Nové BMW řady 8 Coupé předvádí v závěrečné fázi vývoje sériového modelu celé spektrum svých dynamických schopností. Aktuálně prováděné testy v britském Walesu se zaměřují výhradně na finální sladění všech pohonných a podvozkových systémů, přičemž hlavní pozornost je věnována BMW M850i xDrive Coupé, modelu, který jízdní vlastnosti nového sportovního luxusního automobilu ztělesňuje obzvláště intenzivním způsobem. Kompletně přepracovaný vidlicový osmiválec, nejmodernější inteligentní pohon všech kol, aktivní zadní diferenciál, adaptivní M podvozek s aktivními stabilizátory a integrální aktivní řízení s řízením zadních kol tvoří dokonale sladěný celek pro fascinující sportovnost a maximální pohodlí.
Mezi nejpůsobivější vlastnosti, které mají motor a podvozek společné, patří široký rozsah jejich schopností. Osmiválcová pohonná jednotka, která se v BMW M850i xDrive Coupé objevuje vůbec poprvé, produkuje značný točivý moment a pečlivě naladěný baryton, který je vhodným společníkem i pro pohodovou jízdu. Na druhou stranu, v režimech Sport a Sport+ se jak nástup výkonu, tak i zvuk motoru přiostří. Také elektronicky řízené tlumiče, stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) a systém pohonu všech kol se přesně přizpůsobí zvolenému jízdnímu režimu. Nový pohon všech kol BMW xDrive upřednostňuje pohon zadní nápravy, což je patrné v každé jízdní situaci. Obzvláště ambiciózní řidiči využijí také aktivní diferenciál zadní nápravy, který zaručuje maximální trakci při výjezdu ze zatáček.
„To, co mě při testování BMW řady 8 Coupé vždy ohromovalo, je jeho adaptibilita,“ uvedl Markus Flasch, projektový manažer BMW řady 8. „Ať už řidič prostřednictvím plynového pedálu či stiskem tlačítka vyjádří přání ohledně komfortu nebo výkonu, automobil se okamžitě jakémukoliv nastavení přizpůsobí.“
Základem dynamických jízdních vlastností nového BMW řady 8 Coupé jsou nízko položené těžiště a vysoká tuhost karoserie a přesně naladěný podvozek. Ovladatelnost a exaktní reakce řízení nového BMW M850i xDrive Coupé dále posunuje standardně dodávané integrální aktivní řízení s řízením zadních kol a adaptivní stabilizátory. Kromě toho elektronicky řízené tlumiče jsou schopné kdykoliv zajistit maximální stabilitu, takže kontakt s vozovkou je zaručen i na ne zcela kvalitních površích.
„Nové BMW řady 8 Coupé bude k dispozici výhradně s různým rozměrem pneumatik pro přední a zadní nápravu. To nám při ladění jednotlivých systémů podvozku umožnilo využít potenciál širokých zadních pneumatik a docílit tak obzvláště sportovních jízdních vlastností,“ komentuje Jos Van As, šéf vývoje podvozkových komponent. „Větší odklony všech kol a specificky naladěná elastokinematika umožňují také nebývale vysokou nájezdovou rychlost do zatáček, před tím, než zasáhne elektronika. Takže ti, kteří chtějí, mohou na závodním okruhu jezdit bez omezení i se zapnutým systémem DSC.“
Nový vidlicový osmiválec je ztělesněním vrcholného a sportovního výkonu a rozhodující měrou se podílí na jízdních vlastnostech BMW M850i xDrive Coupé. Přestože váží stejně jako předchozí motor, výkon nové pohonné jednotky se zvýšil o 50 kW/69 koní na 390 kW/530 koní. Nejvyšší točivý moment vzrostl o 100 Nm na maximálních 750 Nm, dostupných při 1800 ot./min. Osmiválcový motor posílá výkon přes dále zdokonalenou osmistupňovou převodovku Steptronic, která se vyznačuje širokým rozsahem převodů a ještě kratšími časy řazení.
„Nový motor V8 poskytuje precizní rovnováhu mezi výkonem a emocemi, což je také to, co činí nové BMW řady 8 Coupé tak výjimečným vozem,“ říká Christian Billig, vedoucí integrace pohonného systému. „Osmiválcový motor si v průběhu dynamické akcelerace skvěle rozumí s vylepšenou převodovkou Steptronic. Zvukový projev sportovního výfuku současně autentickým způsobem reflektuje nástup výkonu. Díky pohonu BMW xDrive a aktivnímu zadními diferenciálu motor vždy přenáší točivý moment přesně tam, kde ho lze nejlépe převést v jízdní dynamiku.“
Dynamickými jízdními testy ve Walesu vývojáři zakončují mimořádně rozsáhlý a intenzivní program vývoje sériového BMW řady 8 Coupé. Kromě závodních okruhů a uzavřených testovacích tratí jsou prototypy nového modelu testovány také na veřejných komunikacích, které se více blíží reálnému používání. Jsou ideálním doplňkem k informacím, shromážděným například během zimního testování ve švédském Arjeplogu, na jihofrancouzském testovacím polygonu BMW Group v Miramas, v testovacím centru na Nordschleife okruhu Nürburgring nebo během počátečních testů na závodním okruhu.
BMW řady 8 Coupé se začne prodávat v průběhu roku 2018. Číslice 8 v modelovém označení odkazuje na prominentní pozici nového modelu v rámci produktové řady BMW. Stejně jako v případě BMW Z8 a v současnosti také BMW i8 označuje právě číslice 8 vysoce emotivní a mimořádně sportovní automobil. BMW řady 8 Coupé se tak stane stěžejní součástí ofenzivy luxusních modelů, kterou BMW Group stanovila v rámci své strategie NUMBER ONE >NEXT.
Vzhledem k tomu, že se jedná o prototypy, budou technické údaje, jako například spotřeba paliva, emise CO2 a podobně, zveřejněny v průběhu letošního roku.