Stačí otevřít internet a člověk narazí na nabídky, které by ještě před pár lety vypadaly jako omyl. Oblíbené SUV na operativní leasing za zhruba osm tisíc korun měsíčně bez DPH, přestože běžně vychází na deset až patnáct tisíc. Nebo akce na Toyotu Corollu, která se letos krátkodobě dostala až na 3 200 korun za měsíc bez DPH.
Takové částky byly ještě nedávno v segmentu nových aut spíše z říše přání. Dnes jsou ale díky speciálním zvýhodněným nabídkám realitou. Akční operativní leasing umí dočasně srazit měsíční splátku o tisíce korun a dostat cenu pod obvyklou úroveň dané třídy. Výsledkem je situace, kdy se nové auto najednou stává dostupné lidem, kteří by jinak zůstali u ojetiny.
Přečtěte si také:
Čeští spotřebitelé mají slabost pro akce a slevy napříč všemi oblastmi a automobilový trh není výjimkou. Zatímco dříve s operativním leasingem pro běžné řidiče výrazněji pracoval hlavně koncern VW, dnes už „akční operák“ nabízí většina velkých značek. Přidávají se i automobilky, které se dříve orientovaly hlavně na klasický prodej za hotové nebo úvěr. Objevily totiž, že operativní leasing může být pro soukromé zákazníky velmi účinným způsobem, jak je přivést do showroomu.
Rychlost dodání proti výši splátky
Samotný proces sjednání akčního operativního leasingu se pro zákazníka prakticky neliší od standardní nabídky. Rozdíl bývá jinde, a to v tom, jak rychle se k vozu skutečně dostane.
Pokud akci připraví přímo dealer, zpravidla se týká aut, která má fyzicky na skladě. Často jde o typické „do vyprodání zásob“. Výhoda je jasná, nový vůz může být k dispozici prakticky okamžitě. Na druhé straně stojí omezený výběr motorizací a výbav, protože zákazník si nevybírá z katalogu, ale z toho, co už stojí na place.
Ojetina za 400 tisíc, nebo nová prémiovka na splátku? „Generace předplatného“ mění silnice
Když je akce nastavena importérem nebo leasingovou společností, nabídka obvykle zahrnuje i vozy, které teprve půjdou do výroby. Zákazník si může nakonfigurovat auto podle svých představ, musí však počítat s čekáním, typicky tři až šest měsíců.
Právě čas hraje v rozhodování velkou roli. Čím rychleji je auto dostupné, tím menší důraz lidé kladou na co nejnižší splátku. Pokud mohou jezdit v novém voze téměř hned, jsou ochotni zaplatit o něco více. Jakmile se dodací lhůta prodlouží na několik měsíců, musí být nabídka opravdu výjimečná, aby byli ochotni vyčkat.
Platí to zejména pro mladší generaci, která je zvyklá mít vše okamžitě. Starší řidiči více plánují a často počítají s tím, že na nové auto si počkají. Ani u nich ale neplatí, že by na cenu nehleděli. Atraktivní měsíční splátka zůstává silným argumentem napříč věkovými skupinami.
Přečtěte si také:
Kdo zlevňuje operák a proč
Za výslednou splátkou, která na první pohled vypadá jako „zázračná akce“, stojí hned několik hráčů. Spolupracují spolu importér, leasingová společnost a dealerská síť. Zvýhodněné kampaně připravují často na měsíční nebo kvartální bázi a každý z nich má trochu jiný důvod, proč je ochoten jít s cenou dolů.
Importér obvykle akci iniciuje, když potřebuje podpořit prodej určitého modelu. Někdy jde o novinku, kterou je potřeba dostat mezi lidi. Výrazně levnější operativní leasing pomůže přilákat první zákazníky a model zviditelnit na silnicích. Jindy je situace opačná, vůz je na konci životního cyklu a je třeba uvolnit prostor nastupující generaci.
Do hry vstupuje i plánování výroby. Pokud továrna vyrobí více aut, než jaká je v daný moment poptávka, je pro importéra mnohem jednodušší zorganizovat akční operák, než nechat vozy stát na parkovišti. A někdy má akce čistě marketingový charakter, cílem je rozvířit zájem o model a přivést zákazníky do showroomů, i když se jim nakonec prodá zcela jiná varianta.
Na trhu je nový operativní leasing. Dovolí vám vyměnit si auto za úplně jiné, pokud budete chtít
Leasingová společnost má své motivace také. Často má s importérem domluvené objemové cíle, tedy minimální počet vozů, které má formou leasingu profinancovat. Zvýhodněná nabídka na konkrétní model pomůže tato čísla naplnit. Zároveň hraje leasingovka klíčovou roli při stanovení zůstatkové hodnoty auta po skončení leasingu.
Pokud vidí, že daný model si na trhu ojetin dlouhodobě dobře drží cenu, může si dovolit nastavit vyšší zůstatkovou hodnotu. Ta se promítne do kalkulace tak, že ani není potřeba přímá sleva na pořizovací cenu vozu, a přesto vyjde měsíční splátka pro zákazníka citelně níže. Navenek pak taková nabídka působí jako „super akce“, přestože podstatná část kouzla je schovaná v nastavení parametrů leasingu.
Přečtěte si také:
Zanedbat nelze ani roli dealerů. Autosalony objednávají vozy na sklad s předstihem a potřebují je průběžně prodávat. Když se sklad zaplní více, než je vhodné, přichází na řadu vlastní akční nabídky operativního leasingu. Nižší splátka pomůže uvolnit místo pro nové modely a zároveň dealerům plnit prodejní kvóty, které mají nastavené vůči importérovi.
Typicky na podzim proto řada značek přichází s plošnějšími akcemi. Cílem je „vyvětrat plné sklady“ dříve, než dorazí nové modelové roky. Řidičům se v takových chvílích otevírá příležitost dostat se k novému autu za podmínek, které by mimo tyto kampaně nebyly dosažitelné.











proč se uvádí cena 3200 bez dph, když to má být operák pro joudy?
Ja jsem ten jouda co si ho vzal a klidne bych si ho vzal i na 10 let za ty prachy se nevyplati auto kupovat. 2roky 25000km/rok servis kola a 5 prc spoluucast celkem 6300kc s dph mesicne … luxusni asistence a dalkove ovladani vozu. Jedine co tomu chybi je alektricke 5 dvere a to je asi tak vse … Jo mimochodem na tom najezdu 25000km hodne usetrite … protoze ja s toyotou jezdim v prumeru za 4,5l/100 a to jezdim i dalnice. Rekord mám 3,8l na 120km …. takze si odecte min. 1500kc mesine na benzinu dolu :D … a vite co klidne si to veztmu znova :D :D … proti skodovce a dalsimu tezky luxus v cene 720 000 kc :D a jeste jezdite zapolovinu… nechapu kdo si muze koupit skodovku :D
Nedej bože tam mít pár škrábanců. Pak už to lítá.
Ten článek toho moc neříká…. co zahrnuje splátka 3200 měsíčně? Pojištění, povinné ručení, garančky, přezutí na léto / zimu ? Je to spíše článek plácání a prohlášení “ Řada značek“ , kam mám zítra zajít, barva a výbava jsou mi celkem jedno, ale na platbě 3200 Korun měsíčně trvám. Kam?
Nikam, nedávno tu byl článek v podobném duchu. Zaujal mne tak jsem začal hledat a zjištovat. Žádná podobná, veřejně dohledatelná nebídka na trhu není a ani žádná která by se k tomu přiblížila.
Pojistka a povinné ručení v ceně, garance 1x ročně sám, přezutí sám.
Já mám Toyotta , ale objednávka před 3 měsíci, momentálně nevím kde aktuálně. Akční byly pouze 2 typy aut, hybridy, ostatní bylo drahé. Chce to hlídat nebo se ptát, bude to čím dál více
Další pohádka o tom jak vám někdo drahé auto půjčí pod cenou na konci operáku vám vždy zbude drahá ojetina za nesmyslnou cenu a v lepším případě jste na 0 pokud na autě není ani škrábaneček samozřejmně vám v peněžence chybý nejmín polovina ceny vozu no však jste s ním 4 roky jezdily. Jinýmy slovy platili jste měsíční splátky a nemáte NIC :D A to se vyplatí
(Samozřejmě vám! firma to dělá z dobrodiní nejen ZADARMO ještě svoje prachy do toho cpe…. )
Chce to srovnávat cenu auta ne v ceníku , ale kolik vás bude stát akční skladovka pak žádnej operák NEDÁVA smysl…
Nemáš pravdu. 3200,- x 4 roky je cca 150.000. Pokud to bude auto za půl mega, tak sice ano, za ty 4 roky nemáš nic, ale pokud bys ho koupil za plnou cenu, tak za ty 4 roky cca těch 150tis ztratí na hodnotě. Prodáš za 350tis a ejhle. Taky nula. Jen s tím rozdílem, že jsi na začátku musel investovat svých půl milionu, u operáku nikoli. Takhle černobílý to samozřejmě není, ale vyjde to ve finále šul nul. Jo a těch půl mega, který jsi na začátku nemusel vytáhnout z kapsy, pokud nejsi úplnej finanční ťunťa, ti za ty 4 roky vydělají víc, než si za tuto službu naúčtuje ta firma. Takže za mě asi cajk :-)
…asi tak 👍
No šul nul to teda určite nebude. Za 3200/mesiac to bude s max. nájazdom 10tis.km/rok. To je ponuka pre dôchodcu, ktorý auto vlastne ani nepotrebuje. Dealerstva majú preplnené sklady, preto je jednoduchšie presunúť auto zo skladu dealera za mesačný poplatok k zákazníkovi, ktorého hreje pocit že má výhodne prenajaté auto v ktorom vlastne nemôže ani poriadne jazdiť.
Jaké auto na operativní leasing stojí měsíčně 3200Kč? Samozřejmě s nájezdem alespoň 15tis/ročně, protože menší nájezd absolutně nedává smysl. Já jsem takovou nabídku neviděl! Článek je jen neskutečný blábol!
Toyota skutečně letos nabízela operák na Corollu za 3.699,-Kč včetně DPH. Délka trvání 2 roky, celkový najezd 20.000km. Součástí splátky bylo i pojištění (pov. ručení plus hav. pojištění se spoluúčastí 10%/10.000,-Kč). Co nebylo součástí splátky je servis a pneumatiky. Obecně se vyplatí pouze akční operáky jako byl tento plus musí stačit i najezd km. Plus, co je dost podstatné, auto se musí vrátit ve stavu běžného opotřebení. Pokud se tak nestane, tak je Vám dofakturováno veškeré poškození vozu = je nutné se k tomu chovat jak k vlastnímu.
Jednalo se o Corollu za 630.100,-Kč s DPH po všech slevách. Hybrid 1,8 benzín. Máme ji na firmě, čekali jsme cca 3-4 měsíce na dodání. Ta splátka 3.699,-Kč musela být dotovaná, protože cca min. 1/3 splátky je pojistka a 2/3 této splátky bude „amortizace auta“. Čili 24x cca 2.400,-Kč = cca 57.600,-Kč = na tuto částku si cení propad hodnoty auta za 2 roky s nájezdem 20.000km. V reálu ten propad ceny bude asi víc.
Za prvé, žádné auto za 500 tis. Kč Vám nikdo za 3.200 Kč měsíčně nenabídne.
Za druhé, pokles ceny vozu (v této cenové kategorii) bude za 3 roky s tak malým nájezdem maximálně 100 tis.Kč.
Takže na Vás vydělá hlavně prodejce, když to potom prodá jako ojetinu (s prodlouženou tovární zárukou na 5 let si to rád někdo koupí). Za ty 3 roky je to pro něj cca 100 tis.Kč navíc, než kdyby to auto prodal za hotové.
V podstatě si na to odpovídáte sám. Auto bylo (nevím zda je stále), za cca 650 tis. a Toyota to opravdu nabízela 3200 Kč bez DPH (3700 vč. DPH). A pokud tedy tvrdíte, že auto za 500 tis. ztratí na hodnotě za 3 roky 100 tis., Pak auto za 650 bude mít pokles hodnoty vyšší než 100 tis. a na operák zaplatíte 133 tis., takže to není vůbec špatné řešení. Bylo v tom i pojištění, které si v případě vlastní koupě musíte také každý rok připočíst jako náklad/výdaj.
Konečně někdo, kdo chápe, o čem to celé je.
Takhle jednoduché to není. Za auto utratits ještě spoustu tisíc. Povinné, zimní, servis, atd… To by měl opěráku pokrývat. Teda, normální operak. Nedávno jsem si počítal roční náklady na auto s akontací a servisy, které se na něm za posledních 5 let udělali, pneumatiky, spotřebaky, STK, povinné atd… Zhruba 30 tis ročně. Tedy není to až tak daleko od ceny samotného operaku.
Dokud po zemi budou chodit lidi jako vy, tak operaky a leasingovky budou mit zne. Protoze jak na to koukám, někomu dělají problém i základní počty. Když koupím auto za 500k a dle vas za 4 roky ztrati 150k, tak zbytkova cena je 350k, dejme tomu ze to za to i prodam, aby se nam dobře počítalo. Tak vám zbyde 350K po prodeji auta. Operak za 4 roky, za cenu ktera teda neni nikde v nabídce, je za 150k jak jste napsal. Vrátím auto jsem o 150k chudší a nezbylo mi nic, oproti 350k které mi zbydou z prodeje auta. Jak jste došel k tomu ze to je 0 k 0 ? A nepište mi servisi, výměny oleje a tak, to jsou marginální částky v životě auta. Za me je operak pro lidi s odpočtem DPH, tam to smysl asi dava.
Anebo pro socky co chtějí jezdit v novém autě, ale realne na to nemaji peníze. Anebo pro ty co uz prachy neřeší a chtějí mit co 2 roky nový auto.
Nejdřív se naučte gramatiku, pak zkuste dělat chytrými
Nejdřív se naučte gramatiku, pak zkuste dělat chytrýho
A co Vaše gramatika? :-D
Ty nejdříve přemýšlej, až poté piš a nebudeš tady ze sebe muset dělat vola, který káže o gramatice a neumí sestavit větu.
Kdyby jste uměl počítat, tak vám vyjde, že ztráta na vašem koupeném autě bude za stejnou dobu stejná, ne li vyšší. Tyhle akce jsou často na rok a to má nové auto nejvyšší ztrátu, ale pro skladovky je to lepší, než je nechat stát
Velice zajímavý a podnětný článek.