Posledních pár let bylo pro automobilový průmysl velmi náročných. Velké problémy naplno rozjela pandemie kovidu a velkým zásahem byl u začátek války na Ukrajině. Ne snad, že by všechny problémy jako zázrakem zmizely, ale zdá se, že je to minimálně na dobré cestě. Důkazem budiž fakt, že prodeje nových aut v Česku, ale i po celé Evropě pomalu rostou.
Za první tři čtvrtletí letošního roku jen v Česku vzrostl počet nových prodaných aut o 16,5 % na 167 564 vozidel. Jen v září registrace nových vozů pak meziročně stouply na 17 208 aut, tedy o 15,5 %. A obdobná čísla vykazuje automobilový průmysl po celé Evropě. Dle Svazu dovozců automobilů je nejprodávanější značkou je stále Škoda, která registruje prodeje vyšší o 35,2 %. V Česku tedy prodala 58 943 aut. Na druhém místě je Hyundai, který rostl o 9,3 % a to s 15 619 prodanými auty. V závěsu pak je na třetím místě Volkswagen, který eviduje odbyt vyšší o 8,8 % (14 632 aut).
Nejprodávanějším modelem je tradičně Škoda Octavia, kterou si vybralo 16 978 zákazníků, následuje jej Fabia, kterou si vybralo 7837 zákazníků a na třetím místě s 7271 zákazníky je model Scala. Nadvládu vozů Škody přerušuje až na sedmém místě Hyundai s modelem Tucson.
Mezi zákazníky pak stále vedou vozy s pohonem všech kol (44,6 %). Nejžádanější barvou je šedá, následují ji bílá a modrá. Co se pohonu týče sice stále vede benzin (66,4 % prodejů) a nafta (25,3 %), ale podíl vozidel s alternativními pohony stále roste. Celkem jde o 22% podíl, přičemž nejvíce z něj ukusují hybridy, kterých se prodalo 25 000. Podíl čistě elektrických aut pak od začátku roku vzrostl o 0,73 % a jen v září znamenal 3,38 % z celkových prodejů.
Štítky: hyundai, hyundai tucson, prodeje aut, registrace aut, registrace vozidel, Škoda, Škoda Fabia, Škoda Octavia, ŠKODA SCALA
Tohle je nepřesný součet nepřesných čísel, děláte bordel ve statistikách. Bílá Octavia je nejoblíbenější, protože je vzhledem k tomu, že Škodovka nabízí Octavii jako fleetový model, je i nejprodávanější. Jedná se většinou tedy o služební vozy firem. Když bychom nepočítali fleetové vozy, začne se bílá Octavie razantně propadat, protože běžný zákazník si koupí většinou úplně jinou barvu. Stejné je to s elektromobily. Kupují je z větší části firmy za určitým účelem – reprezentace, protože je to prostě IN, státní dotace pro firmy na nákup elektromobilů, oproštění od dálničních a parkovacích poplatků, ve většině i dotace na nabíjecí stanice nebo nějaký nulový tarif u veřejných nabíječek. Stejně tak je to plug-in hybridy. Mezi obyčejnými zákazníky ten zájem neroste vůbec, spíš stagnuje, v Německu se dokonce trh s elektromobily zhroutil. To, že rostou registrace elektromobilů v rámci běžných zákazníků, je dáno tím, že se začínají předávat vozy vyrobené v letech 2021-2022, které si zákazníci objednali již v roce 2020. Protože jen předané auto rovná se uzavřená smlouva a následná registrace tedy zvyšuje podíl elektromobilů na silnicích.