Pick-upy fungují nejen jako užitné vozy, ale často nahrazují osobní auta. Jejich popularita stojí také na přepravních možnostech, houževnatosti v terénu a odolnosti. Právě proto má v tolika zemích úspěchy Toyota Hilux, která se stala synonymem pro nezničitelný vůz na těžkou práci.
Japonský model vznikl před 50 lety. Debutoval roku 1968 a od té doby se dočkal již osmé generace. Každá z nich byla úspěšná a přispěla k velikosti legendy, který Toyotu Hilux v současné době provází.
Když dnes cestujeme po světě, rychle se přesvědčíme, že pick-up japonské značky představuje prodejní hit populární v mnoha zemích. Ulice brázdí nesčetné exempláře, jak nové, tak více než 20 let staré, a přesto bezvadně funkční.
Třebaže dnes Toyota Hilux svým pohodlím připomíná SUV, není to jen módní hračka, nýbrž pracovní auto využívané až na samu hranici možností. Hilux je také dokonalý automobil na víkendové výlety, daleké cesty a pro uniformované služby.
Spojuje dva světy
Hilux se vyrábí v několika verzích karosérie – s dvoudveřovou kabinou se sedadly pro řidiče a spolucestujícího, prodlouženou čtyřmístnou kabinou a s dvojitou kabinou se čtyřmi dveřmi a místy pro pět osob. Všechny verze Hiluxu mají tutéž délku 5330 mm, což znamená, že objem zavazadlového prostoru závisí na verzi karosérie, takže si můžeme vybrat mezi spíše užitným a spíše osobním charakterem vozidla.
Pick-upy za svoji popularitu vděčí tomu, že spojují dva světy. Je to zároveň terénní dodávkové aut na práci, ale taky off-road k rekreaci. Uvezou velký náklad, ale jsou také s to poskytnout pohodlí cestujícím a osvědčí se jako dopravní prostředek po práci.
Luxus na každý den nebo do terénu
Hilux je sice terénní dodávka, a ne módní crossover, nicméně, neznamená to, že se standardem vybavení a vysokým komfortem liší od osobních aut, právě naopak. Tento pick-up od Toyoty lze koupit s koženým čalouněním, navigací nebo systémy aktivní bezpečnosti z balíčku Toyota Safety Sense.
Jsou tu i doplňky, které zvyšují jeho užitné vlastnosti. Kupříkladu ochranné trubkové konstrukce v úložném prostoru nebo boční rámy se schůdky usnadňujícími nasedání. Kromě toho jsou v nabídce i vestavby do úložného prostoru, víka, jež chrání před neoprávněným přístupem k přepravovaným předmětům.
Pro ty, kdo touží jak po dobrodružství v terénu, tak po vozu, který je výjimečný svým vzhledem a pohodlným cestováním, je tady nová speciální edice Hilux, která vznikla k 50 výročí modelu. Nabízí nejvyšší verzi výbavy, s černým rámem zpředu, hliníkovým krytem motoru, ochrannými bočními lištami s integrovanými schůdky, ochranným rámem na nákladovém prostoru se silnými LED lampami namontovanými nahoře, a také speciálními polepy masky, krytů zrcátek, střechy, předního nárazníku a zadní kapoty.
Moderní pick-up s tradicí
Aktuální osmá generace Hiluxu byla vybudovaná zcela od základů. Karosérie odpovídá stylistickým standardům všech moderních modelů Toyoty. Pro ještě lepší fungování v terénu došlo k posílení rámu i konstrukce nákladového prostoru. Model je vybavený doplňkovým náhonem na všechna čtyři kola a převodovkou, která dává možnost zvolit silniční nebo terénní převody. Diferenciál zadní nápravy s omezeným prokluzem je uzpůsobený k přenášení značného točivého momentu. Změnil se rovněž projekt zadního zavěšení s pružinovými tlumiči.
Model může být vybaven celou škálou systémů, které napomáhají bezpečnosti a jízdě v terénu: aktivní kontrolou trakce (Active Traction Control, A-TRC) usnadňující jízdu po kluzkém a kamenitém podloží, funkcí podporující sjíždění z kopce (Downhill Assist Control, DAC), jež funguje jak při jízdě vpřed, tak při couvání, a konečně funkcí podpory při výjezdu do kopce (Hill-start Assist Control, HAC). Je tu také systém elektronického rozdělování brzdné síly (Electronic Brakeforce Distribution, EBD).
Stejně jako jiné dodávky lze pick-up od Toyoty uzpůsobit pro vlastní potřeby – podle toho, k jaké práci je určen. Univerzálnost spojená s již legendární odolností Hiluxu, to je recept na úspěch tohoto japonského vozu.