seat-tovarna-skladani-auta- (5)

Než vznikne auto, je potřeba přesně spasovat více než 4000 dílů

Autor: Tisková zpráva - 11. 11. 2018


K montáži automobilu SEAT je zapotřebí čtyři tisíce dílů od téměř stovka dodavatelů z různých zemí. Je to složitá „skládanka“, na jejíž dokonalé složení dohlíží oddělení technického měření ve společnosti SEAT. K měření jsou přitom používány různé technologie:

Stavebnice s dokonalým slícováním

Spojování dílů automobilu je simulováno na hliníkových maketách ve skutečné velikosti. U nejdůležitějších dílů interiéru a exteriéru jsou analyzována různá tvarová řešení. Devět měsíců před uvedením nového modelu na trh pracuje tým tohoto oddělení na tom, aby „zákazníci vnímali svůj vůz jako celistvý a precizní celek s dokonalou kvalitou“, vysvětluje Pedro Vallejo, vedoucí oddělení technického měření pro zajištění přesnosti a kvality výroby ve společnosti SEAT.

Z 1 na 200 000 bodů za sekundu

Před několika lety bylo možné uskutečňovat jedno měření za sekundu. V současnosti zahrnuje měřicí zařízení fotometrii a laserové skenování, které zvyšují kapacitu na 200 000 měření za sekundu. Díky tomuto vývoji „získáváme mnohem více informací, ale také dokážeme během kratší doby analyzovat funkční charakteristiku každého dílu, takže můžeme mnohem efektivněji zavádět do výroby vylepšení“, ujišťuje Vallejo.

Budoucnost s virtuální realitou

Pokrok ve vývoji technologií měření umožňuje vytvářet virtuální modely každého vozidla. „Virtuální realita nám již umožňuje exponenciálně zvyšovat počet bodů měření a díky kvalifikovaným zaměstnancům můžeme být ještě rychlejší a flexibilnější,“ vysvětluje Vallejo. „Přecházíme z následné analýzy na preventivní opatření,“ dodává.

Přesnost odpovídající tloušťce listu papíru

Lícování každého dílu je analyzováno s přesností na desetinu milimetru. Tato práce „zaručuje konzistentní vnímání a hodnocení vozu zákazníkem, ale také zajišťuje ryze funkční aspekty“, říká inženýr Marc Vidal, který musí se svými kolegy například zaručit, aby dovnitř nevnikala žádná voda. Jeho tým zkoumá také pocity při kontaktu s povrchem každého tlačítka, potenciálně nepříjemné zvuky nebo dokonce díly vozidla, které mohou ovlivňovat aerodynamiku, například napojení skla čelního okna na střešní sloupky A.

Nepřetržitý monitoring

Tým oddělení technického měření se při své práci zaměřuje nejen na fázi před uvedením vozu na trh, ale také na kontrolu a optimalizaci celého procesu výroby. Jakmile oddělení ověří vhodnost dílů, následuje jejich důsledná analýza a nepřetržitý monitoring, aby byly během procesu výroby vozidla splněny veškeré požadavky na kvalitu. „Kontrola kvality probíhá až do okamžiku, kdy je vozidlo předáno koncovému zákazníkovi,“ dodává Vallejo.

Práce pro puntičkáře

Některé ze svých silných stránek tito odborníci využívají také ve vlastním osobním životě. Nepřetržitá práce s milimetrovou přesností znamená, že „například při nákupu brýlí pečlivě zkoumám, zda jsou stranice řádně připevněny ke kloubům“, říká Marc. „Všichni jsme puntičkáři. Já dokonce kontroluji, jako dobře jsou vzájemně spojeny díly u hraček mé dcery,“ dodává Vallejo.

Úkoly pro 500 lidí

Na kvalitu vzájemného spojení a lícování všech dílů dohlížejí nejen inženýři a odborníci z oddělení technického měření, ale také profesionálové v ostatních odděleních společnosti SEAT a více než 90 jejích dodavatelů z 12 zemí v Evropě, Asii a Severní Africe.

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru