Po devíti letech se aktuální čtvrtá generace pick-upu Mitsubishi L200 pomalu loučí se svými příznivci, aby přenechala místo nové, páté generaci. Ta bude v evropské premiéře představena na nadcházejícím 85. autosalonu v Ženevě.

Pick up L200, který je pro Mitsubishi Motors Corporation strategickým modelem, byl vyvinut jako sportovně užitkový terénní pick-up tzv. „Ultimate Sport Utility Truck“, který dosahuje vyšší úrovně spolehlivosti, houževnatosti, pohodlí a ovladatelnosti s cílem splnit potřeby zákazníků terénních pick-upů po celém světě.

Zcela nový celohliníkový turbodieselový motor 2,4 l MIVEC (4N15) spolupracující s novou šestistupňovou manuální převodovkou a nízké hodnoty jízdního odporu zajistily snížení emisí CO2 o 17 % až na nejnižších 169 g/km.

Nový motor 4N15 s výkonem 133 kW, resp. 113 kW (a točivým momentem 430 Nm, resp. 380 Nm) nabízí při nízkých otáčkách vysoký výkon i při zatížení korby vozu nákladem. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a s malou turbínou zajišťuje mnohem lepší odezvu. Motor může být spojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou s řadicími páčkami pod volantem.

Jednodušší údržba pohonného ústrojí (interval výměny oleje prodloužen z 15.000 km na 20.000 km, interval výměny chladicí kapaliny z 60 000 km na 180 000 km, bezúdržbový provoz automatické převodovky AT oproti původnímu servisnímu intervalu 80 000 km, atd.)

Díky úplně novému vznětovému motoru a protihlukovým úpravám na karoserii vozu má nové L200 překvapivě tišší interiér, který umožňuje konverzaci mezi cestujícími na předních a zadních sedadlech dokonce i při jízdě na dálnicích a v terénu.

Výrazné zlepšení vnímané kvality v kombinaci s vylepšeným posezem řidiče a jeho jízdní polohy pro ještě pohodlnější zážitek z jízdy. Vylepšena byla i pasivní bezpečnost, v nabídce je 7 airbagů včetně bočních a hlavových airbagů pro pasažéry na předních sedadlech, a kolenní airbag řidiče.

Nová generace L200 si zachovává sportovní a elegantní rysy svého předchůdce, nový design exteriéru ztělesňuje dynamiku evokující jemně vyrýsované svaly atleta. Nový design exteriéru přispívá k dosažení nízkého koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,42 Cd a k větší úspoře paliva.

Nová L200 nabízí ještě agilnější řízení díky strmějšímu převodu řízení, přičemž si zachovává nejmenší poloměr otáčení ve své třídě 5,9 m tak jako u předchozí generace. Zvětšená rozteč uložení zadních listových pružin výrazně přispívá k plynulé jízdě a snižuje přenos vibrací tak jako nikdy předtím.

Přečtěte si také:  Těmto autům se raději vyhněte! Poláci vybrali 20 nejhorších ojetin z bazaru

S využitím know-how celosvětově úspěšné předchozí generace byla u nové L200 zvýšena spolehlivost a odolnost díky pevnější karoserii a o 7 % vyšší torzní tuhosti zcela nového rámu podvozku tak, aby vůz vydržel náročné podmínky, za kterých musí pick-upy zvládat širokou škálu různých terénů a situací.

Systém pohonu všech kol SS4-II (Super Select 4WD II (s redukcí a nově s elektronickým přiřazením pohonu 4WD) přináší větší stabilitu v zatáčkách i na zpevněném povrchu, přičemž si řidič může otočením voliče pohonu vybrat ze čtyř jízdních režimů.

Systém aktivní regulace stability a trakce spolu s asistentem stability pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist), asistent rozjezdu do kopce a signalizace vybočení z jízdního pruhu přispívají k většímu jízdnímu komfortu.
HID světlomety (s integrovaným LED denním svícením a bi-xenonovými hlavními světly) pro lepší viditelnost během zimních měsíců a při jízdě v noci.

Úplně nová L200 byla zkonstruována společností Mitsubishi Motors Thajsko a je určena pro všechny světové trhy. V Evropě bude uvedena v létě 2015, a to v obou verzích karoserie Club Cab a Double Cab.

mitsubishi-l200-nova-generace-zeneva-2015

Comments are closed.