Nissan Qashqai je nyní v prodeji se zcela novým benzínovým motorem o objemu 1.3 litru. Jedná se o novou kapitolu úspěšného modelu Qashqai – nejprodávanějšího crossoveru v Evropě – který tímto krokem dokáže lépe reagovat na poptávku zákazníků SUV segmentu.

Vysoce úsporný nový motor, dostupný s výkonem 140 a 160 koní, přináší nižší spotřebu paliva a produkuje méně emisí CO2. Využivá sílu a zdroje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a na vývoji se podílela také společnost Daimler.

Společnost Nissan představuje tento motor ve svém modelu Qashqai. Dostupný je v provedení se šestistupňovou manuální převodovkou a zcela novou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou (DCT), obě verze s pohonem předních kol. Poprvé se převodovka DCT objevuje v klíčovém modelu společnosti Nissan. Zákazníkům poskytuje sportovní a dynamický zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu a plynulejší změnu převodových stupňů.

Nový 1.3l motor je dostupný ve třech verzích – v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 140 koní, se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 160 koní a sedmistupňovou převodovkou DCT a výkonem 160 koní. Točivý moment je 240 Nm pro verzi s nižším výkonem, 260 Nm pro výkonnější verzi s manuální převodovkou a 270 Nm pro převodovku DCT.

Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů Nissan Europe, k tomu říká: “Uvedení tohoto 1.3-litrového motoru je správnou reakcí na měnící se podmínky trhu, splňuje poptávku zákazníků po vysoce efektivním benzínovém motoru, který zároveň poskytuje vynikající výkon a nízkou spotřebu paliva.”

Tři nové 1.3litrové motorizace modelu Qashqai přímo nahrazují tři předchozí varianty – 1.2litrový motor o výkonu 115 koní párovaný s manuální převodovkou a převodovkou CVT, a 1.6litrový motor s výkonem 163 koní a manuální převodovkou. Všechny nové motorizace splňují nejnovější evropský emisní standard Euro 6d-Temp.

2018-renault-qashqai-1

NEDC-BT

140 koní a 160 koní MT

17” kola

18”/19” kola

Spotřeba paliva

5.3 l/100km

5.7 l/100km

Emise CO2 

121 g/km

130 g/km

NEDC-BT

160 koní DCT*

17” kola

18” /19” kola

Spotřeba paliva

5.5 l/100km

5.8 l/100km

Emise CO2 

122 g/km

131 g/km

*Údaje pro DCT podléhají finální homologaci

2018-renault-qashqai-3

Všechny tři motorizace jsou v porovnání s modely jiných výrobců mimořádně konkurenceschopné a v mnoha případech je úroveň emisí CO2 výrazně lepší.

Společně s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2 poskytuje nový motor plynulejší odezvu při nízkých otáčkách, dynamičtější zrychlení a rychlejší / bezpečnější předjížděcí manévry.

Nižší spotřeby bylo docíleno zásadním přepracováním designu motoru v porovnání s předchozími benzínovými motory. Byl přidán filtr pevných částic benzinu a došlo ke zlepšení v oblastech vstřikování paliva, designu spalovací komory, sníženého tření a optimalizace turbodmychadla. Díky vyššímu točivému momentu v nízkých otáčkách se zároveň snížila hlučnost, což představuje další benefit pro koncové zákazníky.

Ve srovnání s předchozím 1.2litrovým motorem s výkonem 115 koní a manuální převodovkou nabízí nový 1.3litrový motor se 140 koní a manuální převodovkou navíc 25 koní výkonu a 50 Nm točivého momentu. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 8 g/km méně než dříve (NEDC).

Při porovnání těchto dvou pohonných jednotek se zlepšilo také zrychlení. Zatímco čas zrychlení z 0-100 km/h je téměř identický (10,6 s pro motor 1.2l proti 10,5 s pro nový motor 1.3l), pružné zrychlení z 80-100 km/h na 4. rychlostní stupeň kleslo z 5,7 s na 4,5 s – to představuje 21% zlepšení. Ještě výraznějšího zlepšení 35 % bylo dosaženo při pružném zrychlení z 100-120 km/h na 6. převodový stupeň, což přináší řidiči mnohem větší flexibilitu.

Ve srovnání s předchozí 1.6-litrovou verzí se 163k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3litrový motor se 160 koňmi a manuální převodovkou sice o 3 koně menší výkon, ale o 10 Nm vyšší točivý moment. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 13 g/km méně než dříve (NEDC).

Úplně nová dvouspojková automatická převodovka DCT je vybavebá mokrými spojkami, což přináší lepší zážitek z jízdy. Pro dosažení lepší účinnosti je vybavená elektricky ovládaným chladícím okruhem a elektromechanickým řízením převodových stupňů. To přináší soukromým i fleetovým zákazníkům výhody v podobě plynulého průběhu výkonu, rychlých změn převodových stupňů a díky absenci hydrodynamického měniče je jízda zábavnější a plynulejší.

2018-renault-qashqai-2

Zároveň dochází ke snižování provozních nájkladů, především díky nižším nákladům na údržbu po dobu celé životnosti vozu. Například servisní intervaly byly prodloužené z 20 000 km na 30 000 km. Kromě toho snížení vyprodukovaných emisí CO2 o 8 g/km pro modely s manuální převodovkou znamená v některých státech západní Evropy snížení silniční daně. Podle dnešních sazebníků to představuje 290 £ ve Spojeném království, 36 € v Německu a 163 € ve Francii.

Tento motor je výsledkem spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a společností Daimler a prošel 40 000 hodinami testování a simulací. Během tohoto testování byl motor podroben nájezdu 300 000 km v nejextrémnějších podmínkách světa.

Díky spolupráci se společností Daimler dokázali dvě značky vytvořit synergie, které posunuly hranice možného ve světe benzinových motorů. Výsledkem je 1.3litrový motor s nejvyšší úrovní výkonu a pohodlí pro zákazníky, splňující nejpřísnější standardy spolehlivosti a odolnosti a nabízející nižší emise CO2.

Motor byl vyvinutý ve spolupráci se společností Daimler, která ho bude využívat ve vozech značky Mercedes-Benz. Aliance očekává v dalším fiskálním roce produkci až milionu kusů tohoto motoru, kterým bude zároveň vybaveno více než 50% prodaných vozů Qashqai.