Na silnicích se začala objevovat nová dopravní značka. Začalo to na francouzských silnicích, ve Španělsku se o jejím zavedení aktuálně také uvažuje a zaujala i další evropské země. Řeč je o nové dopravní značce, která vypadá stejně jako ta omezující rychlost, ale místo červeného kruhu kolem má zelený kruh. Na rozdíl od klasických značek s červeným orámováním však nejde o příkaz, ale o doporučení.
Značka se zeleným okrajem není právně závazná, ale má za úkol pomoci řidičům. Jedná se totiž o doporučenou rychlost, kterou by měl řidič v tomto úseku dodržovat. Objeví se například v zatáčkách, v místech s častou změnou podmínek nebo v úsecích se zvýšeným rizikem nehody. Pokud však řidič tuto rychlost nedodrží, žádná pokuta mnu nehrozí.
Značka už se objevuje na silnicích ve Francii, kde je značka typu C4a používána především jako nástroj pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Například při vjezdu do horských oblastí nebo při přechodu mezi různými typy komunikací – z hrubého na hladký asfalt, z kočičích hlav na asfalt a podobně.
V Rakousku začali používat dopravní značky z nového ekologičtějšího materiálu, ale jsou 2x dražší
Ve Španělsku tuto značku zatím oficiální katalog dopravních značek neobsahuje, ale Generální ředitelství pro dopravu (DGT) o jejím zavedení intenzivně diskutuje. Debata se zaměřuje na to, zda by podobné značení mohlo přispět ke snížení nehodovosti. DGT zároveň připomíná, že pokud by byla doporučená rychlost zobrazena společně s povinnou, platí právní hierarchie a přednost má vždy značka s červeným okrajem.
Doplněk, nikoliv náhrada
Cílem zavedení této značky není nahradit stávající systém, ale spíše jej doplnit o jemnější formu omezení rychlosti, která zohledňuje reálné podmínky na vozovce. Podle francouzských zkušeností může tento přístup fungovat, protože zvýšená informovanost řidičů často vede k bezpečnější jízdě. Navíc bez sankcí.
Proč bych uvažoval o zavedení značky, která u nás už dávno funguje. Sice v jiném provedení, ale o to spíše nevymýšlet nové kraviny. A zítra zjistíte, že existuje i značka přikazující minimální rychlost. To bude článek jak noha.
Ale to se u podřízených kolonii jako je ČR děje. A ti kteří vlé EU si zavádějí nové značky i když v jiných zemích se používají. Samozřejmě dodatečně se to koloniim zakáže.
Nechápu proč vymýšlí nesmysly, ta naše původní modrá mi přijde jako rozumné řešení ke standardizaci. Spíše se divím, že tuto značku neměli už dávno.
Znacka pro doporucenou rachlost existuje, neni treba kopirovat znacky jinych statu.
Nekde maji zlute pozadi, taky to neresime.
A nekde maji jiny font, proc menit nas….
A semafory ????
Nemenit, neresit, jen pro info zajimave, v techto oblastech necekejte ty nase znacky….. vse
A to budou na zimu sundavat? Už vidím, jak se nějaký chytrolín soudí, že na náledí dodržoval doporučených 70 a přesto vyletěl ze zatáčky.
Tak jistě mluvíte z vlastní zkušenosti.
chytrost nejsou žádné čáry….že?
trapné, doporučující značky u nás fungují od nepaměti a Evropa na to teprve přichází
Proč vymýšlet něco co již existuje je to značka IP5. Čtvercová modrý podklad s bílým písmem.
Nač je nám EU, když po letech není schopná ani sjednotit dopravní značky a pravidla silničního provozu.
Kdyby to EU udelala, budete nadavat, ze naš stat vyhodi spoustu milionu za obmenu znacek u nas v ramci sjednoceni…
No nedejbože, aby oni něco okopírovali od nás (v rámci sjednocení).
Ale chápu, že se nikdy přece nemůže zavádět to, co je v kolonii, že jo.
Výrobci značek si zase přijdou na své a řidiči to zaplatí.
Ale zato nám „narovnali“ okurky.