Nové Audi Q6 e-tron se představuje. Přichází rovnou i výkonnější varianta SQ6 e-tron

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Audi - 18. 3. 2024


Audi Q6 e-tron je prvním sériově vyráběným modelem značky na platformě pro prémiové elektromobily PPE (Premium Platform Electric). Společnost Audi s ním činí další krok ve své transformaci na poskytovatele elektrické prémiové mobility. Elektrické SUV naplňuje svými produktovými vlastnostmi náskok díky technice. Model se vyznačuje nejen mimořádnými jízdními a nabíjecími výkony, ale také vyšší hospodárností a dlouhým dojezdem.

Audi Q6 e-tron na první pohled zaujme designovým stylem, který je pro SUV značky Audi typický a současně zahrnuje také důsledně zdokonalené specifické pojetí designu modelů e-tron. Nová filozofie designu v interiéru a průkopnické technologie, které v novém modelu slaví svou premiéru, otvírají novou kapitolu elektromobility s logem čtyř kruhů a umožňují zákazníkům prožívat náskok díky technice v každodenním provozu. S modelovou řadou Q6 e-tron bude elektromobilitu poprvé dodávat také výrobní závod v Ingolstadtu. Audi Q6 e-tron a SQ6 e-tron je možné objednávat na jaře 2024, české ceny budou oznámeny se spuštěním předprodeje. První vozy budou zákazníkům předány v létě 2024.

Se společností Porsche společně vyvinutá elektromobilová platforma PPE je spolu s elektronickou architekturou E3 1.2 významným milníkem v rozšiřování globální nabídky elektricky poháněných modelů Audi. Jedná se o první krok směřující k rozsáhlému posílení a omlazení modelového portfolia. Q6 e-tron přispěje k dosažení cíle nabízet do roku 2027 elektromobily ve všech klíčových segmentech.

„Q6 e-tron na nové platformě PPE je pro naše zákazníky dalším významným technologickým pokrokem v elektrické prémiové mobilitě,“ řekl Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG, u příležitosti světové premiéry v hlavním výrobním závodě Ingolstadt. „PPE ukazuje, jak v rámci koncernu Volkswagen soustředíme kompetence, abychom mohli poskytovat rozšiřitelnou elektromobilitu. Díky PPE dokážeme uvádět na trh v různých segmentech technicky vysoce náročné modely s vysokými objemy výroby, a tím rozšiřovat elektrifikaci našeho portfolia,“ dodal předseda představenstva značky Audi. Flexibilita platformy přitom podle jeho slov pomáhá navzdory stejnému technickému základu propůjčovat budoucím modelům originální charakter a typickou DNA značky Audi.

Q6 e-tron stanovuje měřítka z hlediska elektrických výkonů, dojezdu a nabíjení. Nový model ztělesňuje design sportovně dynamického SUV s pečlivě zdokonaleným designovým stylem elektricky poháněných modelů Audi a vysokou úrovní praktičnosti pro každodenní provoz. Modelová řada Q6 e-tron je díky nové elektronické architektuře E3 1.2 technologickým průkopníkem v portfoliu značky Audi.

Působivý dojezd a nabíjecí výkon

Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory umožňují spolu s nově vyvinutou sadou lithium-iontových akumulátorů s dvanácti moduly, 180 prismatickými články a celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná kapacita 94,9 kWh) dojezd na jedno nabití až 625 kilometrů. Nové Audi Q6 e-tron nabízí pro Audi typické sportovní jízdní vlastnosti díky celkovému nejvyššímu výkonu systému pohonu 285 kW, zatímco SQ6 e-tron posouvá hranici nejvyššího výkonu dokonce na 380 kW. Model Q6 e-tron quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ6 e-tron vyžaduje pro tento sprint pouhých 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost je 210 km/h, resp. 230 km/h. Později budou následovat – v závislosti na trhu – ještě dvě varianty s pohonem zadních kol. Zatímco jedna z nich bude koncipována pro maximální hospodárnost a dojezd, druhá varianta bude vstupem do modelové řady Q6 e-tron.

Díky 800V technice a sériově dodávanému maximálnímu výkonu při stejnosměrném nabíjení 270 kW jsou s modelem Audi Q6 e-tron možné krátké zastávky kvůli doplňování elektrické energie. Na příslušném nabíjecím stojanu HPC (High Power Charging) lze za pouhých deset minut prodloužit dojezd až o 255 kilometrů. Za cca 21 minut vzroste stav nabití z 10 na 80 procent. Inteligentní, vysoce výkonný a prediktivní systém řízení provozní teploty je zásadním předpokladem pro tyto přesvědčivé nabíjecí výkony. Vůz vybavený systémem Plug & Charge se sám autorizuje po připojení nabíjecího kabelu z kompatibilního nabíjecího stojanu a spustí proces nabíjení. Vyúčtování proběhne rovněž zcela automaticky. Pokud nabíjecí stojan pracuje se 400V technikou, je u modelu Audi Q6 e-tron poprvé možné tzv. paralelní nabíjení. Sada akumulátorů s napětím 800 V se přitom automaticky rozdělí na dvě části s polovičním napětím, které lze pak souběžně nabíjet výkonem až 135 kW. U obou polovin akumulátorové baterie je nejprve vyrovnán stav nabití a poté probíhá jejich společné nabíjení. Z domácích nástěnných nabíječek je možné nabíjení střídavým proudem s výkonem až 11 kW.

Významnou roli ve zvýšení hospodárnosti a prodloužení dojezdu modelu Audi Q6 e-tron hraje zdokonalený systém rekuperace. Jeho prostřednictvím lze realizovat 95 procent všech zpomalení, k nimž dochází v každodenním provozu. Audi Q6 e-tron přitom dosahuje rekuperačního výkonu až 220 kW.

Typický design SUV značky Audi: exteriér

Audi Q6 e-tron je zástupcem prémiové střední třídy. SUV s vnější délkou 4771 milimetrů, šířkou 1939 milimetrů a výškou 1648 milimetrů nabízí maximální vnitřní prostor, komfort a praktičnost v každodenním provozu. Rozvor náprav 2899 milimetrů umožnil vytvořit velkorysý prostor pro kolena cestujících na sedadlech ve druhé řadě.

Audi Q6 e-tron má díky platformě PPE (Premium Platform Electric) dokonalé proporce. Kombinace dlouhého rozvoru náprav a velmi krátkých převisů tvoří základ pro důvěrně známé působivé a dynamické uspořádání exteriéru modelů Q značky Audi. Q6 e-tron navíc ztělesňuje zdokonalený specifický designový styl modelů etron.

Výrazný vzhled SUV zanechává impozantní a současně sportovní dojem. Ladné tvary se neustále střídají s prolisy a hranami karoserie, čímž vzniká již u stojícího vozu dynamická hra stínů a světla. Vzpřímené přídi dominuje zcela uzavřená, trojrozměrně tvarovaná maska chladiče Singleframe spolu s krajními otvory pro přívod vzduchu, které zdobí rámečky v odstínu stříbrná Selenite nebo leskle černá. Vysoko umístěná digitální světla pro denní svícení propůjčují modelu Q6 e-tron velmi výrazný a originální vzhled.

Nízká plocha oken se klene nad silným tělesem karoserie. Směrem k zádi se mírně zužuje a šikmo skloněné střešní sloupky D elegantně navazují na svalnatou ramenní část karoserie. Prolis mezi střešními sloupky D a střechou dodává vozu vizuální dynamiku a kabinu protahuje do délky. Výrazná linie, která probíhá od zadních svítilen až do zadních dveří, zvýrazňuje horní část rozšířených blatníků v typickém stylu modelů quattro – jedná se o kontury karoserie, do nichž přecházejí šikmo skloněné střešní sloupky D. Tento specifický styl rozšířených blatníků je klíčovým prvkem DNA designu značky Audi. „Viditelně prezentovaná technologie“ – tak zní hlavní designový princip značky Audi. Dynamicky klesající záď tvoří kombinaci sportovní elegance a mužné síly. Toto čisté a velkoplošné uspořádání zádě propůjčuje modelu Q6 e-tron se souvislým světelným pásem čistotu a suverenitu, která pro Audi typická.

Světová novinka v oblasti osvětlovací techniky

Audi začíná psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen v oblasti elektromobility, ale také v případě osvětlovací techniky, která je důležitou součásti DNA značky Audi. Elektrické SUV zahajuje světovou novinkou v podobě aktivního digitálního světelného designu novou éru charakterizovanou jedinečným designem a estetikou, jež dokáže nabídnout pouze značka Audi.

Tento druh variabilního světelného designu umožňuje softwarový modul v jednom z pěti doménových počítačů modelu Audi Q6 e-tron. V případě druhé generace digitálních zadních svítilen OLED vytváří pomocí speciálně vyvinutého algoritmu každých deset milisekund nový světelný obraz šest panelů OLED s celkem 360 segmenty. Díky dokonalé symbióze světelného designu a nové technologie působí osvětlení nového modelu Audi Q6 e-tron dosud nevídaně živým a inteligentním dojmem. Aktivní digitální světelný design navíc ukazuje cestu do budoucnosti osvětlovací techniky Audi.

Na přídi vzniká aktivní digitální světelný design souhrou algoritmu s dvanácti variabilně rozsvěcovanými segmenty. Na zádi jsou k tomuto účelu využívány všechny digitální segmenty OLED. Jednotlivé segmenty jsou přitom cíleně ovládány tak, aby byla celková intenzita světla neměnná.

Audi Q6 e-tron posouvá druhou generací digitálních zadních svítilen OLED světelný design, funkční rozsah osvětlení a tím i bezpečnost silničního provozu na novou úroveň. Digitální zadní svítilny OLED poprvé dokážou cíleně komunikovat s bezprostředním okolím (Car-to-X). Značka Audi zdokonalila také bezpečnostní funkce. V novém modelu Q6 e-tron je funkce rozpoznávání přiblížení, známá již z jiných modelů Audi, rozšířena o komunikační světlo, které upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na úseky s dopravní nehodou nebo porouchaným vozidlem. Komunikační světlo navíc kromě běžného vzhledu koncových světel v digitálních zadních svítilnách OLED v kritických jízdních nebo dopravních situacích prediktivně zobrazuje specifický statický charakteristický design koncových světel s integrovaným výstražným symbolem.

V modelu Audi Q6 e-tron poprvé použitá technologie stanovuje nová měřítka také v oblasti individualizace. Řidiči si mohou svůj vůz Q6 e-tron individualizovat zcela novým způsobem až osmi digitálními světelnými designy (v závislosti na výbavě) nově uspořádaných světel pro denní svícení ve světlometech Matrix LED a digitálních zadních svítilnách OLED 2.0.

S modelem Q6 e-tron vstupuje do sériové výroby nová filozofie designu

Interiér modelu Audi Q6 e-tron je s dosud nevídanou důsledností přizpůsoben požadavkům uživatelů. Trojrozměrné uspořádání interiéru plné kontrastů záměrně umisťuje prvky do popředí nebo pozadí, a vytváří tak prostorovou architekturu, která je designově a ergonomicky orientována na cestující. Panoramatický displej Audi MMI a displej MMI pro spolujezdce tvoří vizuálně jasně koncipované digitální pódium. Interiéru vládne útulná atmosféra. Decentní ozdobné obložení sahá od výplní dveří přes celou přístrojovou desku až na středovou konzolu, a tímto způsobem přispívá k homogennímu vnímání prostoru, který cestující obklopuje.

Barvy a velmi kvalitní materiály, které jsou částečně vyráběny z recyklátů, jsou použity i na sedadlech. Materiály byly vybrány na základě funkčních hledisek a současně umožňují jasné designové odlišení různých částí interiéru vozidla. Zóny s důrazem na komfort se vyznačují velkorysými plochami a měkkými materiály. Naopak precizně navržené ovládací zóny s velmi kvalitním leskle černým lakem zdůrazňují přehlednost při interakci s vozidlem.

Díky nové platformě PPE, která byla vyvinuta výhradně pro elektromobilitu, nabízí vozidlo velkorysý vnitřní prostor a vysokou úroveň praktičnosti pro každodenní provoz. Interiér tak nabízí mnoho odkládacích prostorů. Pro elektromobil s dlouhým rozvorem náprav (2899 mm) a bez středového tunelu je typická vyšší úroveň komfortu na sedadlech vzadu. Zavazadlový prostor má objem 526 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1529 litrů. Zadní sedadla jsou dělená a sklopná v poměru 40:20:40. Pod přední kapotou je navíc k dispozici dodatečný zavazadlový prostor o objemu 64 litrů. Do přídě tak lze snadno uložit například menší cestovní zavazadla.

Audi Q6 e-tron nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Nový model splňuje svou vysokou užitnou hodnotou požadavky, které zákazníci kladou na SUV značky Audi.

E3 1.2 – výkonná elektronická architektura orientovaná na budoucnost

Díky nově vyvinuté elektronické architektuře E3 1.2 mohou zákazníci prožívat digitalizaci vozidla ještě bezprostředněji než dosud. Označení E3 (End-to-End Electronics Architecture) odkazuje na komplexní elektronickou architekturu. Hlavním cílem při jejím vývoji bylo vytvořit jednotný systém elektronické architektury, který bude připraven na budoucnost. Funkčně orientovaná architektura vychází z nové struktury doménových počítačů s pěti vysoce výkonnými počítači (platforma HPC – High-Performance Computing Platform), které řídí veškeré funkce vozidla – od informačního a zábavního systému přes jízdní funkce až po částečně automatizovanou jízdu v pozdějších evolučních stupních. Elektronická architektura s doposud nejvyšším výpočetním výkonem je důsledně zaměřena na požadavky zákazníků. Těžiště vývoje spočívalo ve vysoce výkonném a bezpečném síťovém propojení doménových počítačů, řídicích jednotek, senzorů a výkonných prvků. Architektura E3 1.2 se kromě toho vyznačuje vysoce výkonným a plynulým připojením k backendu pro využívání hromadných dat v rámci systému Car-to-X a funkcí mimo vozidlo náročných na výpočetní výkon. Nová architektura slaví svou premiéru v modelu Audi Q6 e-tron a je koncipována pro využití v různých modelech. Kromě toho poskytne základ pro další budoucí inovace.

Digitální pódium: nový koncept zobrazování a ovládání

Modelová řada Audi Q6 e-tron obdržela na základě nové elektronické architektury kompletně síťově propojený digitální interiér. Tzv. digitální pódium tvořené panoramatickým displejem Audi MMI a displejem MMI pro spolujezdce je nepřehlédnutelnou dominantou interiéru. Přehledně uspořádané displeje jsou precizně integrovány do designového konceptu a dodávají interiéru atmosféru velkorysosti a vzdušnosti. Panoramatický displej Audi MMI má štíhlý, zakřivený design, z přístrojové desky vyčnívá volně do prostoru a používá technologii OLED. Jeho součástí je digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 11,9 palce a dotykový displej MMI s úhlopříčkou 14,5 palce. Klenutá zóna pro dotykové ovládání je natočena k řidiči. Zakřivený displej navíc svým tvarem připomíná pro značku Audi typickou masku chladiče Singleframe.

Díky dekoračnímu osvětlení vyvolává zakřivený displej za tmy působivý dojem, že se vznáší. Značka Audi digitální pódium rozšířila i pro spolucestujícího vpředu v podobě individuálního 10,9“ displeje MMI pro spolujezdce s aktivním režimem pro ochranu soukromí, který za jízdy zabraňuje odvracení pozornosti řidiče od řízení. Spolujezdec vpředu se tak může dívat na filmy nebo videa, případně pomáhat řidiči například při navigování nebo vyhledávání nabíjecí stanice.

Audi činí velký krok ve vývoji zobrazovací technologie na přání dodávaným head-up displejem s rozšířenou realitou, který je dalším ústředním prvkem digitálního pódia. Tento systém promítá velkou zobrazovací plochu čelním oknem před řidiče, který na ní může sledovat důležité informace, jakými jsou například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly. Zobrazovací plocha je skloněná dopředu, což umocňuje dojem rozšířené reality. Tomu se přizpůsobuje i zaostření lidského oka. Tímto postupem a velkou virtuální vzdáleností obrazu vzniká dojem, že se zobrazované prvky vznášejí ve vzdálenosti až 200 metrů před vozem. Virtuální obsahy jsou tak dokonale integrovány do reality. Řidič dokáže ukazatele rychle vnímat, aniž by docházelo k rozptylování jeho pozornosti. Z perspektivy řidiče odpovídá zorné pole pro obsahy rozšířené reality úhlopříčce přibližně 88 palců.

Audi Assistant je hlasový asistent značky Audi, který se dokáže samostatně učit. Jeho prostřednictvím lze ovládat velký počet funkcí vozidla. Digitální asistent podporovaný umělou inteligencí se vyznačuje hlubokou integrací do vozidla a poprvé je zobrazován prostřednictvím avatara na centrálním dotykovém displeji MMI i na head-up displeji s rozšířenou realitou. Digitální asistent rozpoznává více než 800 hlasových povelů. Navíc jej lze aktivovat prostřednictvím různých ovládacích rozhraní, například aplikací myAudi App. Asistent se učí z chování uživatele, a podporuje tak řidiče. Tuto podporu lze rozdělit do tří kategorií: proaktivní návrhy (využívání kontextových informací, na jejich základě je v závislosti na situaci a proaktivně navrhována aktivace příslušných funkcí), chytré rutiny (rozpoznání opakujících se vzorců ovládání, například používání klimatizace sedadla od určité venkovní teploty) a inteligentní seznamy (například telefonní seznam).

Informační a zábavní systém – integruje digitální svět zákazníka

Nový informační a zábavní systém poprvé používá operační systém Android Automotive OS. Obsahy jsou aktualizovány prostřednictvím bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air). Nejnovější služby Audi connect a zdokonalený, sériově dodávaný plánovač tras e-tron odpovídají díky tomu vždy nejnovějšímu stavu vývoje. Aplikace, například Youtube, jsou dostupné prostřednictvím obchodu s aplikacemi od nezávislých poskytovatelů, který je začleněn přímo do MMI. K jeho použití není zapotřebí žádný chytrý telefon.

Zákazníci budou mít v tomto obchodě přístup k velkému počtu aplikací. Zpočátku budou k dispozici aplikace mimo jiné z následujících kategorií: hudba, video, hry, navigace, parkování a nabíjení, produktivita, počasí a zpravodajské služby. Obchod je neustále rozšiřován a portfolio aplikací specificky upravováno pro jednotlivé trhy.

Srdcem prémiového audiosystému Bang & Olufsen je mimořádně hospodárný zesilovač, který napájí výkonem 830 W soustavu 20 reproduktorů. Čtyři z nich jsou integrovány do opěrek hlavy předních sedadel, což umožňuje poprvé ve voze značky Audi vytvářet tzv. zvukové zóny. Dynamické interakční světlo nabízí velký počet komunikačních funkcí, a podporuje tak interakci vozidla s cestujícími. Interakční světlo obepíná ve velkém oblouku interiér a přístrojovou desku.

Precizně nastavená jízdní dynamika díky novému řízení a rozdělování hnací síly Systémy a komponenty náležící k podvozku byly téměř kompletně nově vyvinuty. Pro Audi je typické suverénní a dobře ovladatelné zrychlení a zpomalení ve všech jízdních situacích. Audi používá u podvozku přesně definovanou filozofii nastavení. Příslušné podvozkové regulační systémy jsou přitom precizně vzájemně sladěny. Vlastnosti modelu Q6 e-tron v oblasti jízdní dynamiky zásadním způsobem ovlivňuje zčásti nově zkonstruovaná přední náprava. U modelu Audi jsou vodicí ramena nápravy poprvé uložena ve směru jízdy před nosnými rameny.

Z toho vyplývají výhody především pro uspořádání a uložení vysokonapěťové sady akumulátorů. Nově vyvinuté komponenty zlepšují kinematické vlastnosti. Řízení je nyní pevně přišroubováno k pomocnému rámu. Optimalizovaná kinematika náprav zajišťuje citelně vyšší jízdní dynamiku. Nová přední náprava kromě toho vylepšuje reakce vozu na otočení volantu. Vůz tak působí výrazně agilněji.

Jízdní dynamiku modelu Q6 e-tron podporuje také pohon všech kol s celkově velmi variabilním rozdělováním hnací síly, u něhož převažuje upřednostňování zadní nápravy. Různě dimenzované elektromotory na přední a zadní nápravě umožňují i při maximálním zatížení přenášet větší točivý moment na zadní kola. Vzhledem k většímu zatížení zadní nápravy jsou zadní pneumatiky modelu Q6 e-tron širší než přední, což zvyšuje úroveň adheze a jízdní dynamiky.

Asistenční systémy pro pohotovou podporu řidiče

Co se týče asistenčních systémů, nabízí značka Audi pro nový model Q6 e-tron velký počet funkcí, které usnadní každodenní provoz a výrazně zvýší bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu. Novinkou pro model Q6 e-tron je adaptivní asistent řízení plus, který podporuje řidiče nejen při zrychlování, udržování rychlosti jízdy a bezpečného odstupu i řízení vozu v jízdním pruhu, ale také využívá mapové podklady s vysokým rozlišením a hromadná data z ostatních vozidel zpracovávaná v cloudu k vylepšování jízdních vlastností modelu Q6 e-tron. SUV používá pro komfortní řízení vozidla radarové senzory, přední kameru a ultrazvukové senzory. Vozidlo sestavuje ze získaných informací virtuální vozovku, po níž spolehlivě a s nejvyšším možným komfortem jede v celém rozsahu provozních rychlostí včetně popojíždění v dopravních kolonách.

Materiály z recyklačních procesů

Recyklačními procesy zpracované materiály minimalizují při výrobě modelu Audi Q6 e-tron spotřebu nových surovin, a přispívají tak k vytvoření uzavřeného materiálového koloběhu, který je hospodárný a udržitelný. Kromě tkanin z recyklovaného polyesteru jsou z recyklátů pro model Q6 e-tron vyráběny také pro elektricky poháněné modely typické plastové díly, jakými jsou odkládací prostor v přídi a na něj navazující kryty nebo plastové díly v prostoru pro odvádění vody či přívod vzduchu do klimatizační soustavy.

Pro výrobu oceli, která je zapotřebí pro všechny varianty vnějšího panelu střechy, používá Audi ocelový šrot, který pochází mimo jiné ze starých vozidel vyřazených z provozu. Jeho podíl na výrobě oceli činí v průměru až 15 procent (hmotnostní podíl na základě aktuálně plánovaného počtu vyrobených vozidel). Tento komponent je skvělou ukázkou snahy značky Audi používat ve svých produktech ve stále větší míře zpracované druhotné suroviny.

Udržitelná a flexibilní: výroba modelu Audi Q6 e-tron

Q6 e-tron, první zcela elektrická modelová řada z výrobního závodu Ingolstadt, ztělesňuje ambice značky Audi v oblasti trvalé udržitelnosti od výroby až po produkt. Společnost Audi postupně modernizuje všechny výrobní závody, aby mohly vyrábět čistě elektrické modely, aniž by bylo nutné budovat nové továrny. Značka Audi začala po brzkém rozhodnutí o ukončení výroby vozidel poháněných spalovacími motory intenzivně podporovat transformaci zaměstnanců, jimž poskytuje kvalifikaci pro budoucí odborné uplatnění, například v novém provozu montáže akumulátorových baterií v Ingolstadtu. Značka se čtyřmi kruhy tak zvyšuje podíl vlastní výroby na celkové produkci a přenáší důležité kompetence přímo do svého výrobního závodu. Audi současně vytváří nové pracovní příležitosti.

Audi důsledně využívá již existující struktury a zařízení, aby byla výroba modelové řady Q6 e-tron udržitelná a současně efektivní. Značka se čtyřmi kruhy dokonale začlenila výrobu této modelové řady do stávajících montážních linek, například v karosárně pro PPE. Na ploše 148 000 metrů čtverečních tak v závodě Ingolstadt vznikají karoserie pro modely na platformě PPE. Karosářské díly pro modelovou řadu Q6 e-tron vyrábí 328 zaměstnanců na pracovní směnu a 1150 robotů. Stupeň automatizace přitom dosahuje 87 procent.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru