržbu aut a s tím spojené prohlídky a to nebudou malé nůž co oni si to na pokutach zajistí jsem jen zvědav kdy je v terénu potkám utcite ne ve špatném počasí déšť zima sníh a jakou maj pracovní dobu horší to bude jak bejvali psvb naučili se pár základních pravidel a tím operoval jinak nevěděli nic a toto nové stvoření to bude to samé jsem šťasten že jsem v důchodu bývalí řidič z povolání mám za ty léta projetou a EU v dopravě

  9. mohl by pam ministr laskavě UVÉST NA ZÁKLADĚ JAKÉHO ZÁKONA TOTO BUDE ?
    Tyto věci přísluší pouze policii a nelze to udělat nějakým nařízením
    to je stjná blbost ,jako kontroly aut městskou policii. Od doby co může MP kontolovat auta nevidím měšťáky dělat nic jiného než stát u silnice v kopci a hrát si s radarem při měření rychlosti jen proto ,že obec si za 350 tisíc kopila přensný radar a někdo ho musí zaplatit, na jednom místě jsou i 3x za den , místo aby se starali o pořádek v obci.

  10. Zase nějakej kamarád někoho z vlády si založil firmu s velmi jistým kšeftem. Kolik procent ze zisku budou dávat vládě jako všimné ???

  11. Da! Ja eto znaju, eto GAI, Gosudarstvennaja Avtomobilnaja Inspekcija! Ale žádný strach, pokud bude tak úplatná, jako GAI, tak jedeme dál bez velkých změn.

    1. Dávno toto bylo už potřeba. Nevím čemu se tady divite a rozporujete. V SRN jsou to bagouni (BAG) a všichni z toho mají respekt.

  12. Z dopravy jsi udelali nekonecny kseft jen domaci to vyzerou na zahranicni dopravce nemaji a ti se jen smeji viz madari – netudummadarum

  13. Za všechno může jen ta neschopná policie, můžete mě vysvětlit proč třeba Maďar jede po D2aD1 z Lanžhota až na Rozvadov nebo Polák najede do Česka v Ostravě a jede do Německa, nesousedí náhodou Polsko s Německem? Proč toleruje policie rychlost kamionů, odstavený omezovač je hrubé porušení technického stavu, takové vozidlo nemá na cestě co dělat. Omezovač je ve vozidle z důvodu, že jsou tyto vozidla konstruována na tuto rychlost. Na co jsou ty kobry.

      1. Hňupe, a jak to že kamiony jezdí i více než stokilometrovou rychlostí? Poláci, Maďaři…Zkuste někdy po dálnici jet stokilometrovou rychlostí a budete se divit. Takže hňup jste vy!!!

      2. …ano , omezovač je na 90 km , …. ale pokud si nastavíte tempomat , tak ten vás pustí o několik km víc. …. viz – můj MAN …. potom je vzájemné předjíždění kamionů tak pomalé , když je mezi nimi rozdíl 2 – 3 km

    1. Tak nákl.vozidla jsou konstruovány na vyšší rychlost než je dáno legislativou tzn. v ČR 80km/h a omezovač se dá přenastavit do 100 km/h, ale to se dá jen v servisu. Otázka je kdo si to vezme na odpovědnost. Rychlostní index na nákladních pneu je 120 km/h, takže konsrukční nebude vyšší. Kromě toho na omezovač se to z kopce rozjede i přes 100 .

  14. Hlavně nezapomenout chodit poctivě na volby.Kašpaři ve vládě se vám akorát smějou a mají z vás p.,tedy srandu,jak vaše strana vyhraje volby a parta na konci výsledků udělá koalici a všechny předběhnou,dají si v kantýně řízek za pětku,srknou maríánku a jsou spokojeni,jak tomu lidi ještě tleskají……….co jste chtěli,to máte.

  15. Hlavně se zaměřit na východní sousedy, PL, LT, UA, RO ap.a bude na našich silnicích větší klid. Jedu si v kamionu svých 85km/h na omezovač a PL mne předjede přibližně 100-110km/h – to je v pořádku? V zahraničí nás buzerují neskutečným způsobem Policie, ale u nás si mohou dovolit všechno tito neřidiči.

  16. Pan Kupka by potřeboval už kopnout někam a jeho přisluhovači,další buzerace na silnici,tkz.čestí bagouni jako v Německu!!!

    1. Přesně, pan Kupka řeší naprosté zbytečné věci. Kdo si konečně posvítí na ty nadnárodní korporace?

  17. Já se můžu po…t smíchy jak banda voličských ovcí pětikoalice, nyní prozřela
    a diví se jak najednou nic nefunguje a pětižumpa dělá jen samé paskvily!
    Dobře vám tak vy kr***i!

    1. A já se můžu pos..t smíchy jak sekta Anofertu nechápe psaný text. Tito lidé tuto práci už dělají. Jen k zastavování aut potřebovali asistenci policie. Teď ji nebudou potřebovat

  18. Pěkná Ludolfovina! To už klidně můžou dostat stejné pravomoce i rybářská a myslivecká stráž a kontrolovat zda nevezu (možná) upytlačenou rybu nebo bažanta, či lesáci s pravomocí kontrolovat náklad, jestli tam náhodou není klacek o průměru větším než 8 cm nebo dokonce maliny a borůvky v množství větším než malém, případně již diskutované houby. Dost možná, že měšťáci začnou kontrolovat pytlíky na exkrementy, zda jste opravdu posbíral jen ty po svém psovi!

      1. Když si to přečtu pozorně, tak mi vychází celkem jasně že tito inspektoři jsou cílenou kontrolní složkou pro nákladní dopravu. V tomto ohledu jim jen fandím – zapšklí komentátoři by si měli uvědomit, že přetížené nákladní vozy a neodpočatí řidiči jsou nebezpečím pro všechny…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru