test-kia-cerato

Test Kia Cerato 1,6LX: Na půlce cesty

Autor: Pavel Srp - 6. 11. 2011


Za posledních pár let se Kia z „ošklivého káčátka“ dopracovala až na (alespoň v Evropě) velice konkurenceschopnou automobilku, která je schopná nabídnout zákazníkům líbivý design, příznivou pořizovací cenu a velice dlouhou záruku. Toto vše ale pro dnes testované auto až tak úplně neplatí. Povídat si budeme o modelu Kia Cerato. Psal se rok 2004 a na trh se, jako nástupce modelu Shuma, dostává sedan nebo 5-dveřový hatchback.

Při pohledu zvenčí působí auto celkem líbivým dojmem – spousta linek a prolisů, chromové doplňky, čiré blikače a tak dále… Zklamáni byste neměli byýt ani po otevření dveří. „Evropsky“ to sice nevypadá, ale špatně se tam cítit nebudete. Co vás (hlavně v roce 2004) ale nemile překvapí je velký šedý kus něčeho, co má být klíč a přívěsek navíc, což je originální ovladač dálkového centrálního zamykání (toto řešení nabízela ještě před půl rokem u předposlední generace např. i Kia Sportage) – drobnost, ale ode mě body dolů.

Testovali jsme auto s benzínovým motorem 1,6 litru a výkonem 77kW. Čísla nezní špatně, ale s hmotností téměř 1400kg nějakou práci má. Abyste se vozili svižně, musíte ho vytáčet. Počítat je pak třeba se spotřebou nad 10!!! litrů. Pokud se „přepnete“ pro jízdu „na spotřebu“, můžete se těšit na spotřebu i kolem 8 (počítáno hlavně po městě).

Podvozek je naladěn spíše komfortněji. Auto se v zatáčkách hodně naklání, ale zvolenou stopu drží. Dostanete-li se na hranici, je přetáčivé. Posilovač řízení je tužší, ale dává dobře vědět, co se pod přední nápravou děje. Ve výbavě našeho auta (LX) se, kromě ABS, nenabízejí žádní „pomocníci“ – ESP, TCS apod. tady budete tedy hledat marně. Úspěšnější naopak budete při ohledávání brzd – na všech kolech najdete kotoučové brzdy. Při jejich výměně v autorizovaném servise si připravte hodně peněz – přední kotouče + destičky cca 12 tis!

Interiér je „nemastný-neslaný“. Uspořádání a vzhled přístrojové desky vás neosloví, neznamená to ale, že je nepřehledná – naopak. Plasty jsou měkčené, ale i přesto se sem tam nějaké to povrzávání ozvalo.Velkou výhodou je vnitřní prostor pro posádku. Mačkat se nemusíte ani na předních a ani na zadních sedadlech. V místě pro nohy Cerato do kapsy strčí spoustu aut, která patří o třídu výš! Horší je to s prostorem pro zavazadla – 345 litrů není málo, ale kufr je hodně mělký.

Při uvedení modelu na trh pro Cerato mluvila řada výhod – vnitřní prostor, cena versus výbava a 3-letá záruka bez omezení kilometrů. Dnes, po 7 letech od uvedení do prodeje, se vás záruka již netýká, takže není třeba jezdit do autorizovaných servisů, kde se ceny (ať už za práci či za originální díly) pohybovaly hodně vysoko. Celkově auto špatné není, je na míle daleko od starých Kií, ale za novějším Cee’dem zaostává také pěkně daleko.

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru