BMW svým zákazníkům od roku 2013, kdy byla představena aplikace BMW i Remote, po které následovala aplikace BMW Connected, nabízí praktické propojení mezi chytrým telefonem a vozidlem. Nyní je zákazníkům na 30 evropských trzích, mezi nimiž je i Česká republika, v Číně a v Koreji k dispozici nová generace aplikace: My BMW. Zaujme novým designem s intuitivním a zjednodušeným uživatelským prostředím a novými službami podporujícími individuální elektromobilitu.
„S novou generací aplikací činíme další krok v oblasti rozšiřování digitálního prostředí kolem našich vozů a uspokojujeme tak zvýšenou poptávku zákazníků po digitálních službách a funkcích,“ řekl Peter Henrich, senior viceprezident BMW Group Connected Company Customer. „S aplikacemi My BMW a MINI účinně integrujeme naše vozidla do digitálního životního stylu našich zákazníků. Obě aplikace nabízejí spoustu užitečného obsahu jak pro každodenní používání vozidla, tak pro osobní interakci s námi jako značkou, kterou neustále budujeme.“
Stephan Durach, senior viceprezident BMW Group Connected Company Development, Technical Operations, dodává: „Aplikace My BMW a MINI stanovují měřítka z hlediska způsobu obsluhy, bezpečnosti a spolehlivosti. Pro vývoj aplikace byla zásadní zpětná vazba uživatelů a současně informace o chování uživatelů předchozích generací aplikace. Obě aplikace zahrnují oblíbené a často používané funkce a nová platforma nám umožňuje neustále přidávat nové funkce, navržené na míru našim zákazníkům.“
Nejdůležitější funkce a vlastnosti aplikace My BMW.
- Aplikace My BMW je nové univerzální rozhraní vozidla. Zobrazuje informace o stavu vozu a v závislosti na výbavě umožňuje přístup ke službám vzdálené obsluhy, jako je například vyhledávání vozidla, zamykání a odemykání dveří na dálku nebo sledování okolí vozu (Remote 3D View).
- Cíle lze snadno najít pomocí integrované vyhledávací funkce a odeslat přímo z aplikace do navigačního systému vozu. Tento postup je také možné použít k odesílání cílů z aplikací třetích stran. Mapa ukazuje aktuální dopravní situaci, čerpací stanice a nabíjecí stanice, stejně jako parkoviště.
- Zákazníci jsou prostřednictvím aplikace My BMW informováni o dostupných vzdálených aktualizacích softwaru (Remote Software Upgrade) a mohou si tyto aktualizace jednoduše stáhnout doma, a následně přenést a instalovat do vozidla. Díky vzdáleným aktualizacím softwaru BMW Group zákazníkům s BMW operačním systémem 7 pravidelně nabízí nové a vylepšené digitální funkce, díky nimž bude software jejich vozu vždy aktuální.
- BMW Digitální klíč, který promění iPhone na klíč od vozidla, nabízí pohodlné nastavení pomocí aplikace My BMW v několika krocích (ve vozidle musí být instalován potřebný hardware). Vůz BMW lze poté používat bez fyzické přítomnosti klíče a tento digitální přístup je možné sdílet až s pěti dalšími osobami. Na přání lze autorizaci klíče podmínit omezením některých funkcí, jako například sníženou maximální rychlostí, což je ideální pro začínající řidiče.
- S aplikací My BMW je možné ve vozidlech vybavených BMW operačním systémem 7 používat funkci Amazon Alexa. Jakmile zákazník propojí svůj účet na Amazonu s aplikací, může vyslovením aktivačního slova „Alexa“ nebo stisknutím tlačítka ve vozidle využívat služeb hlasového asistenta. Zákazníci mohou pomocí tohoto hlasového ovládání přehrávat hudbu, poslouchat zprávy, ovládat kompatibilní zařízení chytré domácnosti a získat přístup k tisícům dalších možností. Alexa je zpočátku k dispozici v Německu, Rakousku, Španělsku, Itálii a Velké Británii. Hlasová služba bude spuštěna v dalších zemích od března 2021.
- Aplikace nabízí nové služby pro elektrifikované modely BMW, např. vylepšený přehled o dojezdu na elektřinu, stavu nabíjení a historii nabíjení. Pomocí časovače nabíjení a klimatizace mohou zákazníci optimalizovat proces nabíjení zadáním konkrétních časů odjezdu. Kromě toho může být interiér vozidla pro ještě větší pohodlí temperován na požadovanou teplotu (např. v zimě vytopený, v létě vychlazený).
- Zavedením programu BMW Points budou zákazníci odměněni za jízdu čistě na elektřinu v plug-in hybridním modelu BMW: Zákazníci sbírají body a poté je mohou vyměnit za bezplatné nabíjení od BMW Charging. Aplikace My BMW umožňuje zákazníkům sledovat počet jejich bodů BMW Points a spravovat je. Program BMW Points je již k dispozici v Belgii, Německu, Francii, Rakousku, Nizozemsku a Švýcarsku.
- Personalizace: Po propojení aplikace My BMW prostřednictvím osobního BMW ID s konkrétním aktuálním vozem BMW může dojít k automatickému přenesení individuálních nastavení různých funkcí uložených v aplikaci. Díky aplikaci My BMW je nyní přihlášení ještě jednodušší – místo ručního zadávání uživatelského jména a hesla mohou zákazníci jednoduše naskenovat QR kód a do vozu bezpečně přenést svá uživatelská nastavení. Uživatelé si mohou také prostřednictvím aplikace zvolit fotku, která se nyní do vozidla automaticky přenese.
- Aplikace My BMW umožňuje přímý kontakt se servisním partnerem BMW a zákazníkům sdělí, kdy jejich vůz potřebuje servis. Návštěvu servisu si lze sjednat přímo prostřednictvím aplikace. V případě problémů s vozem je možné se přes aplikaci spojit také s BMW Asistenční službou. Pokud má servisní personál udělené povolení, vidí polohu vozidla a jeho stav pro okamžitou pomoc na dálku. Zákazníci mohou zároveň sledovat příjezd servisního vozidla. Z aplikace je pohodlně přístupný online obchod BMW ConnectedDrive Store nebo e-shop BMW.
Aplikaci nové generace lze zdarma stáhnout z obchodů Google Play a Apple App Store. Od poloviny roku 2021 bude aplikace My BMW k dispozici ve 23 jazycích a ve více než 40 zemích, včetně České republiky, USA, Kanady, Brazílie a Mexika, jakož i na dalších trzích v jihovýchodní Asii.