Dacia už dávno není tou automobilkou, která nabízí nejlevnější modely na trhu. Teď je to značka, která má často vážně skvělý poměr výkonu a ceny. A dokazuje to nejen na svých autech, ale i na příslušenství. Například u Joggeru, ze kterého udělala kempingový vůz. Můžete si do něj totiž pořídit Pack Sleep a udělat si vzadu exkluzivní místo na přespání. My jsme se na něj před pár dny detailně podívali.
Skvělý základ
Dacia si Pack Sleep připravila pro svůj největší model Jogger. A dává to smysl, protože je to velké auto. Vždyť na délku měří přes 4,5 metru, vysoké je bezmála 1,7 metru a rozvor je téměř 2,9 metru. A opravdu velký je i kufr, pětimístná varianta nabízí objem 708 dm³, který se dá sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1819 dm³.
Jogger ale může být i sedmimístný. To bude sice kufr menší, ale všech sedm cestujících bude mít překvapivě dost místa na sezení. Sedm míst ale nemusíte mít, pokud je nepotřebujete. Poslední dvě sedadla se dají sklopit do podlahy kufru, kdy pak vznikne rovina, anebo se dají zcela vyjmout. Nejsou sice nejlehčí, ale manipulaci s nimi zvládne i křehčí žena. Abyste do auta mohli Pack Sleep nainstalovat, šesté a sedmé sedadlo právě budete muset vyndat.
Do každého Joggeru
Pack Sleep přichází už v době, kdy se Dacia Jogger na trhu zabydlela, ale ani pokud jste si auto koupili mezi prvními, nemusíte smutnit. Vestavbu totiž není problém instalovat do jakéhokoliv Joggeru, je na to uzpůsobena. Nezáleží na tom, zda máte Jogger s novou identitou nebo s původními logy, kotvicí body v kufru jsou stejné. Nemusíte se ani bát toho, že byste natrvalo přišli o praktičnost svého auta, protože zástavba se do auta dá vložit a i vyjmout během několika (maximálně desítek) minut.
Pack Sleep vám Dacia prodá za 46 780 Kč. Celá zástavba váží méně než 50 kg včetně matrace a a jeho součástí je kempingový box v prostoru zavazadlového prostoru, jehož rozložením lze během chviličky vytvořit postel s rozměrem 190 cm krát až 130 cm. Aby se dalo takových rozměrů docílit je potřeba opěradla předních sedadel sklopit vpřed. Lůžko se pak rozkládá nad zadními sedadly a vede až do kufru. Matrace je skládací, takže je nemusíte nijak rolovat nebo snad nafukovat.
Aby bylo lůžko rovné, musí být docela vysoko. Skládá se totiž nad opěradla sklopených zadních sedadel. Nad matrací je pak ke stropu něco přes půl metru místa. O kufr ale nepřijdete, nemusíte se bát. Nebude sice tak velký jako původně, ale úložné boxy mají celkový objem 220 litrů (dalších až 24 litrů úložných prostor je v interiéru auta). Schovat do nich můžete například zatemňovací rolety na všechna okna v autě, aby do auta nebylo vidět (stojí 4790 korun) anebo třeba i klasický velký stan. Jak se vestavba rozkládá se můžete podívat v tomto videu.
Pokud máte větší rodinu, všechny věci se vám do boxu jistě nevejdou, takže je budete muset dát nejspíše do střešního boxu (k tomu nyní Dacia nabízí modulární střešní nosiče, kdy se z podélníků jednoduše stanou příčníky i na Jogger). Výše zmiňovaný stan se vám tam ale vejde. Stojí 8990 Kč a jde o klasický stan s předsíní, který se dá napojit na Dacii Jogger přes dveře do kufru. Podle automobilky se v něm bez problémů vyspí až tři lidi.
Pack Sleep je, jak už sám název napovídá, pouze pro přespání, nenahrazuje obytné vozy, takže například kuchyňku nebo tekoucí vodu tady nenajdete. Je to ovšem ideální řešení pro ty, kteří rádi jezdí na výlety a potřebují jen někde přespat, případně využijí sociální zařízení a služby kempů. Dacia slibuje, že změnu z běžného Dusteru na lůžkový Duster nezabere jednomu člověku více než dvě minuty času.
Pack Sleep se prodává jako originální příslušenství, stejně jako zatemňovací fólie i stan. Koupit jej lze u autorizovaných prodejců značky Dacia v České republice.