Nissan se novým asistentem rozhodl bojovat proti řidičskému nešvaru, který je častý i u nás

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Nissan - 25. 9. 2024


Pokud byste měli vybrat jednu věc, která vás na silnicích opravdu hodně štve, proč by to bylo právě „levoproudařství“? Zbytečná jízda v levém jízdním pruhu je bohužel (nejen) v Česku velmi zažitá, dokonce jsme se v diskuzích dozvěděli, že někteří řidiči tímto způsobem ostatní řidiče „vychovávají“ k pomalejší jízdě. Dle zákona se však má jezdit vpravo a řidiče to mají naučit autoškoly. Vzhledem k tomu, že jim se to úplně nedaří, rozhodl se Nissan, že to řidiče zkusí naučit on sám. „Výuka“ je tak absurdně jednoduchá, až se divíme, že už to dávno nedělají všechny značky.

Nissan se totiž rozhodl do výchovy řidičů zapojit nový asistent správné jízdy v pruzích. Jde o nejnovější verzi technologie ProPilot s označením 2.1. Funguje tak, že ve chvíli, kdy řidič při jízdě zapne blinkr doleva, aby někoho předjel, systém jej po chvíli upozorní na to, že se nevrátil zpět do pravého jízdního pruhu. Půjde jen o upozornění, žádný zásah do řízení následovat nebude. Je ovšem nutné mít systém ProPilot 2.1 aktivní, přičemž vše pracuje s kamerou za vnitřním zpětným zrcátkem a radarem umístěným v masce auta.

Jde o horkou novinku, která bude poprvé standardně zavedena v příštím roce u nového Nissanu Rogue. Pokud pátráte, a nevíte, o jaký model jde, pak prozradíme, že je to americká verze v Evropě známého Nissanu X-Trail. Novým systémem bude disponovat i Nissan Armada, ale také Infiniti QX80. Dá se očekávat, že následně bude tento systém používán u všech nových modelů japonské značky a my doufáme, že standardně i u těch evropských. Stejně tak doufáme, že jej od Nissanu „okopírují“ i další značky, tohle je totiž asistent, který řidiči po celém světě, Česko nevyjímaje, opravdu potřebují.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru