nissan leaf vanoce (4)

Jak ukázat schopnosti Nissanu Leaf, když je do Vánoc jen několik málo dnů? No přece přetvořením tohoto elektromobilu na pojízdný vánoční strom! To si asi řekl Nissan a přesně to také udělal. Nissan Leaf sice není žádnou novinkou, vždyť je na trhu už od roku 2017, ale nikdy není pozdě připomenout jeho velkou vychytávku, kterou je funkce e-Pedal.

Test elektromobilu Nissan Leaf (2019)

Právě tento systém společně s rekuperací kinetické energie a nejúspornějším jízdním režimem „B“, který je chopen autu za jízdy dobíjet baterie, zvládl rozsvítit stovky diod vánočního osvětlení, kterými Nissan jeden Leaf ověsil. Vánoční osvětlení mohlo zářit na metry daleko hlavně proto, že při součinnosti všech výše zmíněných systémů může v Leafu řidič zcela zapomenout na brzdový pedál. Auto totiž zpomaluje a zároveň silně rekuperuje už při sundání nohy z plynu. K ovládání auta tak stačí jediný pedál!

Na to, aby Nissan ukázal, že ta rekuperace Leafu je opravdu silná, přepočítal ji na běžný život. Pokud řidič využívá jízdní režim „B“ a funkci e-Pedal, může během 18 000 ujetých kilometrů rekuperovat energii až 744 kWh. A teď ten převod do běžné řeči nás smrtelníků. Tato hodnota se dá přeložit třeba jako 20 % celkové spotřeby elektřiny průměrné domácnosti.

Zároveň by tato hodnota stačila k rozsvícení 226 vánočních stromečků se 700 žárovkami a to na celou hodinu, mohlo by na ní pět hodin běžet 744 televizí nebo by díky ní mohlo svítit 10 783 domů s tisícem LED žárovek na každém z nich a to po stejnou dobu. Anebo na rekuperovanou energii může celé auto svítit jako krásný vánoční strom. A to se také počítá!