V posledních měsících se čím dál více automobilek vyjadřuje v tom smyslu, že spalovací motory u nich nemají budoucnost. Jsou ale lidé, kteří s tím nesouhlasí. Jedním z těch posledních je i šéfdesignér automobilky Jaguar Julian Thomson.
Jaguar před časem oznámil, že od roku 2025 bude nabízet výhradně luxusní elektromobily, v nabídce už nebude mít jediný motor s vnitřním spalováním. Jenže ne každý s tímto rozhodnutím nového generálního ředitele Thierryho Bollorého souhlasí. Jiný názor má i šéfdesignér značky Julian Thomson. A jeho nesouhlas je tak velký, že se po více než 20 letech v Jaguaru rozhodl odejít.
Kdo převezme jeho pozici se zatím neví, stejně tak to, kam povedou jeho další kroky, až ke konci května britskou automobilku opustí. Na pozici šéfdesignéra byl Julian Thomson od července 2019, když nahradil Iana Calluma. Ten to také komentoval na twitteru se slovy: „Je pro mě smutné a zklamáním, že Julian Thomson opouští Jaguar Design. Zejména v době, kdy Jaguar potřebuje ředitele tak vysokých kvalit, vůdčích schopností a talentu…“
https://twitter.com/IanCallum/status/1389965247230926849?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1389965247230926849%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.carmagazine.co.uk%2Fcar-news%2Findustry-news%2Fjaguar%2Fjulian-thomson-design-director-jaguar%2F
S informací o elektrické budoucnosti značky přišel generální ředitel značky Jaguar Thierry Bollore už v únoru. Do konce dekády bude celý koncern Jaguar Land Rover nabízet v každé modelové řadě alespoň jeden elektromobil, Land Rover uvede v příštích letech 6 nových elektromobilů, ale portfolio značky Jaguar bude do čtyř let plně elektrické.
No pokud jste přesvědčeni,že když bude prudce stoupat poptávka po bateriích tak ty budou zlevňovat??
To jste pěkně naivní.Už dnes nechtějí automobilky dodávat baterie do ojetin.Proč by je nabízely,když je mohou prodat v novém autě a víc vyrejžovat.
Presne tak. Asi se ucili u ministryne Dostalove s drahymi daty:)
A kdo bude kupovat elektromobily z bazarů které budou mít „oježděné“ baterie na polovinu dojezdu. Nikdo. Půjdou do šrotu. Stačí se podívat jak to vypadá s Nissan Leaf a BMW i3 s dojezdy s kolem 100 km za 300 tisíc korun a víc. Tohle nikdo nekoupí a nová baterie často stojí skoro stejně jako nové auto.
Baterka he spotřební zboží jako každé jiné. Podívejte se, kolik stála před pěti lety a kolik dnes. Zpět let to bude klidně za polovic. Je to stejné jako s plazmovými nebo LCD televizory s fotovoltarlikami ap.
Tohle bohuzel neni stejne. U lcd a podobne tu uvodni vysokou cenu tvorily naklady na vyvoj, ktere bylo treba nekde utopit.
U baterii je ta vysoka cena zpusobena drahymi materialy, ktere jsou drahe proto, ze jsou vzacne, je jich omezene mnozstvi a treba kobalt nam muze dojit daleko drive, nez ropa.
A v takovem pripade s narustajici poptavkou roste cena.
Zaslepenost lepšolídí nezná mezí, budou diktovat další totalitu co si máme kupovat. Budou se ještě více drancovat zdroje vzácných kovů, cena mědi raketově letí nahoru. Lidé v panelácích budou jezdit na kole, protože kam by se asi všude museli postavit nabíjecí stanice a kolik dalších Temelínů by bylo potřeba a o vůpadku spotřební daně nemluvě, což opět zdraží elektřinu. Děkuji nechceme.
Souhlasil bych s vami, kdybyste tam nezamotal tu divnou nalepku lepsolidi
Také mědi, kde cena letí raketově nahoru. Nemluvě kolik dalších Temelínů by se muselo postavit, aby se nahradil ropný průmysl a cena elektřiny poletí též nahoru, ať již kvůli výpadku spotřební daně, ale bude elektřiny nedostatek. Lidé v panelácích budou asi nabíjet kde? Počet stanic to nevyřeší, kapacita rozvodné sítě na tento výmysl není stavěná. Pokud tihle exoti budou diktovat trhu co si jako máme kupovat, tak je to novodobá totalita lepšolidí.
Také mědi, kde cena letí raketově nahoru. Nemluvě kolik dalších Temelínů by se muselo postavit, aby se nahradil ropný průmysl a cena elektřiny poletí též nahoru, ať již kvůli výpadku spotřební daně, ale bude elektřiny nedostatek. Lidé v panelácích budou asi nabíjet kde? Počet stanic to nevyřeší, kapacita rozvodné sítě na tento výmysl není stavěná. Pokud tihle exoti budou diktovat trhu co si jako máme kupovat, tak je to novodobá totalita lepšolidí.
Já s tím souhlasím, aby byla jenom elektrická vozidla. Spalovací motor patří trapné a neekologické minulosti.
Spočítal sis kolik takových Temelínů by se muselo postavit v Evropě, abys ty šroty nakrmil? Jaký přínos v ekologii má přechod z Euro 6d na elektřinu, no přesně 0. Jen se budou rabovat zdroje vzácných kovů za podpory otrocké práce, to chceš? Takovýto ráj na zemi? Už teď letí cena mědi raketově nahoru. Takovéto názory neokomunistů už tady byly, nahradíme koně traktory a šup s nimi do salámu. Pak se děcka učili o koních jen z učebnic a na vlastní oči v zoo.
Takove ikvetykvoše by měli poslat do blábince, ať se nemnoží. Beztak trouba, co nemá řidičák a jezdí MHD na naftu 😬😬😁
Hlavně, že těžba surovin potřebných pro výrobu baterií je ohromě ekologická. O využívání práce dětí nemluvě atd.
Bráško, bráško, bráško…
Pokud vím, tak i na ten tvůj mobil byla použita práce dětí. V Evropě neexistuje dětská práce a auta (i elektronické) jsou vyráběna naprosto normálním a společensky přijatelným způsobem.
Tak tu nemel blbosti.
Ty neekologický tyrane!
Jsi normální!
Elektromobily = <3
Doufám, že je to míněno jako ironie …
Neekologicka je cela lidska existence, napriklad ted miliardy rousek, ktere konci v oceanech a v podobe mikroplastu likviduji morskou biomasu, primarniho producenta kysliku a primarni resobcni mechanismus pro co2.
Ale to by se resilo tezko, tak radsi resime spalovaci osobni auta, jejichz dopad na produkci co2 je nekde v radu promile.
Podle me neekologicke minulosti patri takto zjednodusene uvazovani.