V pondělí se v jednom z pražských showroomů zastavil Nissan GT-R Nismo, který odtsartoval prodeje tohoto modelu v České republice. Cena byla stanovena na pět milionů a očekává se prodej přibližně jednoho až dvou kusů ročně.

Verze Nismo se od běžné verze liší na první pohled všudypřítomným karbonem, který lze nalézt na nově tvarovaných náraznících, prazích, ale i na víku kufru – bílý lak exempláře z fotek vás nesmí zmást, je to olakovaný karbon. A víko i s ručně vyráběným karbonovým křídlem opravdu neváží „nic“. Vše navíc přispívá k lepší aerodynamice (součinitel aerodynamického odporu je pouze 0,26) a vyššímu přítlaku.

Proměnil se také interiér, který nyní dává ještě více najevo, že tu půjde o ryzí sportování. Nastěhovala se sem sportovní skořepinová sedadla Recaro, Alcantarou potažený volant a další prvky interiéru, či typické červené doplňky Nismo. Interiér působí jako velmi příjemné místo ke krocení takové bestie, kterou bez pochyby Nissan GT-R Nismo je.

Vždyť motor, vidlicový šestiválec s objemem 3.8 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly prošel výkonovou posilovací kúrou. Oproti standardní verzi výkon poskočil o 30 koní na výsledných 600 koní. O přenos výkonu na silnici se prostřednictvím běžné dvouspojkové převodovky starají všechna čtyři kola. Aby motor takový výkon snesl bez jakýchkoliv problémů, byl na takové stádo plnokrevníků náležitě připraven. Válce jsou stříkané inovativní plasmou, což má za úkol zajistit nižší tření a hmotnost a vylepšeno bylo chlazení. Dvojitá vysokokapacitní IHI turbodmychadla mají původ v závodních vozech specifikace GT3 a přinášejí lepší průtok vzduchu. Každý válec má také optimalizované individuálně časované zapalování a vylepšené bylo také palivové čerpadlo. Aby se vše i přesto bezpečně uchladilo, byl optimalizován i chladící systém, chladicí systém oleje je tepelně řízen speciálním čerpadlem pro proudění oleje k turbodmychadlům a systémem suché i mokré olejové vany.

Verze Nismo se více než kdy předtím inspirovala u závodních vozů nejen v motoru, ale také na nápravách. Vždyť adaptivní odpružení kol zajišťují pružiny a tlumiče Bilstein DampTronic, které jsou speciálně vyladěny tak, aby vozu zajišťovaly mimořádnou přilnavost a ještě lepší odezvu při řízení. S ovladatelností jednoznačně souvisí také neodpružená hmotnost na kolech. Ta jsou tady ale kovaná. Jsou to 20″ disky z dílny společnosti RAYS lakované do černa a jsou inspirovaná legendárním závodním vozem Nissan GT500. Jejich uvnitř zdrsnělý povrch zabraňuje případnému klouzání pneumatik při prudkém zrychlení nebo brzdění.

Přečtěte si také:  Nový Peugeot 308 přichází na evropský trh. Jako první ho začínají prodávat Francouzi