Obliba japonských vozů Toyota v Česku neustále roste. V prodejích se dostala na čtvrtou příčku mezi všemi značkami a je jasnou jedničkou, pokud je řeč o automobilech s hybridním pohonem. Úspěchy však sbírá také v kategorii užitkových aut, ve které Toyota způsobila v ČR se svým modelem Proace doslova uragán.
Ze 14. místa českého žebříčku značek v roce 2016 se Toyota vyhoupla na sedmou příčku v roce 2019 a čtvrtou v roce 2020, 2021, a pohybuje se na ní i letos. Ještě překvapivější je ale určitě skutečnost, že je nejprodávanější model Toyoty nese označení Proace, což je osobní dodávka. V prodejích tak překonává také velmi úspěšný model Yaris, kterého bylo letos prodáno i s verzí Cross dohromady „jen“ 1990 kusů.
Je sice pravda, že pod modelovým označením Proace jsou nabízeny vozy dvou velikostí, a to Proace ve střední kategorii a Proace City v menší kategorii, ale podobné rozlišení je běžné i u jiných značek. V každém případě má model Proace v českých statistikách na svědomí po osmi měsících letošního roku celkem 2481 kusů, z toho 1876 v osobních verzích a 605 v kategorii lehkých užitkových vozů.
Že se v případě modelu Proace nejedná o letošní nahodilý výsledek, potvrzuje skutečnost, že už v roce 2020 ho bylo u nás registrováno 2294 vozů. Podobně si vedla Toyota Proace v roce 2021, a to už bylo prodáno 3027 těchto vozů, což je daleko víc než kteréhokoli konkurenčního modelu.
Prodej přesáhl 10 tisíc
Na úspěšné prodejní vlně jede Proace i letos, kdy bylo za dvě třetiny roku registrováno už 2481 vozů s typovým označením Proace, a jejich celkový počet prodaných v České republice už přesáhl právě v srpnu hranici 10 tisíc kusů. Z uvedeného je dobře patrné, že krize posledních dvou let, ať už je označovaná jako pandemická či čipová, nedopadá zdaleka tak tvrdě na každého z výrobců.
Vypadá to, jako by někteří byli lépe připravení, což v případě jinak poměrně nenápadné Toyoty, ale nejen jí, přináší nesporné úspěchy. Vždyť legendárního pick-upu Toyota Hilux bylo letos, mimo armádní zakázky, prodáno také už 408 kusů a je rovněž jedničkou českého trhu.
Ceny jsou příznivé
Modely Toyota v poslední době disponují nejen atraktivní nabídkou, ale také zajímavými cenami, takže není divu, že se k této značce obrací mnoho zákazníků, kteří se ještě nedávno zajímali o vozy jiných značek. To potvrzuje i nebývale velké množství letošních závazných objednávek. Realita současného českého trhu se změnila a zákazníci na ni pochopitelně reagují.
Takže 2 roky za sebou…bohužel už nikdy..nové tlumiče, prasklý blok převodovky,odešlo turbo, vadná elektronika radaru,spotřeba ADblue okolo 7L!!!/1000 ,originální kotouče max 40000 a na závěr očekávané problémy s antiemisním systémem (už to začalo) mám najeto 62000…před koncem záruky půjde…ale nevím co nového…ale jinak pohledné hezké auto a dětí si ho oblíbili…NEDOPORUČUJI !!!
Když Toyotu tak pouze modely co vyrábí roky. Příkladem třeba Corolla nebo RAV případně Land Cruiser atd….
Po 168 tis. Mám nový motor, auto se nepředvídatelně samo zamyká, klíč vždy u sebe. Se 120k furgonem ale jezdím za 6.4l nafty/100km
I nám odešel vstřik ad blue,auto se samo odemklo,nebo i zamklo nastartované,teď problémy s USB a i po výměně pásu, stále pípá jako nezapnutý.Rozsvěcí se různé kontrolky.Prostě elektrika francouzského vozu.Po dvou a půl letech provozu?Pro mě velké zklamání.
Tohle není elektronika francouzského auta, na tu se dá totiž spolehnout…
No twl, a ja myslel, ze pujdu dneska spat trudomyslny :) Uz jsem se dlouho tak nezasmal ;)
Mám Proace 2 roky, koupené nové.
A rozhodně to není Toyota, Francouz z toho čiší každým okamžikem, spokojenost s provozem ? Ano.
Jen obrovský tikajici problém s Ad Blue, už mne na 60 tis. potkala závada vstřiku a dle zkušeností ze servisu to potká všechny tyto sourozence, soudruhům se zde něco evidentně nepovedlo.
Těsně před koncem záruky jde z domu.
Jsem příznivcem Stelantis ale ten si s elektrikou kope hrob.
Ty elektrické problémy má jen francouzská část Stelantisu. V italských autech elektrické součástky od Valea jsou zvětšiny nahrazovány od Bosch a Marelli protože problém el. Od Valea už mají za sebou
Proč to „vlastně není Toyota“ jsem se v článku nedozvěděl… Nebo neumím číst mezi řádky…?
Je to stejné auto, jako Citroën, Peugeot i Fiat. Vyrábí se na jedné lince.
Protoze je to peugeot. PSA.
Stellantis
Bodejť by Toyota nebyla na špici s uvedenými modely když konkurence a sourozenci z koncernu stelantis prodáváji už jen elektrické modely sám vlastním proace verso city a jsem spokojen navíc Toyota má továrnu ve Španělsku na rozdíl od zbytku Peugeot rifter Opel combo Citroen Berlingo se montují ve Francii Toyota se chlubí že si hlídá kvalitu
Ty bys měl vypilovat češtinu, Tvoje dlouhé „souveti“ bez teček, čárek atd ne vcelku nesmyslné, píšeš jao degen.
Tady nejsme ve škole orovnávání je ubohé.
Mam ji 3 roky a 3 mesice. Motor zatim v poho, spotreba kolem 6-7 litru. Po 2,5 letech vymena spodnich koluvych cepu 🧐, elektronika hruza des: vada antiemisniho systemu, zavada bezpecnostniho airbagu, ted vypadli predni ostrikovace. Po 5 letech a zaruce prodavam .
Děláš si pr*el? :D Ty jsi úplně stejný lempl… Za slovo češtinu patří tečka, za atd taky… V souveti ses vykakal na diakritiku úplně…. Ta věta dokonce ani nedává smysl… Asi jsi chtěl napsat je místo ne… Jao místo jako… Když chceš lidi poučovat tak sám nepiš jako degen protože ve finále jsi ukázal, že jsi degen daleko větší… :D
Hm, tak to byl komentář k věci… takový o autech…
Zkus kritizovat tam, kde je to vhodné, tupče. A jdi zpátky do základky, bude se Ti to hodit. Pokud jsi si nevšiml, tahle diskuze je trochu na jiné téma.
Místo jako napíšeš jao, sám jsi degen!
nemas pravdu, Cela sada Berlingo, Rifter, Combo, ProAceCity nove to bude i Fiat Doblo se montuje ve spanelskem Vigo. A vite , ze ProAceCity je doslova Berlingo? Vnitrke je naprosto stejny – jen jine logo na volantu, prede, jiny naraznik a kryt mezi svetly, svetla jsou z Berlingo Van.