usekove_mereni_rychlosti-radar-kamery

Nejdřív byli řidiči na novém úseku dálnice D4 opatrní, teď už chodí stovky pokut

Autor: Anina Russová - Zdroj: Ministerstvo dopravy, Městský úřad Písek - Foto: Pavel Srp - 25. 2. 2025


Málokteré téma vyvolalo v prvních měsících roku 2025 tak velkou diskuzi jako nový úsek dálnice D4. Řidiče nejvíce zaujal hlavně systém měření rychlosti, který v Česku asi nemá obdoby. Vzhledem k tomu, jak dlouho se o radarech mluvilo, dávali si řidiči v prvních dnech po ostrém spuštění měření velký pozor na to, aby rychlost nepřekročili, a města Příbram a Písek, která mají radary na starosti, nevybrala moc pokut.

„Na 32 kilometrech nově otevírané dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem bude hlídat bezpečnost provozu komplexní kamerový systém. Ten bude zaznamenávat nehody, změnu počasí nebo mimořádné situace. Podle toho pak dispečink dálnice pomocí infotabulí upozorní řidiče na rizikovou situaci. Úsekové měření bude vždy pouze na dvou místech zároveň,“ vysvětlovalo začátkem roku ministerstvo dopravy. „Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy, přičemž nejdelší měřený úsek je o délce 3350 m, nejkratší je v délce pouze 640 m. Délky měření odpovídají mezikřižovatkovým vzdálenostem. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.

V prvních týdnech to tak i kvůli mnoha varováním vypadalo, že radary toho moc nevydělají. To však mohl být problém, protože města Písek a Příbram nabrala na řešení přestupků nové zaměstnance. Když ovšem nejsou přestupky, zaměstnanci nemají co dělat a je složité je zaplatit. Už během února nicméně bylo jasné, že se to změní. Řidiči polevili na ostražitosti a na novém úseku D4 jim postupně těžkne noha na plynu.

„Od spuštění měření rychlosti na dálnici D4 22. 1. 2025 byly městskému úřadu oznámeny vyšší stovky přestupků. Nově přijatí zaměstnanci jsou tedy vytížení administrativou spojenou s jejich vyřizováním. Dosud oznámené přestupky pochází z různých úseků dálnice, z různých pracovních dní a byly zaznamenány za různého počasí,“ popsala nám tisková mluvčí Městského úřadu Písek Petra Měšťanová. Nejvyšší překročení rychlosti bylo o 56 km/h, když hříšníkovi radar naměřil 186 km/h. I město Příbram musí řešit několik stovek překročení rychlosti týdně. Zatím jde ale spíše o překročení do maximálně 20 km/h.

Připomínáme, že měření rychlosti je na D4 proměnlivé, což znamená, že se neměří jen na jednom místě, ale měřené úseky se průběžně mění.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru