Když se mluví o výjimečných sportovních autech, napadnout by vás mohlo i Maserati. A to by mělo ve spolupráci s další italskou automobilkou Alfou Romeo podle zákulisních informací pracovat na novém modelu, který by měl být opravdu speciální. A nejen v rámci vlastní historie obou automobilek. Mělo by jít o limitovanou edici úplně nového modelu, která by se měla výkonem i výjimečností řadit po bok legend jako například Maserati MC12 nebo Alfa Romeo 33 Stradale (viz úvodní foto).
Podle informací autmobilových magazínů Autocar a Carscoops by nový vůz mohl stát na základech současného Maserati GranTurismo. Premiéra je prý naplánována už na příští rok a s největší pravděpodobností půjde o nejsilnější a nejexkluzivnější spalovací vůz, jaký kdy Maserati kdy nabídlo. Pod kapotou by měl pracovat vylepšený šestiválec Nettuno o objemu tří litrů, který pohání například Maserati MC20.
O konkrétních číslech se zatím mlčí, ale předpokládá se, že výkon překoná současný model MC20 Pura, které má 621 koní a 720 Nm. To samo o sobě naznačuje, že půjde o auto pro opravdové nadšence. A možná nejen kvůli výkonu, protože ve hře je totiž i manuální převodovka.
Alfa Romeo 33 Stradale není poslední. Italská automobilka plánuje další exkluzivní supersporty
To naznačil sám šéf vývoje Maserati Davide Danesin. Manuál by podle něj podtrhl čistě mechanickou podstatu vozu. Přiznal, že v běžné dnešní produkci by takové řešení dnes už nedávalo smysl (ani finanční, ani obchodní), ale u takto limitované edice by mohlo jít o vítané zpestření.
Zajímavostí je i načasování. Maserati by tímto modelem mohlo oslavit 100. výročí modelu Tipo 26, tedy prvního auta, které značka uvedla pod vlastním jménem. Alfa Romeo by pak mohla navázat o rok později a připomenout si podobné výročí legendárního modelu 6C 1500.
Jak bude nový model vypadat a co přesně nabídne, to zatím zůstává ve hvězdách. Jedno je ale jisté, levné to určitě nebude. Vzhledem k ambicím a plánovanému výkonu lze očekávat, že cenovka hravě překoná i dosud vrcholný model Maserati MC20 Pura.