test-2018-mercedes-amg-glc-63-s-kupe-4matic- (7)

Některé země už poměrně dlouho mluví o tom, že zakáží prodej nových automobilů se spalovacími motory. Jejich počet neustále roste, ale to, co chtějí zákonodárci, často nechtějí lidé. Krásným příkladem je třeba Německo.

Přečtěte si také:  Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa. Které to jsou?

Německo plánuje zakázat prodej nových automobilů se spalovacím motorem od roku 2030. A bude to poměrně zásadní změna, protože německý trh je vůbec největší v Evropě. Jenže tamějším obyvatelům se tento plán nelíbí. Vyplynulo to z průzkumu institutu pro výzkum veřejného mínění Civey.

Němci zákaz nechtějí, přestože mají na nákup elektromobilů štědré dotace. Na nákup nového elektromobilu totiž mohou čerpat až 9000 euro od vlády a dalších 1500 eur mohou dostat od lokálních úřadů.

Průzkum si zadal berlínsky deník Der Tagesspiegel, který vzorku 2502 tázaných položil otázku: „Od kdy by se podle vašeho názoru měly v Německu přestat prodávat auta se spalovacím motorem?“ Celkem 55 % ze všech dotázaných odpovědělo, že by se to nemělo stát vůbec. S návrhem zákazu od roku 2030, který prosadili němečtí Zelení, souhlasí jen 22 % respondentů, přičemž z toho byli voliči Zelených jen v 55 %. A proč to tak je? Dotace na nákup nového elektromobilu nebudou nekonečné a jakmile s podporou elektrických aut vláda skončí, stanou se i pro Němce opět velmi drahými. 

Přečtěte si také:  "Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost," zní z úst šéfa Audi

Před přechodem čistě na zcela elektrický pohon ovšem varují i mnozí představitelé německého automobilového průmyslu, který je jedním z tahounů německé státní ekonomiky. Před časem se v rámci tohoto tématu ke zpřísňujícím se emisním normám vyjádřil i Manfred Schoch, šéf podnikové rady BMW. Ten o nejnovější Euro7 řekl: „Pokud budou politici takto tlačit na pilu, nastane v Německu období temna. Zažijeme takovou nezaměstnanost, jaká tu ještě nebyla. Vyzývám politiky, aby nehazardovali s prosperitou Německa.“

Nová emisní norma Euro 7, která by měla začít platit od roku 2025, je totiž opravdu hodně přísná a mohla by znamenat faktický konec spalovacích motorů. Podle návrhů, které se dostaly na veřejnost, počítá s tím, že by se emise oxidu dusíku (NOx) měly snížit za současných 80 mg/km na 30 mg/km, což podle dnešních standardů odpovídá chybové toleranci na přenosných měřicích zařízeních (34,4 mg/km).

Upozornění na komentáře
Upozornit na
21 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments