Nejoblíbenější auto v Česku je bílá benzinová Škoda Octavia. I podíl elektromobilů ale roste

Autor: Anina Russová - Zdroj: Svaz dovozců automobilů - Foto: Škoda - 9. 10. 2023


Posledních pár let bylo pro automobilový průmysl velmi náročných. Velké problémy naplno rozjela pandemie kovidu a velkým zásahem byl u začátek války na Ukrajině. Ne snad, že by všechny problémy jako zázrakem zmizely, ale zdá se, že je to minimálně na dobré cestě. Důkazem budiž fakt, že prodeje nových aut v Česku, ale i po celé Evropě pomalu rostou.

Za první tři čtvrtletí letošního roku jen v Česku vzrostl počet nových prodaných aut o 16,5 % na 167 564 vozidel. Jen v září registrace nových vozů pak meziročně stouply na 17 208 aut, tedy o 15,5 %. A obdobná čísla vykazuje automobilový průmysl po celé Evropě. Dle Svazu dovozců automobilů je nejprodávanější značkou je stále Škoda, která registruje prodeje vyšší o 35,2 %. V Česku tedy prodala 58 943 aut. Na druhém místě je Hyundai, který rostl o 9,3 % a to s 15 619 prodanými auty. V závěsu pak je na třetím místě Volkswagen, který eviduje odbyt vyšší o 8,8 % (14 632 aut).

Nejprodávanějším modelem je tradičně Škoda Octavia, kterou si vybralo 16 978 zákazníků, následuje jej Fabia, kterou si vybralo 7837 zákazníků a na třetím místě s 7271 zákazníky je model Scala. Nadvládu vozů Škody přerušuje až na sedmém místě Hyundai s modelem Tucson.

Mezi zákazníky pak stále vedou vozy s pohonem všech kol (44,6 %). Nejžádanější barvou je šedá, následují ji bílá a modrá. Co se pohonu týče sice stále vede benzin (66,4 % prodejů) a nafta (25,3 %), ale podíl vozidel s alternativními pohony stále roste. Celkem jde o 22% podíl, přičemž nejvíce z něj ukusují hybridy, kterých se prodalo 25 000. Podíl čistě elektrických aut pak od začátku roku vzrostl o 0,73 % a jen v září znamenal 3,38 % z celkových prodejů.

Štítky: , , , , , , , ,

1 názor na “Nejoblíbenější auto v Česku je bílá benzinová Škoda Octavia. I podíl elektromobilů ale roste”

  1. Daniel Kalenda

    Tohle je nepřesný součet nepřesných čísel, děláte bordel ve statistikách. Bílá Octavia je nejoblíbenější, protože je vzhledem k tomu, že Škodovka nabízí Octavii jako fleetový model, je i nejprodávanější. Jedná se většinou tedy o služební vozy firem. Když bychom nepočítali fleetové vozy, začne se bílá Octavie razantně propadat, protože běžný zákazník si koupí většinou úplně jinou barvu. Stejné je to s elektromobily. Kupují je z větší části firmy za určitým účelem – reprezentace, protože je to prostě IN, státní dotace pro firmy na nákup elektromobilů, oproštění od dálničních a parkovacích poplatků, ve většině i dotace na nabíjecí stanice nebo nějaký nulový tarif u veřejných nabíječek. Stejně tak je to plug-in hybridy. Mezi obyčejnými zákazníky ten zájem neroste vůbec, spíš stagnuje, v Německu se dokonce trh s elektromobily zhroutil. To, že rostou registrace elektromobilů v rámci běžných zákazníků, je dáno tím, že se začínají předávat vozy vyrobené v letech 2021-2022, které si zákazníci objednali již v roce 2020. Protože jen předané auto rovná se uzavřená smlouva a následná registrace tedy zvyšuje podíl elektromobilů na silnicích.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru